home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Priča se odnosi na naslednika sadašnje 308-ice, budući da (po poslednjim, nezvaničnim vestima) u Peugeotu nameravaju da novoj generaciji daju "pravo" ime, a ne brojčanu oznaku. Delimično je razlog tome i činjenica da je Peugeot već imao model s oznakom 309 koji se proizvodio između 1985. i 1993.

Ukoliko bi ovaj potez bio prihvaćen od strane tržišta, Peugeot je navodno spreman da proširi novu nomenklaturu i na ostatak ponude.

U svakom slučaju, naslednik 308-ice se ne očekuje pre 2012/2013. pa konkretnije informacije tek slede.

Izvor : Index.hr

Foto : arhiva Autoblog.rs


čitanja : 1846



Komentari

Zvace se "Renessaince"...

Autor carobnjak 26 Okt 2010, 19:50

Obzirom na trend povecanja automobila u duzinu, mogli su da mu "udenu" br.4 ...

Autor Panchev9 26 Okt 2010, 19:53

Ili 301?

Autor milan 26 Okt 2010, 20:16

Ovu temu sam pokrenuo pre par meseci na blogu, a i večeras sam uputio link na Auto.blog-u.
Ne da bih se pravio pametan, vec kad oni to objave, onda krenu komentari, a ja želim da ih čujem.

Autor Dejan L 26 Okt 2010, 23:10

kako god da se zove ovaj koncept je njesra... naravno ostavljam mogucnost da je ovo rendering nekog novinara posto verovatno ni u peugeotu nisu nacisto koji dizajn ide kao finalni

Autor joca 27 Okt 2010, 00:48

Pa čak i novi C4 ima bolji dizajn od ovoga, pežo je zalutao sa dizajnom

Autor Dejan L 27 Okt 2010, 03:41

@Dejan L

Zasto "cak"?Pa i prethodni C4 je bolje izgledao od 307/308.

Autor milan 27 Okt 2010, 10:05

@milan

pretera ga sada, nema sanse - 307 je za svoje vreme bio super inovativan, a 308 je mnogo bolji u odnosu na prosli C4...

Autor joca 27 Okt 2010, 12:39

Mange

da "zalepim" ovde, bar ima neke veze sa naslovom ... U vezi tvog pitanja sinoć oko menjača na 308. Tačne podatke o prenosnim odnosima za sve stepene prenosa nikada nisam našao ( znam gde za sva vozila ima za najviši stepen prenosa, ima na "carfolio.com" ) ali sam u više navrata vršio neka "merenja" i sa starim 2.0 HDI od 90 ks i sa ovim 1.6 HDI od 110 ks. Ako zanemarim grešku brzinomera na oba od oko 2,5-3 %, brzinomer je na njima ( pri 3.000 rpm ) pokazao sledeće brzine kretanja ( koliko sam ja to tačno mogao da očitam, uz napomenu da sam pri nižim stepenima prenosa radi smanjenja greške ustvari očitavao na 4.000 rpm, pa to posle "svodio" na 3.000 rpm ). Dakle, na 3.000 rpm:

HDI od 90 ks: 1.b. - 26 km/h, 2.b. - 50 km/h, 3.b. - 79 km/h, 4.b. - 111 km/h, 5.b. - 138 km/h

HDI od 110 ks 1.b. - 27 km/h, 2.b. - 51 km/h, 3.b. - 72 km/h, 4.b. - 97 km/h, 5.b. - 123 km/h i 6.b.-162 km/h

Iz toga sam, izmedju ostalog, mogao da zaključim da pri prelasku iz 2. u 3. "brzinu" ( uz istu brzinu kretanja ) kod "slabijeg" u 3. brzini u startu "ostaneš" na oko 63% od obrtaja koje si pre toga imao u 2. stepenu, dok kod "jačeg" ostaješ na skoro 71%. Dakle, kod "jačeg" pri tom šaltanju "rupa" je manja.

Kada se tome doda da novi razvija max. moment na 1.750 rpm, dok je stari razvijao na 2.000 rpm, onda mi postane jasnije zašto si kod "slabijeg", radi ostvarenja dobrog ubrzanja i "vuče", morao u 2. stepenu prenosa da ga dobro zavrtiš pre nego ga prešatlaš u 3. stepen, dok "jači" za isti efeket ubrzanja "prašta" i manje obrtaje u 2. stepenu pre nego ga prešaltaš.

Sve u svemu, mislim da je stari 2.0 HDI od 90 ks bio kombinacija ne tako dobrog motora ( loša "kriva" momenta ) i još goreg menjača ( u smislu kombinatorike prenosnih odnosa, bar izmedju 2. i 3. stepena ), dok je kod HDI od 110 ks malo bolji i motor i menjač. Tako kaže matematika, a takav utisak se i u vožnji stiče.

