
Pomenuta trojica muškaraca su imali odlučujući uticaj na automobilsku istoriju: Giorgio Giugiaro, Hartmut Warkuss i Walter de Silva. Dizajneri sa svetskom slavom. Svaki od njih je dizajnirao ikone koje će odoleti testu vremena. Jedna stvar sjedinjuje ova tri muškarca: Golf.
Jer generacije Golfa koje su najvažnije u pogledu stila - I, IV i VI su evoluirale pod njihovim pokroviteljstvom. Sada su se trojica dizajnera okupili kako bi analizirali fenomen "Golfa".
Giorgio Giugiaro koji je bio direktor Italdesign-a i dizajnirao je prvu Golf generaciju 1974. godine, vraća seu prošlost na dizajn Golfa: "Nije bilo teško napraviti prelaz sa Bube na novi tip vozila. Kada je u pitanju kriterijum za fini dizajn, proporcije se nalaze na vrhu liste". A proporcije Golfa I su bile dobre; 6,78 miliona vozila je prodato do 1983. godine.
Koliko je direktor Italdesign-a doprineo dizajnu Golfa, u istoj meri je doprineo i Hartmut Warkuss. Strasni pilot amater je bio glavni dizajner u Volkswagen AG sve do penzije, 2003. godine. On i njegov tim su kreirali Golf četvrte i pete generacije. "Počeli smo sa Golfom IV 1993. godine. U to vreme sam se pitao kako bi ga Giorgio Giugiaro dizajnirao. I tako smo ponovo kreirali vanvremensku formu i pojačali karakter Golfa karakterističnim C stubovima, između ostalog. Dizajn mora biti izbalansiran. Njegove proporcije moraju biti dobre". Za mnoge stručnjake, Golf IV, koji je prodat u 4,3 miliona primeraka, danas već predstavlja klasiku sutrašnjice.
Walter de Silva je takođe jedan ova tri stručnjaka. On je bio direktor za dizajn VW Grupe od 2007. godine. "Giugiaro i Warkuss su kreirali fundamentalni dizajn Golfa kao Volkswagen-a. Giugiaro i Warkuss su napisali ovo divno muzičko delo, a moj tim je pokušao da pruži pravilnu interpretaciju ovog muzičkog dela".
Šesta generacija Golfa je pokazala koliki još potencijal ima ova muzika. Prema rečima de Silve, Volkswagen će ostati jedinstven u budućnosti i samim tim univerzalan. Konstatne promene bi doprinele nepouzdanosti i nepoverenju kod kupaca. Najnovije cifre to i dokazuju. U toku prvih osam meseci samo u ovoj godini, Volkswagen je ubedio oko 250.000 kupaca više da kupe vozilo sa VW oznakom. Izgleda da su ljudi trajno hipnotisani ovom muzikom.
Izvor : Porschescg.rs
Fenomen, kakav crni fenomen , uvek su bili najruzniji i ostali ruzni!!
Prava "muzicka dela" da Silve su Audi A5 i Alfa Romeo 156. Daleko je Golf VI od tog nivoa estetike, pa mi ove izjave uz duzno postovanje prema legendarnom Italijanu deluju kao mali marketing njegovog danasnjeg poslodavca - VW grupe.
Sto se tice same ove analize, svakom malo boljem poznavaocu automobila ce delovati cudno da nije spomenut "the" Golf - Golf II.
@Milos
The Golf (2) je samo kod nas toliko popularan i u komsliluku (BiH, HR, CG...), a u svetu se slabo spominje.
@Marko
Pitacu te samo jedno, ali da mi odgovoris iskreno. Koja generacija Golfa ti prva padne na pamet pri samoj pomeni reci "Golf"?
Imaju oni i daleko lepse kreacije od Golfa,koji ih kao sto je ovde i receno samo povezuje.Da je ovde umesto Warkussa,Kris Bangl moglo bi se reci trio fantastiko!
nisam ni ja ljubitelj golfa, ali tesko je naci kritike za auto koji je prodat u 27+ miliona primeraka.
samo toyota corolla i ford f-series su bolje prodavani, ali i postoje daleko duze (f-series od '48, Corolla od '66)
mile antena
Kako Tebi u "sabiranju" može biti isto vozilo koje se pod imenom golf prodavalo, recimo, 1978 i 2008. godine. To nisu ista vozila, kao što nisu ista vozila koja su pod imenom Corolla prodavana tih istih godina. Zato je takva matematika ( za mene ) čisto sabiranje baba i žaba, nešto što može da "poguta" ( i posle kao "argument" koristi ) samo neko ko baš "sa sobom nije blizak" ( da ne kažeš .
