
Francuski "Reno" objavio je danas pad prodaje od 7,4 odsto na 831.700 jedinica u Evropi, uključujući i domaće tržiste, u prvoj polovini ove godine uprkos rastu ukupnih isporuka u svetu.
Globalna prodaja kola i lakih komercijalnih vozila porasla je 1,9 odsto na 1,37
miliona vozila u prvoj polovini godine u odnosu na isti lanjski period, prenele
su agencije navodeći da se kompanija nada da će u 2011. prodati rekordnih više
od 2,6 miliona vozila. Nejveći rast prodaje ostvaren je u tom periodu izvan
Evrope, u Brazilu i Rusiji.
Evropska prodaja "Renoa" mogla bi da se smanji za 50.000 vozila,
procenjuju analitičari, navodeći da su od ovog meseca krenule manje isporuke.
"Renoova" prodaja u Evropi ugrožena je pre svega nestašicom dizel
motora koja sprečava kompaniju da izrađuje kola za kojima postoji velika
potražnja i koja su već poručena. Analitičari takođe smatraju da smanjenoj
prodaji doprinosi i slaba ponuda novih proizvoda koji stižu na tržiste.
Ukupan udeo francuske kompanije smanjen je 0,7 odsto na 10 procenata. Prodaja u
Francuskoj smanjena je 9,9 odsto u prvoj polovini godine, a udeo
"Renoa" na ključnom domaćem tržištu smanjen je 3,3 odsto, na 25,2
procenata.
Šestomesečna prodaja brenda "Reno" porasla je 5,7 odsto u svetu, na
1,14 miliona vozila, a isporuke jeftine robne marke "Dačija" smanjene
su tri odsto, na 177.000 vozila. Prodaja filijale "Reno-Samsung" u
Južnoj Koreji pala je 35 odsto, na 56.000 vozila.
Brazil je postao "Renoovo" treće najznačajnije tržište, posle
Francuske i Nemačke, nakon pada prodaje od 25 odsto u prvoj polovini godine. U
Rusiji, prodaja je porasla 76 odsto u tom periodu.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Renault
Predrag, bar ti, kao stručno lice, ne bi trebalo da se gadjaš tom vrstom "kvalifikacija", kao što je "glup automobil" :)
A i po čemu su im modeli "gluplji" nego kod "braće"?
Inače, ne razumem deo teksta koji kaže "Renoova prodaja u Evropi ugrožena je pre svega nestašicom dizel motora"
Zbog toga što su sve grđa i nefunkcionalnija. Sve se žrtvuje zbog dizajna (prostranost, upotrebljivost, preglednost...), a ni on sam ne liči ni na šta. Blagi užas. Pogledaj ovo čudo gore. Katastrofa. A unutra i zdrav čovek počne da pati od klaustrofobije :))
Lepo piše "nestašice dizel motora", a to podrazumeva da se ne može napraviti koliko se traži.
Što se dizajna tiče, renault je čudo za VW a posebno škodu, bez ljutnje.
Što se udobnosti tiče tu je Espas, reno izum a senik je najudonnije opštenarodno vozilo.
Pozdrav svima.
Pa, ko im pravi te dizel motore kada ih nema dovoljno? Zar to ne rade sami?
Moron
Očigledno da kapacitet nije dovoljan za DCI motore. postoji par fabrika koje ih rade. Ali... sve vitalne delove, posebno komon rejla, proizvodi svega 3-4 proizvođača za sve firme. Isto je i sa klipovima, koji su takođe specifična i skupa roba, plivajućim zamajcima, turbinama i sl. sklopovima. Znači razvoj jednog takvog motora je jako kompleksan i kapacitet se ne dobija za dana.
Sličan problem je imao i VW sa TSI motorima...
Mange
TSI je i dalje deficitaran (posebno 1.2 TSI) jer je potražnja sve veća ;)
Predrag
Svet je sastavljen od kompromisa, pa tako i automobil.
Nema nigde i jare i pare. Stalno nešto fali i kvari devojci sreću :))
A falinka zavisi sa koje je strane gledaš i kako je vidiš.
Naš drug carobnjak neke falinke vidi kao prednosti ;)
Laguna je tupava i napred i pozadi, Latitude je nedefinisan i RUŽAN, Megane je donekle ok, ali zadnja klupa...Klio je lepši bio pre redizajna.
Predrag je u pravu, sve su ružniji i nefunkcionalniji