home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kad smo preuzeli Zastavu podigli smo plate, ali sad hoćemo ponovo da ih podignemo svima da bismo ispravili nasleđenu nejednakost, kaže Đovani de Filipis.

Generalni direktor Fijat automobili Srbija kaže da su u Fijatu veoma zadovoljni što je podignuta proizvodnja na 30.000 vozila i to je zasluga svih koji rade u fabrici.

Na pitanje hoće li biti novog zapošljavanja, on kaže da u Kragujevcu "za sada ima samo 1.000 radnika. Obavezali smo se da ćemo da uposlimo više od 2.400 ljudi, znači još 1.400".

De Filipis objašnjava da je veliki deo planova vezan za kompletiranje rekonstrukcije fabrike i instalaciju novih mašina za proizvodnju vozila koja će, pre svega, ići u izvoz.

"Veliki posao koji ćemo imati iduće godine tiče se novoprimljenih radnika i toga kako da uđu i počnu da rade kod nas. To će biti ljudi koji vrede i s njima ćemo da nastavimo da treniramo da ih osposobimo za rad", dodaje on.

Fijat je do sada smo uložio 100 miliona evra u Srbiji, navodi de Filipis i dodaje da su dati nalozi za materijal koji treba da stigne za proizvodnju, a ukupne investicije će biti 940 miliona evra.

"Prošlog meseca smo izvezli sedam-osam hiljada automobila, uglavnom za Severnu Afriku, Istočnu Evropu i zemlje CEFTA. Očekujemo da izvoz pređe 95 odsto od iduće godine", kaže de Filipis i dodaje da je srpsko tržište na prošlogodišnjem dosta niskom nivou. 

"Nije stabilna situacija. Celo tržište s uvezenim vozilima čini 40.000 auta, a mi smo lideri sa 25 do 30 odsto od ukupne količine prodatih vozila ove godine", navodi on.

Komentarišući žalbe domaćih uvoznika da je Fijat u privilegovanom položaju zato što mu pomaže država Srbija, de Filipis objašnjava da "vozila koja proizvodi ovde imaju tretman kao i svuda u svetu. Država je posvećena svima koji proizvode vozila delom zbog investicija, delom zato što zapošljavamo ljude, a delom zbog značajnog izvoza koji utiče na popravljanje platnog bilansa zemlje. Ali za uvoz ne dobijamo nikakvu pomoć. Za sva uvezena vozila imamo isti tretman kao i drugi uvoznici". 

Povećaćemo bezbednost

"Veoma nam je žao zbog nesreće u kojoj pre nekoliko dana teško povređen jedan radnik. Posle nesreće sam zaustavio sav rad na fabrici, zvao sve odgovorne ljude i rekao šta treba da urade da se to nikada više ne ponovi. Iako je s naše strane sve bilo u redu, ne možemo da se pomirimo da je u pitanju nesrećan sticaj okolnosti. Zato ćemo ubuduće biti lideri u poboljšanju sigurnosti na radu. Napravićemo firmu koja će obezbediti najviši stepen sigurnosti", kaže Đovani de Filipis.

Izvor : Blic.rs, B92.net



čitanja : 1538



Komentari

fer bi bilo i da umanje cenu punta i da povecaju platu radnicima... nekako pola/pola da bude... svi znamo da je punto precenjen

Autor joca 17 Okt 2010, 14:33

Kako su se pokazali ovi modeli u Africi, zna li iko???

P.S. Neka je Fiat u povlastenom polozaju! Ko zeli isto da bude u povlastenom polozaju, neka digne fabriku i zaposli domace radnike i placa nase poreze i eto resenja.

Autor dragan 17 Okt 2010, 14:42

@ dragan
Tako je

Autor Dejan L 17 Okt 2010, 15:01

@dragan
istopili su se...:)))

Autor carobnjak 17 Okt 2010, 18:00

Hvala na informaciji ;)

Autor dragan 17 Okt 2010, 18:45

Fijat je u povlascenom polozaju na stetu velikog broja ljudi u Srbiji (i drzave u celini, imajuci u vidu sta placaju a sta ne), a na srecu malog broja ljudi u vlasti.

