home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Zaposlenima u preduzeću Fijat automobili Srbija (FAS) u Kragujevcu koji ne zadovoljavaju kriterijume rada ponuđeno je da napuste fabriku uz otpremnine, rečeno je Beti u Samostalnom sindikatu FAS-a.

Predsednik Samostalnog sindikata FAS-a Zoran Mihajlović je rekao da je Fijat sproveo testiranje svojih radnika i da jedan broj zaposlenih nije „prošao”, a procenjuje se da je takvih oko 150 od 1.000 radnika.

„Nismo imali uvid u spisak tih zaposlenih, ali prema našim informacijama na poslovima u Fijatu nije se uklopilo oko 130 'plavih kragni' odnosno proizvodnih radnika i oko 20 zaposlenih u administraciji”, rekao je Mihajlović.

On je naveo da te radnike predstavnici FAS-a pozivaju na razgovor u „četiri oka” i saopštavaju im da su višak uz ponudu otpremnine od 300 do 550 evra po godini staža.

Prema rečima Mihajlovića, tim radnicima je uskraćeno da pohađaju dodatne obuke koje su za zaposlene u FAS-u organizovane na Mašinskom fakultetu i Politehničkoj školi.

„Mi smo to uspeli da zaustavimo i o tome obavestili Ministarstvo ekonomije, pa očekujemo da se pronađe neko prihvatljivo rešenje”, rekao je Mihajlović.

On je ocenio da „nije logično” da nekadašnji radnici Zastave najpre prođu testiranje pre upošljavanja u FAS-u, a onda „padnu” na drugom testiranju nakon višemesečnog radnog angažovanja u preduzeću.

Ugovorom između države Srbije i italijanskog Fijata o zajedničkom ulaganju u FAS predviđeno je, kako je podsetio Mihajlović, da radnici ne mogu da dobiju otkaz tri godine od zasnivanja radnog odnosa.

Mihajlović je naveo da je moguće rešenje za takve „viškove” da dobrovoljno napuste fabriku uz otpremninu, ali da njihova deca dobiju šansu da se zaposle u fabrici ili da se takvi radnici zaposle kod Fijatovih kooperanata.

On je najavio da će se o tim varijantama tek razgovarati sa nadležnima u Ministarstvu ekonomije i menadžmentom FAS-a.

Autor : Beta.rs



čitanja : 1323



Komentari

KO GOD MISLI DA ĆE STRANCI DONIJETI SREĆU, TAJ SE VARA. PRVO, NIKO NE ZNA KOLIKO SU PLATILI FABRIKU, ZATIM PROIZVODE PRETPOTOPNI MODEL I NAPLAĆUJU GA KAO DA STVARNO VALJA I ŠUTAJU GA OVDJE, JER TAMO ZA GODINU DANA NEĆE ZADOVOLJAVATI NORME ZA PRODAJU. I U SVEMU TOME IM DRŽAVA IZLAZI U SUSRET, KAO DA SU NAPRAVILI NE ZNAM ŠTA.

Autor Milan 18 Avg 2011, 13:26

Nemam problem sa rezultatim testova, jer na svakom koraku, u svakom privatnom preduzecu, trafici ili prodavnici rade izmedju ostalih i ljudi koji ne zasluzuju bolje radno mesto od njive!
Od kafanskog ponasanja, smotanosti, neljubaznosti i nezainteresovanosti za posao.
Posle kao plata losa, ma nemoj. Posao na koji si se prijavio i znas kolika je plata treba da obavljas najbolje sto mozes, a ako mislis da mozes bolje, trazi!

Autor krle 18 Avg 2011, 14:31

Gde Mlađa otvori firmu tu trava ne raste. Gde god se upetljao stručnjak tu više života nema. Zamber, Sančo, Leoni, Yura, Pacom...a Bogami i FIAT.

Autor Deja vu 18 Avg 2011, 14:47

@Deja vu
Zato Mlađan ima novi stančić sa gluvom sobom u kojoj može na miru da komponuje. Jbg...dok jednom ne smrkne, drugom ne svane!!
Inače, juče sam razgovarao sa poznanikom koji radi u Fijatu Srbija. On je krajnje ubeđen da proizvodnja kreće u aprilu dogodine. Mislim da je bilo i krajnje vreme. Posle par milijardi eura investiranih u taj projekat, poklonjene skoro pola teritorije grada Kragujevca, odricanje od poreza na rad i ostavljanja više hiljada radnika bez posla, možda je konačno i to vreme da se napravi koji auto u toj fabrici!!!