Autor Moron 27 Okt 2010, 14:33

@ Moron
Vidi se da si upućen u materiju, svaka čast.
U pravu si. Ja sam zadovoljan sa 2.0 hdi 110 ks, a pogotovo preciznošću mejača

Autor Dejan L 27 Okt 2010, 14:38

Predrag
I Tebe ću da "zalepim" ovde... Pitao si me šta će da se desi ako menjač sa golfa 1.4 od 80 ks stavim na motor golfa 1.6 TDI sa 105 ks. Ne znam... Ali, ako znam da 1.6 TDI ( sa 250 Nm ) ima oko dva puta veći obrtni moment od 1.4 od 80 ks, kao i da su delovi u oba menjača "dimenzionirana" da izdrže obrtne momente "svojih" motora, prvo što mi pada na pamet jeste da bi se menjač iz 1.4 "raspao" kada bih ga "upario" sa 1.6 TDI...

Autor Moron 27 Okt 2010, 14:55

Dejan L
To su samo brojevi. Ali, njihovo stvarno tumačenje je već nauka - za mašince i srodne struke. Ja tu mogu samo da nagadjam zahvaljujući empiriji

Autor Moron 27 Okt 2010, 19:59

Moron
Tek sada sam pročitao tvoju analizu "menjača" sa HDI-ova.
Menjač sa dizela na benzinca i obrnuto ne dolazi u obir, zato što je to razlika nebo i zemlja.
Menjači na dizelima su mnogoooo duži zato štomah snagu razvijaju na max 4000rpm a slični benzinci od 5500-6000rpm. Razlika je toliko velika da se razlikuje i za bukvalno dve brzine. 6000/4000=1.5, bukvalno 50%.
Recimo, duži je menjač na golfu2 1.6 dizelu nego na golfu2 1.8 gti od 110ks!
Na novim benzincima postoji par modela koji imaju duge prenose zato što razvijaju max snagu na niskih 5000rpm a to je čakijev punto i bivša fabija predraga od 86ks.
I ova TSI ima dugačak prenos jer razvija max snagu na 5000rpm.
Znači, dva auta sa istom snagom i krajnjom brzinom a jedan razvija mah snagu na 6000 a drugi na 5000rpm, imaju dijametralno drugačije ukupne prenosne odnose mejača.

Autor Mange 27 Okt 2010, 20:18

Mange
Pa, jasno je meni odavno da, ako, recimo, neki dizel u najvišem stepenu postiže 200 km/h na 4.000 rpm, a benzinac tu istu brzinu na 6.000 rpm, da mora da se razlikuje "finalni" odnos ( za procenat koji si rekao ). Inače bi onaj bezinac išao 300 km/h...

Autor Moron 27 Okt 2010, 20:22

Moron
Poenta je da menjač nije tako važan. Kad auto ima elastičan motor, opštenarodna izreka je da ima "pogođen menjač".
Naravno to nema veze!
Primer naopakog motora, kome bilo kakav menjač neće pomoći je jugo 55. Ako si nekada probao sve znaš.

Autor Mange 27 Okt 2010, 20:32

Moron
Sa tako glupim pitanjem koje sam ti postavio, hteo sam da vidim, da li ti je jasno na koji način prenosni odnosi u menjaču i diferencijalu (ne može da se posmatra odvojeno!), utiču na performanse vozila. U slučaju kada bi tako nešto uradio (teorijski je sve moguće), ne bi više bilo problema sa ubrzanjima, pri broju obrtaja manjem od 2000 o/min., ali bi zato aktiviranje turbine bio veoma "bolan" događaj, a maksimalna brzina bi bila smešna.

Mange
Ne slažemo se po pitanju uticaja prenosnih odnosa menjača na performanse vozila, jer mislim da pored motora, menjač "igra" veoma važnu ulogu...

Autor Predrag 27 Okt 2010, 20:59

Predrag
Da si ti meni živ i zdrav... Recimo, kod prastarog volva 244, dolazili su, izmedju ostalih, motori od 2127 ccm i to označeni kao B21 A ( karburator, 100 ks pri 5250 ) i B21 E ( elek. ubrizgavanje, 125 ks pri 5.500 ), koji su koristili potpuno iste menjače, ili sa 4 brzine ( označen kao M45 ) ili sa 4b+OD ( označen kao M46 ), a jedina razlika izmedju vozila opremljenih tim motorima je bila u diferencijalu, jer je jedan "tamo" imao stepen redukcije 3,73, a drugi 3,91. Dakle, imali su potpuno iste prenosne odnose u menjaču, ali je razlika bila samo u difrencijalima i nemoj da mi to sve zajedno "prodaješ" kao jednu nedeljivu celinu. Jer, ako ćemo o "celinama", onda bi trebalo da u paketu pričamo i o "veličini" točkova.
Za mene, menjač je menjač, diferencijal je diferencijal ( svako sa svojim odnosima ), a konačan rezultat je "proizvod" svega, od radilice, pa do točka:)))
P.S. Što se "glupog pitanja tiče", u mom poslu kažu da nije glup onaj svedok koji ti glupo odgovori, već je budala onaj koji mu je takvo pitanje postavi. Ne misim ništa loše ( daleko od toga, zaista ), već samo da na neprecizno postavljeno pitanje ne možeš uvek da tražiš precizan odgovor