A Srbija nije trziste od 200 miliona potencijalnih kupaca, pa da moze da postoji vise "domacih" fabrika - znaci to je, sto je. Zato se manite politicke propagande, sva trojica.

Autor Cika Sima 17 Okt 2010, 18:53

@Cika Sima

Smesan si

Autor dragan 17 Okt 2010, 19:12

objasnite to masi nezaposlenih i onima koji jedva preživljavaju. svako radno mesto je dobrodoslo

Autor Bole 17 Okt 2010, 19:13

@Bole

O tome pricam ;)

Ali neka, ima ovih utopista oni bi najvise voleli kada bi tipa Fiat dosao, kupio svu opremu, digao fabriku na noge i rekao - odosmo mi sad - firma je vasa, nama nista ne dugujete.

Ja sam zaposlen, pa znam sta znaci plata i zaposlenje!

Autor dragan 17 Okt 2010, 20:30

Sve što je Čika Sima napisao je nažalost istina. Od povlašćenog položaja koristi do sada imaju samo Italija i banke koje su kod nas igrom slučaja pretežno eksteritorijalnog domicila. Svoje mišljenje o "poslu veka" ovde sam više puta jasno izneo i ne pada mi na pamet da se ponavljam. A o tome da li je bilo više radnih mesta u metalskom kompleksu,i kolika je stvarna i ukupna vrednost suvbencija ranje subvencionisane Zastave i sada subvencionisanog FAS-a stvarno ne treba trošiti reči. I na kraju, da ja sklopim onakav ugovor sa EU partnerom 2008 i da se nadalje ponašam kao FAS, pri pokušaju ulaska u EU 2010 bi me odmah stavili u bukagije i bacili ključ. Ovde mislim prevashodno na deo ugovora koji se odnosi na eventualno kršenje ugovornih obaveza. Od potpisivanja ugovora je prošlo više od dve godine. Javno nikada nije objavljen sadržaj naknadnog ugovora Iz Torina, aneks ili kompletno novi ugovor? Neko je lepo ovde napisao daj prvo lakirnicu pa idemo dalje, samo što je lakirnica po redosledu stvari davno trebala da bude instalisana.

Autor ZumbaNS 17 Okt 2010, 21:12

Takodje radim, u Kg-u, na proizvodnji nekih delova za Zastavina vozila koja se vise ne proizvode. Možemo dosta da proizvedemo ali nemamo toliku potražnju. Znači bez izvoza ništa. A što se tiče zapošljavanja, neka država slobodno izdvoji milijardu od onih desetak iz deviznih rezervi, za nova radna mesta, jer posao je u kriznim vremenima najvažniji. Fiat nije samo investicija, več i podstrek za sve nas, kako možemo nesto ponuditi svetu, a da je tehnološki najsavremenije.

Autor Bole 17 Okt 2010, 21:18

Odi tati da te digne, pa da ti da šarenu lažu, odi, odi :))

Autor Mange 17 Okt 2010, 21:19

idete iz krajnosti u krajnost, a istina je izmedju, i jednostavna. Srbiji je potreban Fiat i obratno. Do kraja godine Italijani če zatvoriti jednu svoju fabriku u Italiji, prebaciti opremu. nešto kupiti, renovirati, i to je to. Biče više posla za nas, i to na duže staze. Neznam što nekima to smeta, naročito što je to pr. i podstrek i za druge investitore.

Autor Bole 17 Okt 2010, 21:32

Ovakav ugovorni obveznik je potreban kao šupalj zub. Ovo sa FIAT-om me neodoljivo podseća na mog poznanika koji je svojevremeno sklopio dobavljački ugovor sa jednim ovdašnjim trgovačkim lancem (ime neću pominjati), robu je uredno i roku plasirao a od početka godine je praktično bez priliva na osnovu plasirane robe.

Autor ZumbaNS 17 Okt 2010, 21:54

ptico zloslutnico, sta nas košta da sačekamo još koji mesec. Opremu su, kažu, naručili.

Autor Miča 17 Okt 2010, 23:28

Jadan je ovaj nas namuceni narod. Celi zivot ih svi potkradaju, pa u svakom poslu vide kradju i gledaju sa nevericom ako se nesto pocne zaista raditi. Nakon tog zaista cudnog iznenadjenja, opet se uhvate za glavu i javi im se onaj poznati stari osecaj - pa i ovi nas potkradaju.

