
Chevrolet Europe je između januara i juna 2011. prodao ukupno 251.820 automobila, što je povećanje od 18.615 automobila – ili 8% - u odnosu na isti period prošle godine (2010.: 233.205 automobila).
Chevroletov rast prodaje veći je od onoga u branši, koji iznosi 6%. Chevroletov udeo na evropskom tržištu iznosi 2,4% na bazi prodaje i povećanja učešća u 15 evropskih zemalja.
„S novim Orlandom, Captivom kao i novim Aveom već u prodajnim salonima i još četiri nova automobila, uključujući i električno vozilo s produžnim dometom Volt, koji će se uskoro naći u prodaji, zaista verujemo da će sve više evropskih kupaca uvideti da Chevrolet nudi izuzetnu vrednost i priliku“, rekao je Wayne Brannon, čovek na čelu Chevroletovih evropskih operacija. „Šta može biti bolje za pravi ulazak u drugi vek postojanja od predstavljanja sedam novih uzbudljivih modela u našoj jubilarnoj godini. Od Sparka do Corvette i od Volta do Camara, ulazimo u nove segmente i postajemo sve važniji igrač na čitavom tržištu“, dodao je Brannon.
U prvoj polovini 2011. godine Chevrolet je zabeležio jak rast
prodaje u Rusiji, Nemačkoj, Turskoj, Francuskoj, Danskoj, Austriji i Hrvatskoj.
U Rusiji je Chevrolet ponovo najprodavaniji strani brend s tržišnim učešćem od
6,5%.
Chevroletovo najbolje prodavano vozilo u prvih šest meseci 2011. bio je
automobil iz segmenta minija – Spark, koji je prodat u 59.358 primeraka.
Chevrolet je zadržao svoj udeo u tom evropskom segmentu na 8% te je četvrti po
prodaji.
Aveo je u periodu pre izlaska nove generacije prodat u 44.114 primeraka. Sada
se u prodajnim salonima nalazi novi Aveo, a novi 1.3 turbo dizelski motor koji
emituje manje od 100 g CO2 po kilometru biće predstavljen u avgustu.
Chevroletova limuzina Cruze, koju je Autobest proglasio automobilom godine
2010. (dobila je EuroNCAP-ovih pet zvezdica za bezbednost), prodata je u 36.317
primeraka i ostala je vodeća na tržištu u mnogim državama. Još uvek je Chevroletov
globalno najprodavaniji model, a očekuje se da će prodaja i dalje rasti, tim
više što će se krajem leta u prodajnim salonima naći i peterovratna varijanta.
U drugom kvartalu 2011. godine Chevrolet je u Evropi prodao 142.711 automobila
što je 14.906 vozila više – ili 11,6% - u poređenju sa istim periodom 2010.
godine. Takođe je ostvaren tržišni udeo od 2,7%. Najbolji Chevroletovi prodajni
rezultati svih vremena za drugi kvartal ostvareni su u Austriji, Bosni i
Hercegovini, Hrvatskoj, Danskoj, Poljskoj, Sloveniji i Turskoj.
U junu 2011. Chevrolet je prodao 49.622 automobila u Evropi što predstavlja
povećanje od 5.118 vozila - ili 11,5% - u odnosu na jun 2010. i predstavlja
2,5% učešća na tržištu.
Top 5 tržišta u 1. polovini 2011. po rastu |
Prodaja januar – jun 2011.
|
Poređenje u odnosu na količinu u 2010.
|
Poređenje sa 2010. u %
|
Tržišni udeo |
Rusija |
81.528 |
+28.518 |
+54% |
6.5% |
Nemačka |
15.077 |
+4.100 |
+23% |
0.9% |
Francuska |
13.319 |
+2.633 |
+25% |
0.9% |
Turska |
10.321 |
+4.031 |
+64% |
2.3% |
Danska |
5.705 |
+2.571 |
+82% |
5.9% |
Prethodna Chevroletova prodaja 2004. – 2011. |
|||
Godina |
Komada |
Rast |
Tržišni udeo |
2004. |
251.121 |
+55% |
1.2% |
2005. |
295.247 |
+18% |
1.4% |
2006. |
341.737 |
+16% |
1.6% |
2007. |
457.224 |
+34% |
2.0% |
2008. |
506.433 |
+11% |
2.3% |
2009. |
425.874 |
-15% |
2.3% |
2010. |
477.194 |
+12% |
2.5% |
1. polovina 2011. |
251.820 |
+8% |
2.4% |
Izvor : PR Chevrolet / Autoportal.ba