home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Pressonline.rs

Stroga pravila - Odbornici gradske skupštine za mesec dana glasaju o novoj odluci o auto-taksi prevozu. Obavezni klima-uređaji, navigacija, godišnje dozvole, a u planu i veće kazne

Nova gradska odluka o auto-taksi prevozu koja će se u septembru naći pred odbornicima Skupštine grada, između ostalog, obavezaće taksiste da jednom godišnje obnavljaju dozvolu za rad. Nakon šest godina nova odluka je u pripremi, a njeno usvajanje konačno će uvesti red među gradske taksiste.

Takođe, predlozi koji će se naći u ovoj odluci su i obavezni klima-uređaji i navigacija u vozilu, da je volan samo sa leve strane, ali i izdavanje fiskalnih računa.

Kako Press nezvanično saznaje, nova odluka će propisivati i strožu kaznenu politiku. Tako se pored visokih novčanih kazni, razmatra i doživotna zabrana taksiranja, dok ima predloga čak i o oduzimanju vozila i zatvorskoj kazni.

Predlozi

- Obnavljanje dozvole na godinu dana
- Obavezni klima-uređaji u vozilu
- Obavezna navigacija u vozilu
- Rigoroznije kazne
- Izdavanje fiskalnih računa
- Volan samo sa leve strane
- Jedna boja taksi automobila

Bez nemarnih vozača

U izradi nove odluke učestvuje radna grupa koju je oformio gradonačelnik Dragan Đilas pre dve godine. Grupa ima 10 članova, a među njima su i predstavnici taksi udruženja. Načelnik odeljenja za taksi prevoz Marko Čuturilo kaže da je trenutno najvažnija izmena da taksi dozvole traju godinu dana i da se moraju obnavljati posle isteka važenja. On takođe objašnjava da se zakon koji kontroliše ovu oblast donosi na nivou republike, ali da lokalna samouprava detaljno razrađuje tako donete opšte propise.

- Trenutno je na snazi odluka iz 2005. godine koja obavezuje taksiste da dozvole obnavljaju na deset godina. U međuvremenu oni učine milion prekršaja, ali i dalje taksiraju jer im je dozvola validna. Zato ulicama prestonice saobraća 7.400 taksi prevoznika, a optimalan broj je tek oko 5.000. Uvođenjem pravila da obnavljaju dozvolu na godinu dana ovaj broj će se smanjiti jer se taksistima koji prekrše neko saobraćajno pravilo oduzima dozvola. Dakle, iz sistema se izbacuju nemarni vozači i ustupa mesto onima koji će poštovati pravila - objašnjava Čuturilo, i dodaje da je nova odluka u pripremi i biće usklađena sa republičkim zakonima o drumskom saobraćaju.

Nakon usvajanja odluke svi taksisti u prestonici biće u obavezi da u automobilu imaju klima-uređaj i navigaciju. Taksista neće moći ni da ima volan na desnoj strani kabine, a na spisku predloga je i obaveza izdavanja fiskalnih računa za svaku vožnju. Čuturilo kaže da gradske vlasti već godinu dana planiraju ovu novu odluku.

- Što se tiče fiskalnih računa, politika je malo teža jer zahteva usklađivanje sa drugim zakonima. Ipak, daćemo sve od sebe da se u septembru u okviru nove odluke o taksi prevozu u Beogradu nađe i ova stavka - ističe Čuturilo.

Jedna boja taksi vozila

Odlukom o auto-taksi prevozu iz 2005. godine propisano je da od 1. januara 2013. godine taksi vozila moraju da imaju jedinstvenu boju. Ipak, na realizaciji ove stavke nikada nije ni počelo da se radi. Čuturilo kaže da se o ovoj odluci još razmatra.

- Ovaj potez bi, pored brendiranja taksi vozila u Beogradu, sprečio i eventualne zloupotrebe samostalnih taksista. Ipak, svesni ekonomske krize u kojoj se trenutno nalazimo, pa tako i troškova farbanja vozila, tek ćemo o tome pregovarati sa preduzetnicima - objašnjava Čuturilo.

Gubitak dozvole

Vlasnik "Beogradskog taksija" Zlatan Zlatanović kaže da se ovo udruženje zalaže za strogu kaznenu politiku.

