
Italijanski "Fijat" smanjiće proizvodnju u Brazilu i Argentini u periodu od sedam dana zbog trgovinskog spora između dva južnoamerička suseda, saopštila je uprava kompanije u Torinu.
"Fijatova" fabrika u Betimu, u Brazilu, obustaviće jednu smenu na
proizvodnoj liniji na sedam dana, kada će se obaviti neophodni poslovi
održavanja kako bi se montaža prilagodila potražnji, stoji u saopšetnju.
"Fijatova" fabrika u Kordobi u Argentini takođe će zaustaviti mešine
na sedmicu dana.
"Smanjivanje proizvodnje bilo je neophodno pre svega zbog stanja državnih
i trgovinskih odnosa između Brazila i Argentine," prenele su agencije.
Trgovinski spor nastao je nakon odluke Brazila da odloži izdavanje uvoznih
licenci za automobile inostrane proizvodnje, pošto je Argentina povećala broj i
vrstu robe kojima je potrebno takvo državno odobrenje.
"Fijat" je demantove medijske izveštaje u Brazilu i Evropi po kojima
kompletna Betim fabrika prestala da radi.
Krajem marta "Fijat" je najavio da će uložiti oko 200 miliona dolara
u lansiranje novog modela u Argentini u martu ili aprilu naredne godine.
Glavno tržište novog modela trebalo bi da bude susedni Brazil.
"Fijat" u Argentini očekuje da će proizvodnja modela
"sijena" i "palio" dostići između 110.000 i 120.000 u 2011.,
u odnosu na 94.000 jedinica prošle godine. Umerena u proceni da proizvodnja
neće rasti kao do sada, uprava "Fijata" ističe da će zbog velike
potražnje "Fijatova" argentinska podružnica zaposliti još 1.000
radnika u fabrici u centralnoj provinciji Kordoba.
Argetinski "bum" automobilske industrije je motorna snaga visoke
stope rasta treće latino-američke privrede, gde je industrijska proizvodnja
porasla 9,0 odsto u februaru.
"Fijat", koji pokušava da nadoknadi pad prodaje na prezasićenom
evropskom tržištu, planira da uloži oko 5,8 milijardi dolara do 2015. u Brazil,
u proizvodnju automobila, auto delova i poljoprivredne opreme. Brazil je je
jedno od najvećih "Fijatovih" tržišta u svetu.
Argentinska proizvodnja automobila skočila je 41,2 odsto u 2010. u poređenju sa
prethodnom godinom, a argentinske auto-kuće montirale su rekordnih 724.000
vozila, prema podacima grupacije proizvođača kola ADEFA. Ove godine proizvodnja
će premašiti 800.000.
"Fijat-Argentina" izvozi oko 85 odsto vozila na brazilsko tržište, a
veruje se da će se i večina novih modela najviše prodavati u Brazilu.
Argentinski lideri industrije sve više su zabrinuti za konkurentnost njihovog
izvoza, budući da visoka inflacija povećava troškove. Stopa rasta argentinske
privrede minule godine dostigla je 9,2 odsto, koja je jedna od najviših u
regionu, ali se inflacija procenjuje na oko 25 odsto što povećava zahteve za
rastom plata i podriva prednosti nominalno stabilnog kursa domaće valute.
Brazil od sredine marta primenjuje netarifne trgovinske barijere na automobile
u nastojanju da zaštiti domaće proizvođače. Dobijanje dozvola za uvoz vozila,
koja se ranije odobravala automatski, sada može da traje do dva meseca.
Najnovija mera će uticati na proizvojače kola iz Japana, Južne Koreje, Meksika
i SAD, a posebno iz Argentine, odakle u Brazil stiže oko polovina uvoznih
automobila.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Fiat
Ko stvoren za Srbiju, Palio sa 5 vrata i dužinom 3.82cm, antikorozivnom zaštitom i jednostavnim benzincem
@ baša mrkalj
Pa da zameni Yuga, a da bude 1.500€ jeftiniji od Đunta, da makar ljudi ne ginu u trulim i neispravnim vozilima, da uz učešće rata bude 50€.