
Mladi Amerikanci od 18 do 27 godina starosti prednost daju automobilima strane proizvodnje, zaključak je ispitivanja američkog automobilskog tržišta u 2009 - 2010. godini analitičke kompanije TrueCar.
Najpopularniji među američkom omladinom su automobili japanske,
južnokorejske i nemačke proizvodnje, objavio je dnevnik "Detroit
News". Najomiljeniji automobilski brend među mladim Amerikancima je Scion,
za koji se odlučilo 21,2 odsto anketiranih.
Među deset najpopularnijih marki svrstali su se Mitsubishi (20,3 odsto), Mazda
(10,7), Nissan (9,8 odsto), Volkswagen (9,6), Kia (9,1), Hyundai (8,6), Honda
(osam odsto), Toyota (7,6 ) i Subaru (7,3 odsto). Od američkih proizvođača tek
na 12. mestu, po popularnosti, pozicionirala se marka Jeep.
Tokom ispitivanja razjasnilo se da za razliku od svojih roditelja, predstavnici
tzv. "Generacije Y" ne žele mnogo da troše na skupe automobile. U
prvih deset najređe kupovanih modela, samo su tri putnička automobila skuplja
od 20.000 dolara - Volkswagen Jetta GLI (prosečna cena u Sjedinjenim Američkim
Državama je 25.365 dolara), Honda Civic Si (22.975 dolara) i Mitsubishi Lancer
(20.670 dolara).
Među Amerikancima rođenim posle 1983., najpopularniji Scion tC košta svega
18.995 dolara. U celini gledano, na tržištu SAD su natraženiji automobili
američkih proizvođača. U 2010. najprodavaniji su bili automobili General Motorsa
i Forda, dok je japanska Toyota na trećem mestu.
Među najprodavanijim modelima u prošloj godini su pick up Ford F-Series i
Chevrolet Silverado, koji su prevazišli lidere iz 2009., japanske Tojota Camry
i Honda Accord.
Izvor : Sarajevo-x.com
Foto : Scion
"Među najprodavanijim modelima u prošloj godini su pick up Ford F-Series i Chevrolet Silverado, koji su prevazišli lidere iz 2009., japanske Tojota Camry i Honda Accord."
ovo uopste nije istina, camry i accord nikada nisu bili lideri. f-series i silverado drze prva dva mesta po prodaji jos od 1976 godine (a pre toga je silverado, ustvari tadasnji c/k, bio prvi, a f-series drugi).
a sto se tice same liste, mladjarija voli ono sto je jeftino i ne cini velik % procenat od ukupne prodaje u auto industriji.
"secam se ja... seamdesetseste... bio sam mladic... silverado je bio san svakog rednecka... "
Toyota je unistila americku autoindustriju, pogotovu taj Camry.
Da nije bilo Obame i kredita, i ostatak ponosa Detroita bi se valjao u korejskom mulju zvanom Chevrolet i slicno.
Naravno da mladi imaju drugacije misljenje od odraslih, ali u kranjem, ti koji sad imaju 18-27 su buduci najbrojniji kupci. I tesko da ce iz patriotskih razloga nastaviti da kupuju domace.
@Brizga,
camry je izbila na prvo mesto ne zato sto je bila nesto bolja od ostalih vec samom krivicom detroita. od 1992-1996 ford taurus je bio najprodavaniji automobil u americi i pokazao da ameri mogu pobediti japance u njihovoj sopstvenoj igri. i sta se desava - nastaje bum suv i pickupa sredinom 1990ih i ford se kocentrise na njih i u potpunosti zapostavlja taurusa. sa financiske strane pametan potez, jer svaki prodat explorer, expedition, ranger, f-series, navigator ... je fordu donosio od $7,000 do $15,000 profita, za razliku od taurusa koji je donosio svega koju stotinu. a ameri su i danas pokazali da mogu da nadmase japance u sopstvenoj igri, ford fusion je za nekih 5 godina stigao od pocetnika do najboljeg auta u klasi. focus takodje, unistava corollu. corolla se nekada prodavala u 400,000 primeraka, za razliku od focusa koji nije mogao preci 200,000. danas corolla ako proda 220,000 moze se smatrati uspehom, a to je ista cifra koju ce i chevrolet cruze, u prvoj godini proizvodnje, da ostvari. focus ne zaostaje mnogo. sa druge strane, toyotin pokusaj da konkurise amerima u njihovoj igri (pickup) se zavrsio katastrofom. ulozili su preko $2 milijarde u novu generaciju tundre cija prodaja iz meseca u mesec samo pada i f-series se proda u 10:1 u poredjenju sa tundrom. i to je rec o najboljem japanskom pickupu, kako se prodaju oni slabiji (nissan titan, honda ridgeline) necu ulaziti u detalje.
a uostalom, toyota u americi je vise americka nego japanska, cak 80% delova za camry se proizvodi upravo u americi i sklapa se u kentucky. toyota u americi je japanska u onoj meri u kojoj je chevrolet u evropi americki.
mladi nemaju budzet koji stariji imaju i njima je bitna samo cena. niko ne kupuje mitsubishi zato sto ga voli vec zato sto nema $$$ za nesto bolje. isto je i za scion, to su auti koji novi kostaju $15,000. cak i najskuplji scion (tC) sa 180 hp, coupe i sportskim dizajnom je $18,000.
voleo bi da vidim listu najbolje prodavanih auta za mladjariju. nebi na njoj sigurno video toyotu camry vec samo najjeftiniju yaris.
uostalom, sadasnja prodaja sve govori. i danasnji stariji kupci su imali 18-27 jedno vreme, pa je opet najprodavaniji ford ispred chevroleta i toyote.
@ auto
Pa kucamo sa posla, zavisi ko kad sedne. Jbg, za sad tako, nadam se da nije prob.
@ mile antena
Po toj logici, camry i toyotu ne bi kupovao niko. Znam da je F series legenda, ali je Toyota do skora bila proizvodjac bila broj 1, a ne GM.
@Brizga,
camry kupuju oni stariji vozaci, godina 35 pa na dalje. to je nevidjeno dosadan auto za voznju bez i malo adrenalina, ali ga porodicni ljudi vole jer je jednostavan i kvalitetan i njima i ne treba vise. mada se to polako menja u svim klasama, kao sto su corollu dostigli konkurenti i za koju godinu ce prestici tako ce biti i sa camry. jer auti kao sto su ford fusion, chevrolet malibu, honda accord, hyundai sonata, kia optima ... su dostigli kvalitet camrya, ali su dosta udobniji, zabavniji za voznju i lepo dizajnirani.
toyota je bila najveci proizvodjac vozila svega 3 godine, a gm cak 80 i opet ce biti na kraju ove godine. jeste da situacija u japanu igra veliku ulogu u tome, ali bi gm bio opet #1 i bez toga jer belezi odlicne rezultate u kini (najvece svetsko trziste) gde je #1, u americi (drugo najvece svetsko trziste) gde je takodje #1, a veliki rast prodaje je zabelezio i u evropi sa novom linijom vozila.