
Italijanski gigant "Fijat" najavio da razmatra mogućnost prodaje "Ferarija" i kompanije "Manjeti Mareli", usled dugoročnih planova za preuzimanje većinskog paketa akcija u američkom "Krajsleru".
Da bi obezbedili dovoljno novca za preuzimanje "Krajslera", u "Fijatu" će najverovatnije morati da se odreknu svog udela u "Ferariju" i kompaniji koja izrađuje autodelove "Manjeti Mareli", procenili su analitičari posle sastanka sa direktorom Serđom Markijoneom.
Procenjuje se da se vrednost 85 odsto akcija "Ferarija", koje su u vlasništvu "Fijata" kreće oko 2,4 milijarde evra.
Posle objavljivanja planova "Fijata", akcije ove kompanije zabeležile su skok od tri odsto i tako ostvarile najveći nivo vrednosti u poslednjih dvadesetak godina.
"Fijat" koji poseduje 20 odsto "Krajslera", planira da poveća udeo na 35 odsto, nakon što se ostvare planovi restrukturiranja američke kompanije, koju je lane iz bankrota izbavila pomoć "Fijata" i američke vlade.
Italijani nameravaju da kasnije povećaju udeo u "Krajsleru" na 51 odsto, čime bi postali većinski vlasnik trećeg po veličini američkog proizvođača automobila.
Procene analitičara koji su se sastali sa direktorom Markioneom, jesu da će do udruživanja ova dva automobilska giganta doći do 2014. godine
"Otišli smo iz Torina sa jasnom porukom da će "Fijat" i "Krajsler" postati jedna kompanija", izjavio je istraživač agencije "Morgan Stenli."
U svojim izveštajima, analitičari "Dojče banke" i švajcarske banke UBS detaljno su obavestili klijente o novim planovima italijanskog giganta. "Fijat" je međutim odbio da komentariše ove izjave.
Dnevnik "Korijere dela sera" objavio je u oktobru da prva italijanska industrijska grupacija razmatra prodaju dela akcija "Ferarija". Uprava "Fijata" je tada demantovala taj izveštaj.
Prodaju akcija Markione je izneo kao jednu od mogućnosti obezbeđivanja svežeg novca, ali nije izneo rok u kojem bi taj posao trebao da se obavi, rekao je analitičar "Kredi Svisa" u Londonu Erik Hauser.
Jedan od ciljeva Markionea sa analitičarima bio je i da saopšti plan za podelu kompanije "Fijat" na dva dela, filijalu za izradu automobila i odeljenje za proizvodnju kamiona i poljoprivredne opreme.
Izvor : Rts.rs
Foto : Ferrari
Odreci se Ferrarija zarad
Chryslera, nemam reci!
Mada mislim da je ovo samo trzisna igra, zbog podataka o porastu akcija...
Pre 2 dana porucuju VW da moze da sanja o kupovini Ferrarija, a danas ova vest! Zabarima nije za verovati nista.
Ja vidim za koju godinu i AR i Ferrari u rukama VW, gde ima dima ima i vatre.
Bolje da i kinezi kupe nego VW, monopol na trzistu automobila nikako nece da valja
Apsolutno sam siguran da od ovoga nema nista,jednostavno niko ne zeli da proda nesto sto sigurno donosi pare,zarad posrnulog giganta sa ogromnim brojem zaposlenih i nepredvidljivom buducnoscu.
Bilo bi dobro da ih uopste ne prodaju, ali previse je vesti u zadnje vreme koje govore da ce da ih prodaju, a posto je VW zainteresovan, ne vidim drugu opciju.
Ocekujem da ce do same prodaje Ferrarija da talijani tvrde pazar kao one smesne price o "snovima".
Kakvi snovi, ko ponudi vise, taj dobija i kraj price, sve ostalo su price za fanove.
Pič.e italijanske. Nisam ovo očekivao od njih, bar ne ovako brzo.
Razočarali su me...
Za desetak godina cemo svi voziti samo Volkswagen ili Mercedes , sto i nije tako lose ( ovo drugo), a prisecacemo se lepih uspomena. Svejedno, ionako je lepse ziveti u proslosti...:)))
P.S. molim Vas, nemojte se nervirati, morao sam ovaj "biser" da podelim sa Vama...:)))
Realno- jedino nemci i kinezi imaju lovu. Italijani su skviknuli odavno-jedino ako ih Fiat Srbija ne spasi!
Na kraju ce moliti VW da ga kupe.
Samo sto tad nece moci da dobiju istu cifru.
Druga je cena kad ti neko trazi da kupi a druga kad ti nudis.
Pogotovo sto kao nisu hteli,a sad ce leci na rudu.
Veoma interesantna ideologija FIAT-a..."povuci-potegni" reklame i beskicmenjastvo,radi marketinskog trika...iz ove igre,na kraju ce FIAT da kupi VW :D
Ljudi cisto da se razumemo,ja licno ne vidim nista lose da vw kupi Ferrari,pa pogledajte sta su napravili od Lamborghinia,Bugattia.Koliko god da ce Ferrari sa sve obicne smrtnike i dalje biti misaona imenica ili po koji poster na zidu,voleo bih da ostane italijanski,sa svom pricom o slavnoj istoriji koju nosi sa sobom.Siguran sam da ce tako i ostati!
Ja nemam neki komentar na ovo osim da sam zatečen.
Slažem se sa čarobnjakom da je odvratna ideja prodati Ferari zarad američkog Krajslera.
Ali ipak moram priznati da je bolje da je Ferari i pod VW nego da ga kupe Kinezi. ovako će bar imati neki nivo kao Lambordžini, a ne kao Volvo.
Ljudi,politika Vw-a je kinta,sto vece trziste!Dakle,imaju Bentli,Seat,Skodu,Porse,Audi,Lambo,Bugati,Skaniu kamione!!Oni Lamboa samo poboljsali,i dalje je 'ludi; Bik,i dalje je kao sto je bio i pre.Zna se sta je Bugati,cak je i bilo da na svakom primerku gube,ali ga drze cisto ono,da kazu imamo ga,nebitno...Skodu su toliko podigli da su im glavni konkurenti,sta je bila skoda pre?Seat izvlace uspesno,Audi je premijum brend koji se naravno odlicno prodaje,Bentli je i u njihovim rukama i dalje sa Engleskim sarmom,imidzom,oni samo nastavljaju rad tih firmi,i daju jos kvaliteta i plus vise prodaje...Tako da bi Ferari i dalje bio kao sto je bio,taj sto je bio ranije,sada,bio bi takav i pod Vw-om,eto dosta fanova Italijana obozava Alfu 8c,koju je dizajnirao Wolfgang Eger,inace dizajner iz Vw-a,dakle,Ferari bi i dalje plenio kao sto pleni.Sigurno!
@ carobnjak
Necemo svi voziti mercedese i VW, ja necu sigurno, lovu za bacanje nemam i da imam odakle mi :-)))))))
@dusan 22:57 - sve si u pravu, ali da SEAT-a uspesno izvlace, i ne izvlace bas. U jednom trenutku ce da ga prodaju kinezima jer im sve vise muka zadaje- nemaju strategiju za njega, visi izmedju skoda-vw-audi imidza. teska prica za vadjenje...
@Bleki
Pa ok,ali ga nekako svakako drze,pokusavaju...Naravno da im muke zadaju,ali kako mi se cini,polako nekako Seat pocinje da zivi...Videcemo sta ce biti.