Ne zameri, jer čitam i ( često ) cenim tvoje komentare ( jer znaš i nekad uspevaš na racionalan način da braniš američka vozila ), ali ovaj put si malo "podbacio".
Djudjaro je rekao sve što je trebalo, proporcije su bitne, presudne, zato su one pod broj 1, tj. na vrhu liste.
Svako može da dizajnira auto, jedni imaju predugačak gepek, neki imaju prekratku haubu, neki imaju ogromna svetla, drugi su pak smanjili svetla do minimuma, jedni naprave male prozorčiće, drugi pola vozila naprave od stakla, jedni izostave rubove, drugi ih skarabudže da štrče, kod jednih su linije skladne i paralelne, kod drugih neskladne i nepraktične, džabe dizajn ako nema funkcionalnost.
Lično ne volim golf, malo je dosadan, a previše skup, možda mu ne pada cena kao drugima, ali u startu gubiš jer si za golfa izdvojio mnogo više, tako da to ne pije vodu.
Djudjaro je dizajnirao i floridu i uno i 159 i ibicu i fiat grande punto.
Dakle vraćamo se na početak priče, svi do 1 su proporcionalni.
Golf pogotovo.
Ovo je placeni tekst, nista vise...
Neka Giugaro i de Silva kazu koje su po njima najbolje dizajnirani modeli i najdrazi, ne mislite valjda da ce reci Golf?!?
Vidi ih svi se okupili oko alfe. Cek', cek', pa nije alfa. Da nisu ono golfovi na slici??? Pa zar su to ta vozila u cijem su dizajnu radili najveci majstori dizajniranja vozila na svetu? I prodati u 27.000.000 primeraka (znam da se neki ljubitelji nekih drugih marki cude koji je ovo broj pa da pomognem, slovima: dvadesetsedam miliona)? Zamisli, a dodje neki genije i kaze skup golf, dosadan, cccc...
@ carobnjak
Još 1 stvar
Djudjaro je kralj, a ova dvojica su prepisivači, resavska škola!
@Dejan L
meni je de Silva strava, tj.njegova remek-dela (Alfa, Seat, A5, naravno!) medjutim , ocekivao sam vise kad je presao u VW! Nije se desilo nista jer su mu ruke vezane, logicno, zbog nastavljanja "uspeha"...
@ carobnjak
Već sam 1 napisao pre 2-3 meseca baš to
Doveli Valtera da silvu, a vezali mu ruke, koji je onda smisao dovodjenja?
Da ne uradi ništa?
Onda su mogli da ne menjaju ni dizajnera! Jer ni novi ništa neće uraditi ni bolje ni lepše, znaš njihovu parolu???
Što je dobro ne treba menjati, a onda promene dizajnera, da bi zadržali sve po starom, LOGIKA ZDRAVOG RAZUMA, NA DELU. :)))))
Govorio sam i o ovome
http://www.b92.rs/automobili/vesti.php?nav_id=467881
@Dejan L
ne znam sta si pisao, ja sam znao da promena biti nece! Samo mi nije jasno sta ce im novi dizajneri?!?
Aman ljudi sta se palite golf je uspeo da spoji prosecan dizajn i kvalitet i kao takav se svideo ljudima koji su ravnodusni i uzbudjuje ih caj od kamilice!
P.S. i to za Peugeot sam pretpostavio da ce preci na imena umesto brojki jer je sam napravio takvu zbrku da povratka nema...
Zalosno je sto je proslo toliko vremena a sve ostalo isto ! Malo blaze linije i to je to. Zasto moraju toliko da lice jedni na druge zbog naziva?
Golf 1 je "razvalio" trziste u svoje vreme...
Golf 4 je jedan od najneuspesnijih modela...
Golf 6 je blizi "mladjem bratu"...
Giugiaro svaka cast za ceo svoj rad...
Walter(brani Sa) je bio "pun ideja" dok nije zavrsio u VW...
Ovaj Warkuss-prvo da malo procitam ko je covek?
Panchev9
Što Vi mislite o "zbrajanju raznoznamenkastih" golfova i upotrebnoj vrednosti tako dobijenog zbira? Vredi li to čemu?
p.s. Vidim da je počelo sa persiranjem na Blogu, pa da budem IN ...
Ko se "pravi Persa" ?
Primam k' znanju te "zbirove",ali ih u "svojoj tabeli" odvajam jer nije bas tako prosto samo sabrati...
Ipak Focus "ulazi" u Escort, Astra u Kadett, 406 u 405...
Panchev9
Ma, onaj Pedja podiže kulturološki nivo, što me malo sprečava u opuštanju na ovom neobaveznom mestu ... Mada, i to je ok
Moron
Lepse je sa kulturom...
Kad nema drugo... :)
Warkuss je dizajnirao Bugatti... I sta jos...