- Bilo je krajnje vreme da grad načini konkretan korak ka regulisanju taksi prevoza u Beogradu. Planira se uvođenje većih kazni. To možda zvuči rigorozno, ali je neophodno kako bi se uveo red. Takođe, to će dati i veća prava legalnim i marljivim taksistima koji godinama savesno obavljaju svoju delatnost - objašnjava Zlatanović.

Teodor Gaćeša, vlasnik "Pink taksija", dodaje da postoje još neka nerešena pitanja za koja će se zalagati predstavnici taksista u radnoj grupi pre donošenju konačnog teksta odluke.

- Podržavamo strožu kaznenu politiku za nemarne taksiste, ali mnogo više pažnje u tom aspektu posvećeno je legalnim taksistima, umesto da se prvo reši problem nelegalnih. U svakom slučaju, treba uvesti red kako se pošteni taksisti ne bi stideli svog zanimanja zbog loše reputacije koju prave ilegalci. Ko krade treba da izgubi dozvolu i da odgovara pred zakonom - kaže Gaćeša.

Autor : Ana Stanković



čitanja : 1878



Komentari

BRAVO!
Krajnje je vreme da se uvede malo reda među ovom razuzdanom bratijom!

Autor Zocky,Beograd 11 Avg 2011, 01:22

Apsoliutno mi se svidja ovaj spisak.

Autor Miljenko 11 Avg 2011, 04:15

Izdavanje fiskalnih racuna bi trebalo da je prioritet. Dosta vise taksistima koji se prave mutavi a onima koji ne budu imali taksi dozvole i budu uhvaceni da rade na divlje, treba oduzeti vozacku dozvolu na 5 godina za prvi prekrsaj i trajno kod drugog prekrsaja.

Autor rebro 11 Avg 2011, 15:18

Ej ove pametne glave koje su pravile ove tablice nije im palo da sa TX na kraju mogu da naprave samo 999 kombinacija a sta je sa onim gradovima koji imaju vise od hiljadu taksista...da li su resili to nekako ili cekaju hiljaditog?

Autor Orlo 11 Avg 2011, 15:34

Orlo
Treba da znaš da je predviđeno da na tablici ima 4 broja a to znači 9999 sa TX. Da ne bude malo?

Autor Mange 11 Avg 2011, 15:37

ODavno u Bg-u ima npr.2334-TX i vise..
Video sam cini mi se Daciju sa 666-TX( srecnik)..

Autor Panchev9 11 Avg 2011, 15:42

Heh,pogodite koji je auto ovo na slici? :)

Autor PITBULL™ 11 Avg 2011, 23:04

Najjači si PITBULL!
Čega si se ti setio... :)))

Autor Gagiba 11 Avg 2011, 23:07

PITBULL™
Jel zbog rdje?

Autor Panchev9 11 Avg 2011, 23:07

@Gagiba
Da je neka druga tema u pitanju,rekao bi ti da pogledaš na otpadu. :)))
Ali kad se radi o poslu,ozbiljnim stvarima,kvalitetu,pouzdanosti i izdržljivosti,onda se zna ko se uzima ! ;)
@Panchev9
Zbog maske,lako je provaliti. Iako toma ne ume da prepozna Mercedesa ako ne vidi znak. Svi drugi vidim umeju. Jedino je toma crna ovca. :)
124-ka ! :)

Autor PITBULL™ 11 Avg 2011, 23:14

PITBULL™
Ala ti je odgovor: zbog maske?
Ma jok zbog zadnjeg svetla si prepoznao.. :)
Ipak mislim da je u pitanju rdja i to ona Stutgartska..

Autor Panchev9 11 Avg 2011, 23:21

@Panchev9
Pa i nek ima rdje,ali ide !!! :)
Za raziku od svojih "zemljaka",koji su uglavnom stacionirani na otpadu. Vozio sam se skoro u 124-ci,auto toliko star a dobar,može da sahrani još barem dva nova. :) Da ne pričam W123. A rdju možeš da imaš i na novijim kolima,sve zavisi kako ih čuvaš-održavaš.

