
Kad smo preuzeli Zastavu podigli smo plate, ali sad hoćemo ponovo da ih podignemo svima da bismo ispravili nasleđenu nejednakost, kaže Đovani de Filipis.
Generalni
direktor Fijat automobili Srbija kaže da su u Fijatu veoma zadovoljni što je
podignuta proizvodnja na 30.000 vozila i to je zasluga svih koji rade u
fabrici.
Na pitanje
hoće li biti novog zapošljavanja, on kaže da u Kragujevcu "za sada ima
samo 1.000 radnika. Obavezali smo se da ćemo da uposlimo više od 2.400 ljudi,
znači još 1.400".
De Filipis objašnjava da je veliki deo planova vezan za kompletiranje
rekonstrukcije fabrike i instalaciju novih mašina za proizvodnju vozila koja
će, pre svega, ići u izvoz.
"Veliki
posao koji ćemo imati iduće godine tiče se novoprimljenih radnika i toga kako
da uđu i počnu da rade kod nas. To će biti ljudi koji vrede i s njima ćemo da
nastavimo da treniramo da ih osposobimo za rad", dodaje on.
Fijat je do
sada smo uložio 100 miliona evra u Srbiji, navodi de Filipis i dodaje da su dati nalozi za materijal koji
treba da stigne za proizvodnju, a ukupne investicije će biti 940 miliona evra.
"Prošlog
meseca smo izvezli sedam-osam hiljada automobila, uglavnom za Severnu Afriku,
Istočnu Evropu i zemlje CEFTA. Očekujemo da izvoz
pređe 95 odsto od iduće godine", kaže de
Filipis i dodaje da je srpsko tržište na prošlogodišnjem dosta niskom nivou.
"Nije
stabilna situacija. Celo tržište s uvezenim
vozilima čini 40.000 auta, a mi smo lideri sa 25 do 30 odsto od ukupne količine
prodatih vozila ove godine", navodi on.
Komentarišući žalbe domaćih uvoznika da je Fijat u privilegovanom položaju zato
što mu pomaže država Srbija, de Filipis objašnjava da "vozila
koja proizvodi ovde imaju tretman kao i svuda u svetu. Država je posvećena svima
koji proizvode vozila delom zbog investicija, delom zato što zapošljavamo
ljude, a delom zbog značajnog izvoza koji utiče na popravljanje platnog bilansa
zemlje. Ali za uvoz ne dobijamo nikakvu pomoć. Za sva
uvezena vozila imamo isti tretman kao i drugi uvoznici".
Povećaćemo
bezbednost
"Veoma
nam je žao zbog nesreće u kojoj pre nekoliko dana teško povređen jedan radnik.
Posle nesreće sam zaustavio sav rad na fabrici, zvao sve odgovorne ljude i
rekao šta treba da urade da se to nikada više ne ponovi. Iako je s naše strane
sve bilo u redu, ne možemo da se pomirimo da je u pitanju nesrećan sticaj
okolnosti. Zato ćemo ubuduće biti lideri u poboljšanju sigurnosti na radu.
Napravićemo firmu koja će obezbediti najviši stepen sigurnosti", kaže Đovani de Filipis.
Izvor : Blic.rs, B92.net
fer bi bilo i da umanje cenu punta i da povecaju platu radnicima... nekako pola/pola da bude... svi znamo da je punto precenjen
Kako su se pokazali ovi modeli u Africi, zna li iko???
P.S. Neka je Fiat u povlastenom polozaju! Ko zeli isto da bude u povlastenom polozaju, neka digne fabriku i zaposli domace radnike i placa nase poreze i eto resenja.
Fijat je u povlascenom polozaju na stetu velikog broja ljudi u Srbiji (i drzave u celini, imajuci u vidu sta placaju a sta ne), a na srecu malog broja ljudi u vlasti.
A Srbija nije trziste od 200 miliona potencijalnih kupaca, pa da moze da postoji vise "domacih" fabrika - znaci to je, sto je. Zato se manite politicke propagande, sva trojica.
objasnite to masi nezaposlenih i onima koji jedva preživljavaju. svako radno mesto je dobrodoslo
@Bole
O tome pricam ;)
Ali neka, ima ovih utopista oni bi najvise voleli kada bi tipa Fiat dosao, kupio svu opremu, digao fabriku na noge i rekao - odosmo mi sad - firma je vasa, nama nista ne dugujete.
Ja sam zaposlen, pa znam sta znaci plata i zaposlenje!
Sve što je Čika Sima napisao je nažalost istina. Od povlašćenog položaja koristi do sada imaju samo Italija i banke koje su kod nas igrom slučaja pretežno eksteritorijalnog domicila. Svoje mišljenje o "poslu veka" ovde sam više puta jasno izneo i ne pada mi na pamet da se ponavljam. A o tome da li je bilo više radnih mesta u metalskom kompleksu,i kolika je stvarna i ukupna vrednost suvbencija ranje subvencionisane Zastave i sada subvencionisanog FAS-a stvarno ne treba trošiti reči. I na kraju, da ja sklopim onakav ugovor sa EU partnerom 2008 i da se nadalje ponašam kao FAS, pri pokušaju ulaska u EU 2010 bi me odmah stavili u bukagije i bacili ključ. Ovde mislim prevashodno na deo ugovora koji se odnosi na eventualno kršenje ugovornih obaveza. Od potpisivanja ugovora je prošlo više od dve godine. Javno nikada nije objavljen sadržaj naknadnog ugovora Iz Torina, aneks ili kompletno novi ugovor? Neko je lepo ovde napisao daj prvo lakirnicu pa idemo dalje, samo što je lakirnica po redosledu stvari davno trebala da bude instalisana.
