
Preuzeto sa : Blic.rs
“Nabudženi” motori, spojleri, zatamljena stakla, glasni izduvni sistemi, moderni zvučnici, niskoprofilne gume, alu-felne... Nisu u pitanju najnoviji modeli poznatih automobilskih marki, koje su vlasnici modernizovali. Ovi “limeni ljubimci” proizvedeni su sedamdesetih godina prošlog veka. Klub ljubitelja “zastave 750”, automobila poznatijeg kao “fića”, okupio se u Minhenu. Uspomene su same navirale.
Neki su prevalili više od hiljadu kilometara automobilom koji je bio ponos SFR Jugoslavije kako bi stigli na skup u Minhen.
- Nemojte svi da me pitate kako smo stigli u Minhen “fićom”! Pa to je bilo
bez ikakvog problema. Mi “fiće” negujemo, volimo, vozimo i zbog toga smo
krenuli na to okupljanje. Zarad starih vremena, lepih vožnji i poznatom zvuku
motora. “Fića” je to zaslužio - priča Marko Glavašević koji je “zastavom 750”
stigao iz Rume.
Ipak, neki automobili nisu mogli da odole vremenu.
- Tu je moglo svašta da se vidi. Ljudi su plakali od sreće kad su videli “fiću” koji je proizveden 1965. godine. Ljubitelji ovog automobila trude se da ga sačuvaju od starenja, da na taj način pokušaju da konzerviraju sentimentalne uspomene. Žiri je imao težak posao, bilo je nekoliko kategorija koje je trebalo nagraditi - objašnjava Marko koji je u “fići” do Minhena vozio i svoja dva prijatelja Darka Kocića i Miloša Radivojevića.
Osim za najstariji model, žiri je dodelio nagradu za najoriginalniji i najneobičniji model. Pažnju učesnika, ali i publike koja je posetila ovu manifestaciju privukao je “fića” sa “suzukijevim“ motorom, koji ima 101 konjsku snagu i postiže brzinu od 205 kilometara na čas. Nagrada za najneobičniji model pripala je Ričardu Vagneru iz Berlina. “Fijat 500”, koji je u vlasništvu Saše Hubera, dobio je nagradu za najoriginalniji model, odnosno “fiću” koja je imala najmanje promena od kad je izašla iz fabrike u Kragujevcu. Nagradu za najstariji model dobio je Radovan Ivanović za svog “fiću” proizvedenog 1965. godine.
Autor : Boris Vuković
Nastavak članka i više slika na Blic.rs