home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Evropski organi zaduženi za borbu protiv monopola, zabrinuti zbog mogućeg kršenja odredbi o konkurentnosti, pokrenuli su istragu povodom državne pomoći nemačkim autokompanijama BMW i "Folksvagena" (VW), prenele su agencije.

U slučaju BMW, istraga je pokrenuta povodom 46 miliona evra državne pomoći i podrške investicionom projektu u vrednosti od 368 miliona evra za fabriku u Lajpcigu, u Saksoniji. Radi se o programu proizvodnje električnih putničkih automobila.

Istraga u VW uključuje pomoć od 83,7 miliona evra i za investicioni projekata "Folksvagenove" fabrike u Cvickau, u Kemnic regionu, u kojoj bi tebalo da se izrađuju manja i vozila srednje veličine.

Evropska komisija, izvršno telo Evropske unije (EU), koja je pokrenula istragu, sumnja da su ulaganjem novca prekršeni propisi o konkurentnosti, bez obzira što "uvažava značaj projekata u oblasti ekologije i nove energetske politike" zemlje.

Istraga bi trebalo da utvrdi da li se ulaganjem državnog novca u dva projekata u nemačkoj saveznoj pokrajini Saksoniji krše odredbe kojima se ograničava državna pomoć i time ugrožava konkurencija među 27 članica EU.

Model BMW vozila "i3 EV", za čiji je razvoj dobijena pomoć iz budžeta, trebalo bi da se pojavi na tržištu 2013. godine.To vozilo će se izrađivati u fabrici u Lajpcigu, uporedo sa električnim modelom "bmw i8" sa utičnicom i direktnim napajanjem strujom. Prema saopštenju EU "nije moguće odmah odlučiti" da li se električni automobil može smatrati kao novi proizvod koji ima pravo da finansijsku podršku države.

Istraga će se baviti i državnom podrškom kompaniji VW koja želi da oživi proizvodnju vozila u fabrioci u Cvikau.

Autor : Tanjug.rs
 



čitanja : 857



Komentari

I kao što to uvek biva, državni revizor će utvrditi da nema korupcije, favorizovanja i monopola, isto kao u Srbiji što Delta nije monopolista.
Tako to radi industrija, swe je sawršeno, a onda kažu kako su najbolji i smeju se onima što propadaju.
Tu je swe industrijski sawršeno smisleno !!!!!
I onda se BMW kurči ,,i'' serijom koja će , KAKO TOMA KAŽE, pokidati i objasniti.
Što država nije dala Opelu te pare?

Autor Dejan L 21 Jul 2011, 09:05

I BMW i VW igraju prljavo, samo ničija nije do zore gorela, eto idu Korejci gaze, nisu najbolji, ali sunajpovoljniji, za njima trče Kinezi...
Okreće se kolo sreće. SAAB i Volvo u rukama Kineza, indijska tata spremna da uloži milijarde... Dobrodošli u malo drugačiji 21. vek

Autor Dejan L 21 Jul 2011, 09:09

@ Dejan L

Mislim da si, ako ne apsolutno, onda bar delimicno u pravu. Azijski tigrovi unistavaju industriju brendova, gde se plaća ime i znak, a ne kvalitet. Ipak, bojim se da u toj, novoj, podeli karata, građani Srbije neće ništa bolje proći nego sada.

Autor Brugija 21 Jul 2011, 10:17

@ Burgija
Buši, ha ha ha ha ha, buši, ha ha ha ha ha, buši!
Naravno da sam u pravu, ako ne za Azijate, onda za teoriju novohitlerovskog auto poretka vladavine svetom. Lako je biti uspešan kad te država forsira. Industijski, nema šta

Autor Dejan L 21 Jul 2011, 10:59

Vrlo ozbiljan problem. Idemo dalje:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=561532

Autor toma 21 Jul 2011, 11:26

Izgleda da one PR izjave o uspesima u prodaju nisu bas istinite i da ni njima ne cvetaju ruze kako neki ovde misle...

Autor Orlo 21 Jul 2011, 11:36

@Orlo
pa ti si sve pogresno protumacio. Ovo nema veze sa uspehom i profitom. Jednostavno, postoji zakon u Nemackoj gde bilo ko ima pravo da se kandiduje za pomoc drzave ako ima nov proizvod. Nebitno koliko novca zaradjuju, niko nije gadljiv na pare, pa ako moze da dobije od drzave nekoliko desetina miliona, zasto da ne. Ti ako bi zaradjivao 5000 evra, jel bi se ljutio kad dobijes 3. dete ako ti drzava da jos po 500 evra do punoletstva tog deteta? Tim pre sto su ove cifre proizvodjacima odobrene u vreme krize kada je svima profit opao za 90%.
A sto neko rece zasto ne Opelu. Pa drzava je u ovde kao banka. Zasto da da nekome ko je gubitas i kod koga ce te pare otici u rupu gde i ostale. Sta je lose da nemacka drzava da novac nemackim firmama koje ce od tog novaca da stvore nekoliko hiljada radnih mesta.
Bas me nerviraju (ne mislim na Orla) ovi dezurni genijalci koji za svaku vest imaju neki pametan komentar, svakog oni znaju da iskritikuju, da su toliko svestrani mogli bi da rade nesto pametno i da zarade novac, pa da voze nesto malo luksuznije od najjeftinijeg. Manje bi onda imali vremena da kenj*ju ovde.