Takodje radim, u Kg-u, na proizvodnji nekih delova za Zastavina vozila koja se vise ne proizvode. Možemo dosta da proizvedemo ali nemamo toliku potražnju. Znači bez izvoza ništa. A što se tiče zapošljavanja, neka država slobodno izdvoji milijardu od onih desetak iz deviznih rezervi, za nova radna mesta, jer posao je u kriznim vremenima najvažniji. Fiat nije samo investicija, več i podstrek za sve nas, kako možemo nesto ponuditi svetu, a da je tehnološki najsavremenije.
idete iz krajnosti u krajnost, a istina je izmedju, i jednostavna. Srbiji je potreban Fiat i obratno. Do kraja godine Italijani če zatvoriti jednu svoju fabriku u Italiji, prebaciti opremu. nešto kupiti, renovirati, i to je to. Biče više posla za nas, i to na duže staze. Neznam što nekima to smeta, naročito što je to pr. i podstrek i za druge investitore.
Ovakav ugovorni obveznik je potreban kao šupalj zub. Ovo sa FIAT-om me neodoljivo podseća na mog poznanika koji je svojevremeno sklopio dobavljački ugovor sa jednim ovdašnjim trgovačkim lancem (ime neću pominjati), robu je uredno i roku plasirao a od početka godine je praktično bez priliva na osnovu plasirane robe.
ptico zloslutnico, sta nas košta da sačekamo još koji mesec. Opremu su, kažu, naručili.
Jadan je ovaj nas namuceni narod. Celi zivot ih svi potkradaju, pa u svakom poslu vide kradju i gledaju sa nevericom ako se nesto pocne zaista raditi. Nakon tog zaista cudnog iznenadjenja, opet se uhvate za glavu i javi im se onaj poznati stari osecaj - pa i ovi nas potkradaju.
Vecnim tugama nikad kraja...
@yamaha
Nas narod zaista jeste jadan - i to poslednjih 20 godina. Ono sto kaze televizija - to je istina. Glava? Cemu to sluzi?! :)
@dragan
Mozda i jesam smesan, ali bar nisam obicna blogerska drolja vladajuce garniture.
Da bi se nezaposlenost u Srbiji PREPOLOVILA sa sadašnjih realnih 40% potrebno je 100 investicija tipa "Fijat na papiru". Znači to što je Fijat "obećao" pa puta sto takvih obećanja. A koliko vidim, za sad samo Dinkić suši državnu kasu deleći ljudima po Kg pare kao svojim najvernijim glasačima.
Još jedna zanimljivost. Od tih obećanih 900 miliona eura ulaganja u Srbiju, Fijat nekad u budućnosti planira da kupi mašine, naravno u Italiji, tako da će fabrika u KG možda zaista i dobiti set nekih mašina, ali za rabljenje u višedecenijskom periodu, a onih pomenutih 900 milki osta žabcima?! :))
E sad, da budem krajnji optimista i da pretpostavim proizvodnju 200 000 komada vozila predvidjenih za ovu godinu, da će se zaista desiti nekad u budućnosti i kada sve to "jednog lepog srećnog dana" zaživi i taj narod u KG malo oporavi, nameće mi se pitanje...a šta da radi ostala sirotinja raja po zemlji Srbiji??! Koliko će ona da čeka (i od koga da čeka) na preko potrebnih 100 investicija reda - "Fijat obećanje"??
@Gagiba
Ne brini,dace Dinkic nova obecanja i svi ce biti spokojni :)))
Vidis da ovom narodu odgovara ovako pa ni ne trazi promene.
@Cika Sima
Opet si smesan ;) Je*e mi se za vlast, ono sto je bitno da je investicija poput Fiata dosla u nasu zemlju. Kao sto je Gaiba kaze, da nam je jos investicija tipa "Fiat" ova zemlja ima nade kao ekonomski nezavisna, a to je najbitnije - blogerska droljo :)
Covek je napisao lepo - jos 100 takvih ispunjenih investicija (vidis ovo pod navodnicima "Fijat obecanje"). I to je tebi super - da nam je, ali posto nije, neka se vesele oni koji mogu - a ostali nek pomru. Kao ono lepo poredjenje sa lokomotivom i vagonima.
Ali ti, sasvim lepo, u stilu vrsnog komunistickog komesara, tumacis sve na svoj nacin. Fijat samo obecava, a ti samo pricas pri tome ne citajuci sta drugi pisu (a jos ih citiras). Bravo komesare!
Mnogo žuči ni oko čega!
FIAT je ušao u gotovo nepostojeću fabriku koja je improvizovala proizvodnju automobila bezmalo 20 godina.
Iskoristili su politički trenutak tj. izbore i propast OPEL-a i istisnuli ga iz posla sa Zastavom.
Lakirnica gotovo da više i ne postoji, ceo pogon se rekonstruiše od temelja-bukvalno!
Pogon za preradu vode je prvi stavljen u pogon kao što su na početku pregovora sa Zastavom i tražili. Dakle više nikad (havarija?) neće biti ostataka od boja lakova i farbi u Lepenici.
Istina je da je na ovaj način Kragujevac tj. FIAT povukao mnogo sredstava iz budžeta ali i to je bolje od NIP-ovskih Dinkićevih projekata iz prve polovine ove decenije od kojih malo ko ima vajde osim njega i njegovih