Autor PITBULL™ 11 Avg 2011, 23:31

PITBULL™
Mozda je zakazao automatski menjac, pa je taksista pozdravio nekog ispred sebe..
A taj pozdrav posle godinama pozdravlja "gledaoce"..
Cinjenica je da su pre automobili bili izdrzljiviji, ali siroka je to tema.. Nisu bili bezbedni, bili su bucni itd..

Autor Panchev9 11 Avg 2011, 23:35

@Panchev9
Menjač i kad se pokvari,ne možeš da ga makneš iz mesta.
Meni je 124-ka uz W140 legendarni Mercedes. Ima ih tu još za pridodati,al drugi put. :)

Autor PITBULL™ 11 Avg 2011, 23:39

PITBULL™
Mislio sam na uzbrdicu..
Stala Mecka, a cura koja je bila ispred se sminkala i zaboravila rucnu da "povuce"..
:)

Autor Panchev9 11 Avg 2011, 23:44

@Panchev9
:)
Pazi ovo :

https://www.youtube.com/watch?v=_OxzQ37-rZg

Sumnjam da ima neko ko može ostati ravnodušan na ove 124-ke. :) Kako su moćne. Baš se pitam,što li su baš Mercedes uzeli kao glavnog baju, da pokažu kako su "bolji". :)))
Inače,odlična reklama i promocija za Pežo je film taxi. Lepo su sredili onaj 406. Ali su dali i besplatnu reklamu Mečki. :)

Autor PITBULL™ 11 Avg 2011, 23:54

PITBULL™
Ih, pa da je takav 123 & 124, i danas bi se pravio, a ovi moderni ne bi postojali.
Ti ćeš na kraju završiti kao "Tu je svwe savwrseno" :))

Autor Mange 12 Avg 2011, 00:00

PITBULL™
Ja sam ravnodusan na 124-ku, iz razloga sto mi se nekako ne uklapa u MB.. Previse mi je obican.. Znam jedan koji je '89g i ne zna za smrt..
Ali najvece razocarenje mi je njegov naslednik.. Kako je ono izaslo iz MB, ni dan danas mi nije jasno..
123-ka je bio san gasterbrajtera..

Autor Panchev9 12 Avg 2011, 00:00

Ovaj mi je najveci promasaj MB zadnjih ihaha godina..

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mercedes_W210_front_20080320.jpg

Autor Panchev9 12 Avg 2011, 00:02

@Mange
Pa 123 i 124 su kvalitetniji od ovih danas,duboko u to verujem. Ali tehbologija napreduje. Traže se bezbednija,efikasnija,brža,opremljenija kola itd. Pre neki dan sam proašo u 123-ci preko kaldrme kod Gardoša,pa ono ni nova S klasa ne može onako da pegla,uveren sam. Ali kad udješ u krivinu,nagne se do pola. :) Zato danas prave stabilnija kola,da možeš da ih terap pun gas,krivina,pravac bilo gde. Što neko reče,Mečka prkosi zakonima fizike. :)))

Autor PITBULL™ 12 Avg 2011, 00:03

@Panchev9
124-ka je baš karakterističan Mercedes. Kad sedneš,ono sve plovi,utegnuto,a auto star 25 godina. :) Što je najsmešnije,auto je samo star,ali nije krš ! Kao neki drugi (većina). W210 kad pogledaš W211 izgleda zastarelo,ali kad je izašla,bila je perverzija. Sećam se prijatelj doterao zelenu 290TD,sa full opremom,xenoni,automatik,krem koža,ma sve. Tad su xenoni bili "vau". I ona je postavila trend duplih okruglih farova,koje su mnogi kasnije kopirali.

Autor PITBULL™ 12 Avg 2011, 00:07

PITBULL™
Ja sam dugo mrzeo Mercedes a razlog su upravo bili 123&124.
Iskreno sam više voleo dobrog juga nego navedene.
Kamionski motori, mrtvilo, neotesanost spoljnog izgleda, gastarbajteri, krševi...

Autor Mange 12 Avg 2011, 00:08

PITBULL™ 12 Avg 2011, 00:07
Ajde sto nemamo isti ukus, ali zadnja recenica me je bacila na prozor..
Da nije jedan "akronim" poznat po duplim okruglim farovima..
Za mene je bolje da se W210 izbrise sa sveta postojanih automobila..