Autor Gagiba 18 Avg 2011, 15:00

Ja se iskreno nadam da će tako biti i da će ta fabrika da proradi.
Naime loš ugovor sa FIAT-om je postignut u samo predvečerje izbora. U stranu su gurnute Great Wall, Opel i na brzinu je napravljen šou program sa helikopterom i Serđom Markijoneom.
Sve je imalo svoju cenu samo se računi ne ispostavljaju Mlađanu.
Ne mislim da su radnici Zastave odnosno FIAT-a cvećke ali testirati pa primiti radnike pa ih ponovo testirati ovaj put sa smehotresnim ("Zamislite da idete Raketom na Mars... ),testovima u koje nemaju nikakav uvid po obavljenom testiranju je...
Uzgred ti radnici su već prošli testiranja za prijem a sada kada u fabrici ne postoje ni pogoni,ni mašine, organizuju se dponovo testiranja i izbacije se dodatni broj ljudi. Kako je moguće da su ti isti ljudi postali glupi i nepodesni za tako kratko vreme?Najinteresantnije su cifre koje pokazuju da se radi o u napred zascrtanom broju koji treba otpustiti a ne o otpuštanju na osnovu rezultata testa.

Autor Deja vu 18 Avg 2011, 15:42

Pametno, da sam na mestu Fiata većini bi podelio otpremnine i zaposlio mlade i školovane, a ne slati stare radnike na ponovnu obuku. Prosečan radnik Zastave ima preko 40god. i navikao je da radi polako i pomalo.Fiat se obavezao na 2430 radnika koji bi trebalo da sklope min. 200.000.auta. To je nekad sklapalo preko10.000 radnika.

Autor B. M. 18 Avg 2011, 17:00

Ako niste bili u Zastavi bar ste videli proizvodne trake na TVu. Jel radnici rade sedeći ili rade na nogama celo vreme? Pametnom dosta.Motoristika je vrlo bitna, neće traka svaki čas da staje kao nekad.

Autor B. M. 18 Avg 2011, 17:19

zato nasa drzava placa 10-15 hiljada eura po jednom radniku kog zaposle...tragicno

Autor NemanjaBB 18 Avg 2011, 19:06

Svako normalan zna da je ovo sa Fiatom čista budalaština. Manje od hiljadu ljudi će možda imati posao. Sjajan poduhvat, nema šta...
Sve one koji su učestvovali u ovom najgorem događaju u poslednjih 10 godina, stiće će kazna kad tad. Toliko posledično ugašenih fabrika, toliko ljudi bez posla. Veliki su to grehovi...

Autor Predrag 18 Avg 2011, 19:07

A jeste li čuli za kapitalizam, moja góspodo? Koga zabole još za ugašene fabrike ili radnike b z posla. Trebaju li kapitalisti ili država brinuti o njima.?

Autor B. M. 18 Avg 2011, 22:50

Da, moja gospodo, Fiat je privatna firma, koja uvek može birati , gde, kada, i koliko će proizvoditi.

Autor B.M. 18 Avg 2011, 23:05

Uopštene priče: "To vam je kapitalizam, to je normalno & nađite bolje ako možete" , spadaju u domen patologije ili partijske obaveze.
Ja ne pričam napamet kao što vidim da je ovde popularno.
Dragi prijatelji da li ste lepo pročitali šta sam napisao?
Ako niste da pojasnimo još jedared.

-Radi se o besomučnom kadrovanju G17+

-Radi se opreplaćenim domaćim "menadžerima" preuzetim upravo iz Zastave koji će da čute dokle god im Italijani guraju po 2,5 do 3 hiljade evra u džep svakog meseca,

-Radi se o KRŠENJU potpisanih ugovora.

A priče o kapitalizmu sačuvajte za partijske sastanke, možda vam se posreći.

Autor DejaVu 19 Avg 2011, 12:48

@DejaVu
Tako je ;)

Autor Predrag 19 Avg 2011, 13:09

Znači ne valja Fiat, drzava, partija, grad...itd. Svi rade protiv nas. Kritika svega postojećeg. A talijani podmićuju i varaju? Ovo su već fobije. Bez dokaza ništa, i ako je tačno.

Autor B. M. 19 Avg 2011, 16:44

JA ZNAM SESTORO LJUDI KOJI IMAJU PO 5-6 GODINA STAZA I NA SPISKU SU ZA OTKAZ TJ OTPREMNINU OD PAR HILJADA EVRA A PRIMI CE NOVE I DOBICE OD DRZAVE 10000E. NAVODNO IH SALJU NA DOOBUKU U SKOLU NA CASOVE MEHANIKE I TEH.CRTANJA. ONI NA SPISKU A SALJU NA DOSKOLOVAVANJE. RADNICI SA LINIJE MONTAZE KAKVE TO IMA VEZE SA MONTAZOM LJUDI BRUKA STA SE RADI PREVARA DECENIJE OVO JE ZA EMISIJU INSAJDER

Autor DOBRICA 21 Avg 2011, 19:11

Uh, izvinjavam se što sam svoje "fobije" ovako javno publikovao. Stvarnost me je "demantovala".
Evo i sami možete da se uverite da su Zamber, Sančo, Leoni, Yura, Pacom, Magnohrom uspešne firme, da radnici u tim firmama nisu otpušteni,da im hale ne zvrje prazne, oprema raznešena, da država nije prevarena, da su podsticajna sredstva višestruko vraćena novim radnim mestima...
Nadam se da sa FIAT-om neće biti crno kao sa gore pomenutim ali da FIAT krši sporazum, krši.

Autor DejaVu 21 Avg 2011, 23:48