
Tanjug prenosi da je francuski "Pežo-Sitroen" (PSA) registrovao u prvoj polovini godine stabilnu prodaju od 1,86 miliona kola i lakih komercijalnih vozila, sa slabijim rezultatom u Evropi i sve većim isporukama na tržišta zemlja čije su privrede u usponu.
Kao i ostali evropski proizvođači kola, PSA je usredsedio napore na regione sa
visokom stopom privrednog rasta, kao što su Kina i zemlje Latinske Amerike,
kako bi se izbegli ekonomska neizvesnost i oštre mere štednje na evropskom
tržištu koje smanjuju potražnju za automobilima, prenele su agencije.
U prvoj polovini godine PSA je povećao isporuke na tržištima izvan Evrope za 38
odsto, u poređenju sa 35 procenata u šest meseci 2010. Uprava PSA računa da će
50 odsto prodaje ostvarivati izvan Evrope do 2015. godine.
Prodaja kola i lakih komercijalnih vozila PSA porasla je 0,2 odsto u prvoj
polovini godine, na 1,86 miliona jednica. Uprava kompanije optužila je
"nepovoljne ekonomske uslove" za pad udela u prodaji na evropskom
tržištu, koji je dostigao 13,9 procenata u prvoj polovini godine, u poređenju
sa 14,2 procenata u istom periodu 2010.
Tradicionalno snažna tržišta, kao što su Francuska, Italija i Španija potvrdila
su slabu stopu rasta ili pad prodaje. Pored toga, auto-sektor je dodatno
uzdrman katastrofalnim zemljotresom 11. marta u Japanu koji je izazvao probleme
sa isporukom elektronskih komponenti i odlaganje isporuka pojedinih modela,
saopštio je PSA.

Prodaja PSA kola i lakih komercijalnih vozila u Evropi smanjena je 5,3 odsto u
prvoj polovini godine, u odnosu na pad tržišnog udela od 0,8 procenata.
U Kini, najvećem tržištu automobila na svetu, prodaja grupacije PSA porasla je
10 odsto, zahvaljujući pre svega tražnji za modelom "pežo 408". Udeo
PSA na kineskom tržištu iznosi 3,2 odsto.

PSA je u Latinskoj Americi povećao isporuke 21,7 odsto, a u Rusiji čak 65,5
odsto, na 35.400 vozila.
Prodaja u Španiji pala je 25 odsto, u Italiji 12 procenata, dok su isporuke u
Francuskoj povećane dva, a u Nemačkoj 11 odsto.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Peugeot i Citroen