Panchev9
Ti dizajneri ... Recimo, ko je "Djura" shvatio sam kada je kolega pre neku godinu uzeo Grande punto ( jer je to ponavljao kao papagaj, valjda, kao najjači adut tog vozila ). A za Bertone-a sam čuo davno, skoro kao klinac, jer je postojao model kola sa tim imenom. Za tog tvog "Warkuss"-a do danas nisam znao, niti kakve tehničko dinamičke osobine vozila on donosi ...
p.s. Odoh... Možda je sutra neki poseban dan
Panchev9
Da, sreda je, ali možda bude, recimo, neka drugačija kiša... A možda sutra i shvatim prekidač brisača ako rano ustanem. Ko zna ...
@ carobnjak
Pa to da su džabe zvali valtera da Dilvu kad su mu vezali ruke.
Menjaš dizajnera, a dizajn isti
golfa ne prodaje dizajn vec sve ostalo. prodaje ga izmedju ostalog to sto nastaje u najmnogoljudnijoj zemlji u evropi (da je citroen nemacki, najprodavaniji bi bio C4, i to jos od pocetka 70ih.).
Je l' zna neko ko je dizajnirao legendarni Golf II? Da li je tu mozda isto bio umesan Djudjaro jer se nadovezuje na Golfa I ?
Nikad nisam uspeo da pronadjem taj podatak, jedino sam nasao neke navode da je on delo "fabrickog dizajnerskog tima", tj. da se ne pripisuje jednom dizajneru.
Moron:
Slatko ste me nasmejali, imam utisak da se ostali sa bloga i lično poznaju, ja dodjem kao "uljez" koji poštuje ekipu.
U svakom slučaju, hvala Vam, Moron, na komentarima u vezi Leona.
Golfa nikada nisam razmatrao za kupovinu, niti me privlači a verujem da je kvalitetan auto!!!
Pedja
Svako ovde ima jednaka prava, nema "domaćih" i "gostujućih", tako da je ( što se mene tiče ) svako dobrodošao. Ne sećam se da sam pričao o Leonu ( možda sam pominjao motor koji on nudi ). Sve što znam o seatu "preko moje kičme" ( često sam se vozio u toledu ), jeste da je malo "tvrdji" nego Francuzi.
I dalje mislim da je TSI 1.2 od 105 ks ( i 175 Nm ) odličan motor, ali i da 1.6 TDI od 105 ks ( sa svojih 250 Nm ) nije i da nikako ne može biti loš ( čak mislim da je, sam za sebe, "odvojen od menjača", bolji od 1.6 HDI od 110 ks, zbog boljeg "rasporeda" momenta, koji je kod TDI -a "ravan" u rasponu od 1.500-2.500 rpm ). Naravno, sve je još bolje ako su oba "uparena" sa odgovarajućim menjačem ( pri čemu TSI praktično možeš da upariš sa čim hoćeš ) i valjalo bi taj TDI "spariti" sa 6. stepenim ( mada mislim da može on lepo i sa 5. stepenim ).
Na žalost, mnogi ( proizvodjači ) štede na menjačima, pa tako navedeni HDI kod pežoa dolazi sa 6 stepenim, a kod focusa ili mazde 3 sa 5 stepenim i normalno je da mora da bude neke razlike u praksi. Za mene je prelazak sa 5 na 6 stepeni bio "čudo", teško je to u par reči objasniti.
Moron:
Ako se 6-stepeni menjač u praksi značajno oseti na bolje u voznim karakteristikama u odnosu na 5-stepeni, da li je, eventualno pri kupovini dizela, uvek bolje ići na I30 CRDI ili 308 HDI nego razmatrati Fokus.(mislim da me je Predrag ubedio da odustanem od VW dizel)???
Pedja
Mislim da 6 stepeni menjač ( u pravilu ) neće doneti znatno manju potrošnju, veću brzinu ili bolje ubrzanje. Doneće ( pretežno ) samo lepši ugodjaj vozaču, zato što u ( skoro ) svakoj saobraćajnoj situaciji vozač ( nešto ) lakše nadje "odgovarajući" stepen prenosa, tj, onaj gde motor ima povoljan moment. Prosto, zbog jednog stepena prenosa više u "ponudi", mogućnost "rupa" je nešto manja. Dakle, nije ga loše imati ( 6 stepeni ), ali svuda se može stići i sa 5 stepenim menjačem.
Što se tiče dileme izmedju tih vozila, sve je to verovatno "tu negde" i stvar ukusa, stim da nisam vozio ni i30 CRDI, ni golfa, tako da o tim motorima "u praksi" ne znam ništa, osim onoga što svi možemo negde da pročitamo ( ili sami izračunamo )