Autor Panchev9 12 Avg 2011, 00:10

@Mange
Haha,pa ti onda uzmi Jugića. :)
To je prava makina. :)
Oni jesu stari,ali su KOLA. 123 jeste trom,neotesanog izgleda što ti kažeš,ali prema današnjim merilima. Kad je izašao,sigurno nije bio. 124 je već dosta lepša,agilnija itd. Pa jbg,najbolje sad da agilnost i dizajn novih automobila sa 123 i 124. Uzmi npr novog CLS-a pa reci da je gastarbajterski,neotesan itd.
Kaže mi prijatelj,što je imao 123-ku,voziš je,trebao servis da se odradi odavno,misliš raspašće se,ona IDE ! :)
Natovarena još,kaže gde se druga kola odavno raspadnu i stanu,ovaj još ide i ide i ideee. :)

Autor PITBULL™ 12 Avg 2011, 00:13

PITBULL™
To što kažeš ideee-važi i za ladu. I ona idee i jeftinije je i prostije je popravljati. I sve dok je popravljaš ona ide.

Ja sam mercedes zavoleo sa pojavom prvih CDI motora. Svi su tvrdili da je propast, a ustvari je bio veliki pogodak. Nastavak su novi automatski menjači.
Danas mercedes zaisa može da dođe do milion kilometara, a nekada je to bila samo priča.
Većeg loma od 200D, nema. Milion Km za njega? Haha....

Autor Mange 12 Avg 2011, 00:20

@Panchev9
Bendža ima krugove u faru,jednake veličine. Ranije je imao odvojene,ok. Ali nadji mi bar jedan primer gde je neko kopirao te farove.
A ja ću tebi dati brdo primera gde se kopiraju farovi sa "buljave". :)

http://www.netcarshow.com/volkswagen/2000-lupo_gti/800x600/wallpaper_02.htm

Lexus,Kia Opirus itd,itd.
A svi su iskopirali tatu sa rešenjem "migavci na retrovizoru". Ali avaj...
Kad su sve već patente iskopirali,nek kopiraju i dalje. :)

Autor PITBULL™ 12 Avg 2011, 00:20

@Mange
Pa ovi idu,ali bez problema,a ne da se jedva vuče putem i to po principu veštačkog disanja. Mislim da ovi stariji idu koliko hoćeš,neuništivo. A naravno da je za današnje vreme CDI prava mera. Automatici su oduvek bili Mercedesovo oružje. Najbolje automatike ima. Najrafinisanije,najlepše šaltuju itd. Ne znam jesi li imao prilike da probaš 320cdi (3222ccm 204 konja,redni) Tiše radi nego Golf 5 1.9dizel,brz kao metak a troši malo za tu kubikažu i težinu vozila (E klasa npr). Prede samo,a kad ga gaziš,čuje se kao formula. :) Ima jako lep zvuk,turbina zvižduće,uopšte se ne čuje kao dizel kad mu daš kick-down.

Autor PITBULL™ 12 Avg 2011, 00:26

PITBULL™
Kako ne. Vozio sam i čipovan...
Gde nađe golfa 5 tdi, za POREĐENJE?
E sad ti uporedi navedenog, sa 200D, koga je u brdu i bolja fića iberundovala, 240D, je bio lak zalogaj za svakog keca.

Autor Mange 12 Avg 2011, 00:30

W124 je jedan od najboljih automobila svih vremena. Takvu eksploataciju ne moze ni jedan auto, i pogledajte koliko ih ima, a gde je konkurencija? pa na otpadu. :))

Autor McLaren 12 Avg 2011, 00:33

250d bolje radi nego noviji automobili. a ovaj star 20 god. :)

Autor McLaren 12 Avg 2011, 00:35

@PITBULL
Kad već toliko pominješ te otpade, da primetim samo jedno. Neuporedivo više BMW kockica viđam od kad si počeo da trubiš povučen McLarenovom totalno bezveznom opaskom, o kvalitetu MB i o lošem kvalitetu ostalih. O Folcikinoj dvojčici na ulicama je smešno i govoriti. Pa onda Opel Kadeti kockica i potonji model i da ne dužim... A 123-ke pa čak i 124-ke sve ređe i ređe viđam!! 123-ke skoro nikako!!!
Razlog naravno očigledan, jer je totalno neracionalno auto, osim ako ne živiš u cigan mali ili ne proizvodiš kalemove. :))
Imam komšiju jednog koji vozi isključivo te krševe. Menjao je razne, najviše BMW. Imao je i čuvenu 2002 a sad vozi 316 beli sa petoro vrata, rekao bih negde oko 84-tog godista. Ne možeš ni zamisliti koliko je taj auto očuvan. Voleo bih da tebe i McLarena jednog dana slikam pored tog auta da imate fotku za uspomenu i da jedared zanavek uvidite koliko ste dugo zabludu širili!! :))))