Vecnim tugama nikad kraja...

Autor yamaha 17 Okt 2010, 23:54

@yamaha
Nas narod zaista jeste jadan - i to poslednjih 20 godina. Ono sto kaze televizija - to je istina. Glava? Cemu to sluzi?! :)

@dragan
Mozda i jesam smesan, ali bar nisam obicna blogerska drolja vladajuce garniture.

Autor Cika Sima 18 Okt 2010, 08:48

Da bi se nezaposlenost u Srbiji PREPOLOVILA sa sadašnjih realnih 40% potrebno je 100 investicija tipa "Fijat na papiru". Znači to što je Fijat "obećao" pa puta sto takvih obećanja. A koliko vidim, za sad samo Dinkić suši državnu kasu deleći ljudima po Kg pare kao svojim najvernijim glasačima.
Još jedna zanimljivost. Od tih obećanih 900 miliona eura ulaganja u Srbiju, Fijat nekad u budućnosti planira da kupi mašine, naravno u Italiji, tako da će fabrika u KG možda zaista i dobiti set nekih mašina, ali za rabljenje u višedecenijskom periodu, a onih pomenutih 900 milki osta žabcima?! :))
E sad, da budem krajnji optimista i da pretpostavim proizvodnju 200 000 komada vozila predvidjenih za ovu godinu, da će se zaista desiti nekad u budućnosti i kada sve to "jednog lepog srećnog dana" zaživi i taj narod u KG malo oporavi, nameće mi se pitanje...a šta da radi ostala sirotinja raja po zemlji Srbiji??! Koliko će ona da čeka (i od koga da čeka) na preko potrebnih 100 investicija reda - "Fijat obećanje"??

Autor Gagiba 18 Okt 2010, 11:51

@Gagiba
Ne brini,dace Dinkic nova obecanja i svi ce biti spokojni :)))
Vidis da ovom narodu odgovara ovako pa ni ne trazi promene.

Autor PITBULL 18 Okt 2010, 12:03

@Cika Sima

Opet si smesan ;) Je*e mi se za vlast, ono sto je bitno da je investicija poput Fiata dosla u nasu zemlju. Kao sto je Gaiba kaze, da nam je jos investicija tipa "Fiat" ova zemlja ima nade kao ekonomski nezavisna, a to je najbitnije - blogerska droljo :)

Autor dragan 18 Okt 2010, 13:09

Covek je napisao lepo - jos 100 takvih ispunjenih investicija (vidis ovo pod navodnicima "Fijat obecanje"). I to je tebi super - da nam je, ali posto nije, neka se vesele oni koji mogu - a ostali nek pomru. Kao ono lepo poredjenje sa lokomotivom i vagonima.

Ali ti, sasvim lepo, u stilu vrsnog komunistickog komesara, tumacis sve na svoj nacin. Fijat samo obecava, a ti samo pricas pri tome ne citajuci sta drugi pisu (a jos ih citiras). Bravo komesare!

Autor Cika Sima 18 Okt 2010, 17:23

Mnogo žuči ni oko čega!
FIAT je ušao u gotovo nepostojeću fabriku koja je improvizovala proizvodnju automobila bezmalo 20 godina.
Iskoristili su politički trenutak tj. izbore i propast OPEL-a i istisnuli ga iz posla sa Zastavom.
Lakirnica gotovo da više i ne postoji, ceo pogon se rekonstruiše od temelja-bukvalno!
Pogon za preradu vode je prvi stavljen u pogon kao što su na početku pregovora sa Zastavom i tražili. Dakle više nikad (havarija?) neće biti ostataka od boja lakova i farbi u Lepenici.
Istina je da je na ovaj način Kragujevac tj. FIAT povukao mnogo sredstava iz budžeta ali i to je bolje od NIP-ovskih Dinkićevih projekata iz prve polovine ove decenije od kojih malo ko ima vajde osim njega i njegovih

Autor CMRKZ 18 Okt 2010, 23:37

@Cika Sima

I opet si smesan - komesare ;)

Autor dragan 18 Okt 2010, 23:50