Autor Moron 27 Okt 2010, 21:16

Predrag$Moron
"Ne pricaj sa njim, nabodi ga"... :)))))))))))))))))))))))))))

Autor Panchev9 27 Okt 2010, 21:18

Panchev9
Treba da se prijaviš za one sudije što sprovode medijaciju... Od njih mi se uvek sloši... Kažu, "Da spor postane dogovor". Majko rodjena...

Autor Moron 27 Okt 2010, 21:27

Pozdrav drugarima!
Ima u novom Autobildu veoma zanimljiv uporedni test Audi A3 1.2 TSI i Honda Civic 1.4.
Sta mislite kakav je skor?

Autor carobnjak 27 Okt 2010, 21:37

Predrag
Pored teorije,pravio sam više desetina kombinacija različitih prenosnih odnosa na raznim kolima, privatnim i trkačkim.
Jedan menjač nikako ne može biti dobar za sve. Jedna krivina ili pravac na stazi menja sve. Da li želiš max ubrzanja ili međuubrzanja, minimalnu potrošnju,max brzinu, najveći komfor vožnje?
Čak se nekada na nekom "brdu" pogodi bolje neki duži prenosni odnos i to neočekivano.
Veruj mi. Pakovao sam razne jugiće od 45 pa do 160ks, lade, fiće, škode, golfove od 55-180ks, renoe, probao razne prenose, a od menjača i prenosnika je najbitnije da ima minimalne otpore, što nije moguće kad ima preterano veliku redukciju.
Za gradsku vožnju nije potreban kratak prenos, da od semafora do semafora šaltaš do pete i nazad. Svako šaltanje, gubiš vreme, trošiš gorivo i svoje strpljenje.
Ja recimo vozim klija 16V po gradu 1, 3, 5. a drugu i 4 brzinu praktično nikada ne koristim.
Motor je srce. Sve je jedno vozio 3 ili 5 na istim obrtajima pri istoj brzini.
Razlika nastaje pri ekstremnim potrebama ali kojim? Brdo i koje, nizbrdica i koja, auto put, ili min potrošnja.
Strašno je što na novim kolima ne možeš da rasteretiš motor pri brzinama preko 100km/h, što stvara buku i enormno povećava potrošnju. A uz to ga uzbrdo ne vadiš iz pete. Čemu to?
Kratak menjač ima smisla pri ekstemnim ubrzanjima pri manjim brzinama uzbrdo ili pri nekom max teretu uzbrdo i tu se sve završava.
Ne voze svi trke.

Autor Mange 27 Okt 2010, 21:41

Moron
Nedeljiva celina u smislu uticaja na performanse. Pisao sam ti već da Yugo i Florida imaju iste prenosne odnose u menjaču, a da se razlikuje samo prenosni odnos u glavnom prenosniku (Yugo: 3,765, Florida: 3,556, a motori im imaju maksimalnu snagu na istom broju obrtaja - for Mange :).
Naravno da i dinamički poluprečnik točka utiče na performanse (o tome smo davno već raspravljali)...
P.S. Bez probnih vožnji ćemo lupati, ja u klin ti u ploču... :) Vidim da sve razumeš, ko?, šta?, kako? i zbog čega?, ali mi deluje kao da baš i ne razumeš :). Čini mi se da te ova diskusija "malkice" ljuti, pa ne bih više o njoj, da ne bismo iz sadizma, prešli i na mazohizam :)))

Autor Predrag 27 Okt 2010, 21:44

carobnjak
Pozdrav Čaki!
1.2 TSI ? :)))

P.S. Rado bih kupio AB, da ne moram da učim, tako da odoh...

Autor Predrag 27 Okt 2010, 21:48

@Predrag
obavezno kupi, imas dobar razlog...:)))

Autor carobnjak 27 Okt 2010, 21:50

Predrag
Ne ljuti me diskusija. Ali, nekada mi nešto što proćitam na kratko digne pritisak. To nije isto. I naravno da nekada ne razumem, šta mogu kada dosta toga ne znam. Samo je znanje ograničeno, za razliku od onog drugog ...
p.s Odoh i ja, malo da radim ...
Carobnjak
Pozdrav i Tebi i ostalima

Autor Moron 27 Okt 2010, 21:58

@Mange

"Ja recimo vozim klija 16V po gradu 1, 3, 5. a drugu i 4 brzinu praktično nikada ne koristim."