Autor Gagiba 12 Avg 2011, 00:36

@Mange
Kakva je razlika čipovan vs standardan? Jedno vreme sam razmišljao da ga čipujem ali su me majstroi odgovorili tvrdnjama da je loše po motor,da će početi da troši ulje itd.
Što se tiče 200D,nema šta,vožnja penzija. :) Ali uzeo bi ovog W123 200D automatik,čisto radi fore. Oduševio sam se kako prelazi preko onog horora od kaldrme. Samo bi ga tu vozio :) Da ne veruješ. Poseban kuriozitet je što je automatik i ima menjač gore desno,polugica,kao ovi novi? Ne znam kako to,sve što sam vidjao imaju u sredini automatik.
@McLaren
Odvrmorili su oni svoje odavno u presi ! :)))

Autor PITBULL™ 12 Avg 2011, 00:37

@Gagiba
Pa ima slučajeva,pojedinih. :)
To je retkost prava,dok Mercedesa imaš koliko hoćeš.
Što kaže McLaren,vrv nije ni vožen,stojao u garaži,pa se zato još uvek "kotrlja". A ima jedan drug,5-cu staru,prastaru,očuvana ko iz fabrike. Isto nije vožena, pilot neki je imao i stajala mu u garaži. Ko nova. :)

Autor PITBULL™ 12 Avg 2011, 00:40

Hehehe...skoro sam vozio biciklu i stanemo ispred prodavnice da popijemo vopi. Naiđe neki meštanin sa Pezejcem, 76 god, prvi vlasnik!!! Blokirao mu točak, stao i pita šta da radi. Auto unutra očuvan samo da ga gledaš, spolja ga načela korozija ali pali na "čvrgu". Ugradio mu baja plin i samo bije. Kaže petnaesticu plina sagori ali ide... :))
Voleo bih da mogu da se složim sa tvojom "McLaren" teorijom ali mislim da ste je malo navijački formulisali!! ;))

Autor Gagiba 12 Avg 2011, 00:48

@Gagiba
Haha,da vidiš jedan,"handmade" auto,pali na pola ključa,ma ni ne dodješ do pola on već "kresnuo". :)
E baš pre neki dan,videh starog BMW-a,kao 2002 ali drugačija oznaka (slabiji mislim),bele boje. Inače,meni je E39 jedan od najlepših BMW-a ikad,pogotovo restajling model. Naravno,ima tu još dosta njih koji bi mogli na spisak. Ali E39 je onako po mom ukusu,moćna-elegantna.

Autor PITBULL™ 12 Avg 2011, 01:08

@PITBULL
Ma X6 samo (eeeeeventualno X5)!!! :)))

Autor Gagiba 12 Avg 2011, 01:11

@Gagiba
Pa ne znam,X5 nema greške,X6 nekad mi se čini boljim,nekad ne od X5. Sve mi se više svidja zadnji deo X5 a sve manje zadnji deo na X6. :)
Mislim,"terao" bi oba,samo ne znam koji bi pre izabrao. :) X5 me "kupio",emotivno sam vezan za njega. :) X6 mi se svidja,samo mi se ne svidja što ima samo 4 mesta za sedenje i što je nizak nazad kad ulaziš. Ali ko da se ja vozim pozadi,tako da me baš briga. :) 3.5d verzija i teraj. :)))

Autor PITBULL™ 12 Avg 2011, 01:22

@Gagiba
W124 je vrh. Vrhunski kvalitet, udobnost, odlicna ponude motora, od penzionerskog do najbrze limuzine na svetu. :) Za svakog po nesto. Pogledajte samo koliko ih ima. Vise nego nekih obicnih kola... :))

Autor McLaren 12 Avg 2011, 01:23