Autor toma 21 Jul 2011, 11:52

@toma
U pravu si.Opelu realno i me bi trebalo da daju jer bi verovatno GM kao "majka" usmerila novac na neki drugi goruci problem u USA a oni bi opet ispastali.Nisam bio upoznat sa uslovima za dobijanje ove pomoci, ali smatram da je elektro vozilo, doduse ne bas u ovom obliku kao sada sa ogranicenim dometom i visokom cenom, buducnost i da se trebaju finansirati ovakvi projekti ali sta je sa VW-om u ovom slucaju za koga je moja izjava bila namenjena.

Autor Orlo 21 Jul 2011, 12:06

@Orlo
pa ne pratim ih bas, ali verovatno da su imali neki projekat sa kojim su se kandidovali. VW je veliki generator i podsticaj za Nemacku industriju, tako da sam siguran da im nije bilo tesko da dobiju pomoc.

Autor toma 21 Jul 2011, 12:11

@ toma

Pretpostavljam da te ja nerviram. Samo da ti kazem da je u kulturi novije civilizacije (nekih 300 godina), pravo izrazavanja misljenja jedno od osnovnih ljudskih prava. Inace, ako ja trosim vreme na citanje vesti i komentarisanje, trosis ga i ti jer uredno citas i vesti i te komentare. Ako ti smetaju ili se ne slazes, ostavis tvoj, i to je tvoje pravo. Ne vidim zasto bi se bilo ko nervirao oko komentara, ako se ne vredjamo.
Na kraju, osim sto ti nisu poznata ljudska prava, kratka lekcija i o zastiti trzista od monopola. Slobodno trziste kakva trzista zapadnih zemalja pretenduju da budu (i jesu), zasnivaju se na principima konkurencije izmedju privatnih firmi. Ako jednu ili neke od njih pomaze drzava, koja ima neizmerne prihode u odnosu na korporacije, postavlja se pitanje sta da rade one ostale firme koje tu pomoc ne dobijaju. Poenta sto je EU manje-vise jedinstveno trziste
i ako jedna drzava (narocito Nemacka sa velikim resursima) podrzava svoje privatnike, postavlja se pitanje, da li ce i druge drzave to raditi, i ako tako krenemo, udaljavamo se od necega sto se zove kapitalizam, i priblizavamo se necemu sto se zove komunizam. Svi znamo kako se poslednji eksperiment sa apsolutnom drzavnom svojinom u SSSRu zavrsio, i gde su sada njihovi auto brendovi.

Autor Burgija 21 Jul 2011, 12:12

@Burgija
Dzaba si pisao. Prvo nisam na tebe mislio. Drugo sve ovo sto si pisao nema veze sa ovim tekstom, posto se govori od uslovljenoj pomoci, a ne tek tako, pomoci radi pomoci. A onaj na koga se moja kritika odnosila je tu u svakoj vesti, ali svakoj. Najpametniji od svih, voli da proziva bez razloga (pogledaj prvi post) i cak voli kroz poeziju da iskazuje svoje frustracije. A vise puta je pokazao da je neizmerno ****. Sta da ti kazem ako je ladno rekao da "samo zbog Tome sam zamrzeo BMW, da ne mogu ocima da ga vidim" ili nesto slicno, ne mogu sad tacno da se setim. To je taj smarac koji se pupcanom vrpcom vezao za ovaj blog i na svakoj, ali SVAKOJ vesti ostavi po barem nekoliko komentara. Ja ne provodim mnogo vremena na blogu, ostavim komentar na 2 ili 3 vesti koje su mi zanimljive, ili gde nekoga za koga vidim da nije bas upucen pokusam da vratim na pravi put (najdobronamernije):)

Autor toma 21 Jul 2011, 12:31

Sve je to normalno pored Mercedesa ova dva brenda su najpopularnija u Nemackoj...

Autor Audi 21 Jul 2011, 12:35

VW je najvredniji brend na svetu, njemu ne trebaju nikakve mere drzavne. Sad da izbaci G1 kao G7 opet će biti najprodavaniji auto na svwetu, ipak je to car automobilizma. Kupuje ga čitav svwet i Pola i Pasata i Golfa i svwe VW.

Autor Tu je svwe savwrseno 21 Jul 2011, 13:00