Au brate, ovo prvi put cujem, pa zasto tako?!?

Autor carobnjak 27 Okt 2010, 22:03

carobnjak
Taj clio 16v šaltam iz prve na 2000rpm u treću, obrtaji padaju na 1200rpm, trećom do 2000rpm i šaltam u petu, kojom auto perfektno vuče već na 45-50km, naravno na jako malom gasu. Tako ima najmanju potrišnju.
Na blagoj uzbrdici idem 1, pa 2, na 2000rpm i onda u 4, kojom auto ide lepo već na 35-40km/h.
Naravno punto tako ne može i muči se ispod 1600-1800rpm.

Autor Mange 27 Okt 2010, 22:30

@Mange
da, kod Punta je to nemoguce jer on ima "zastoj" iz prve u drugu ali kad u drugoj das gas - leti! :))) Treca, cetvrta, peta...

Autor carobnjak 27 Okt 2010, 22:43

P.S. da li taj tvoj nacin saltanja moze imati neke stetne posledice po motor ili nesto drugo?

Autor carobnjak 27 Okt 2010, 22:43

carobnjak
Evo mah brzine po st. prenosa pri max ubrzanjima (pun gas)
1-50 na 6000rpm šaltanje 2 pada na 3100
2-90 na 6000rpm šaltanje pada na 4300
3-125 na 6000rpm šaltanje pada na 4700
4-155 na 6000rpm šaltanje pada na 4800
5-195 na 5850rpm

Navedene brzine su realno zbog brzinomera niže za 4%

Autor Mange 27 Okt 2010, 23:02

Kao što vidimo "na slučaju Mange", mali problem je jedino izmedju 1. i 2. stepena prenosa, tj. tu je značajniji pad obrtaja, što može sa uspehom od 100% da ispegla samo TSI ...
Laku noć svima!

Autor Moron 27 Okt 2010, 23:23

Moron
Taj gubitak u ubrzanju između prve i druge je najmanje 1.5s.
A eto u gradskoj i laganoj vožnji preskačem baš tu drugu.

Autor Mange 27 Okt 2010, 23:26

Mange
Izvini, to je klio 16V? Koliko je to "kljusadi"? Ne zameri što ne znam.
I ja nekad preskočim jednu brzinu, ako malo jače ubrzam u 3 ili 4 nego to obično radim ...

Autor Moron 27 Okt 2010, 23:30

Moron
klio 1.2 16v 75ks.
Nekako se izbrisa komentar u kome sam naveo da taj motor ima "zastoj" od 2200-3500rpm.

Autor Mange 27 Okt 2010, 23:33

Mange
I on sa svojih 75 ks stigne do realnih 185 km/h? Ti si ga baš istrenirao, svaka ti čast! Zaista. Ima nečeg u tom redovnom "čišćenju" ventila i svega ostalog ...
P.S. Pazi samo da ne bude kao u vicu sa Mujom i konjem, kada je Mujo trenirao konja, učio ga da ne jede i taman kada je mislio da je obuka uspela, konj krepade :)

Autor Moron 27 Okt 2010, 23:36

Moron
Nije taj clio2 onako nizak i zaobljen. To je njegov adut sa rivalima.
Na velikim brzinam veliki je uticaj otpora vazduha a osnovno je čeona površina pa onda koef. Cx.
Imaš na intrenetu Yu tube trube :)) vazdan snimaka baš tog klija.
Međutim treba i umeti.
Nizbrdo ide malo preko 200.

Autor Mange 27 Okt 2010, 23:41

Mange
Malo glupo pitanje, pošto to slabo pratim. Je li to onaj clio što je bio u verziji "Viliams" ili onaj posle. Svestan sam ja šta je otpor, baš zato ovaj "moj" motor veću brzinu postiže u 407, nego u običnom 308, mada je 407 znatno teži

Autor Moron 27 Okt 2010, 23:45

U prvoj rečenici fali "džabe ili bez veze".
Zaspao sam a u ujutro rano me čeka dalji put.

Autor Mange 27 Okt 2010, 23:47

Moron
Clio vilijams je bio nadgradnja clia 1, i ako veruješ još se negde pakuje po jako skupe pare. Imao je fantastičan motor od 150ks, laganu školjku, kočnice i vešanje vrh.
Bio je car relija.

Autor Mange 27 Okt 2010, 23:52

Mange
Sada gledah taj clio na You Tube. Impresivnih stvari ima. Onaj neki V6 je čudo. Odoh i ja ...

Autor Moron 27 Okt 2010, 23:55