
Volvo je u drugom kvartalu 2011. godine zabeležio operativnu zaradu od 600 miliona švedskih kruna, što je povećanje od 170 miliona švedskih kruna u odnosu na isti period prošle godine.
„Postepeno se vraćamo održivoj profitabilnosti, mada nas čeka još mnogo posla,
pre nego što ostvarimo naše ciljeve. Na mnogim tržištima je evidentan dobar
rast prodaje, a intenzivno radimo i na revitalizovanju Volvo trzišne marke,
kako bi privukli još veći broj kupaca“ - kaže Stefan Jacoby, predsednik Volvo
Car korporacije.
Operativno poboljšanje od 170 miliona švedskih kruna se objašnjava prvenstveno
boljom ponudom raznovrsnih modela automobila. U prvih šest meseci 2011. godine,
Volvo je ostvario prihod od 1,2 milijarde švedskih kruna.
Prodaja automobila je u drugom kvartalu povećana za 26,6 odsto na 123.919
vozila, u odnosu na 97.884 u istom periodu 2010. godine. Rast je zabeležen
u svim regionima, a najveći je u Kini, gde je iznosio punih 62,1 odsto u odnosu
na 2010. godinu. Rast u Severnoj Americi iznosi 43,0 odsto, u
Skandinaviji 17,7 odsto, a u Evropi 15,5 odsto. I tržišni udeo na svim
tržištima je povećan.
Za prvih šest meseci 2011. godine, Volvo je prodao 230.746 vozila, što
predstavlja povećanje od 20,3 odsto u odnosu na isti period 2010. godine. Zato
je u junu objavljena potreba za dodatnim proizvodnim kapacitetima, odnosno
pokrenut program zapošljavanja dodatnih 600 radnika.
Poboljšanje prodaje se može prvenstveno zahvaliti snaznoj potražnji za modelima
S60 i V60, dok prodaja XC60 crossover modela raste iz meseca u mesec. Kupci
cene opredeljenost prema smanjenju emisije CO2, a tome svedoči podatak da 19,2 odsto
ukupne prodaje u Evropi čine štedljivi DRIVe modeli. U drugoj polovini ove
godine, počela je i proizvodnja prvih 250 primeraka modela C30 Electric, kojim
Volvo predstavlja novo poglavlje na putu prema nultoj emisiji CO2.

Ukupno gledajući, rezultat u prvih šest meseci ove godine razlog je za povratak
samopouzdanja u Volvo korporaciji. Ipak, aktuelna nestabila ekonomska
klima će verovatno rezultirati dodatnim promenama, kako cena sirovog
materijala, tako i interesa kupaca, te na kraju i profita.
Pored toga, smanjenje proizvodnih kapaciteta tokom letnih godišnjih odmora
redovno utiče na rezultate u trećem kvartalu.
„Poslednja dešavanja u globalnoj ekonomiji, otežavaju predviđanje situacije na
tržištu automobila i moramo biti spremni na moguće nestabilnosti u zahtevima
kupaca“ - zaključuje Stefan Jacoby.
Izvor : Autosport.hr
Foto : Volvo
@carobnjak
ja bi bas voleo Saab da stane na noge...nisam nikad imao ni vozio Saab, ali mi je nekako drag...svidja mi se njihova filozofija pravljenja kola...dobra kola prave...a stvarno nemaju srece :-(((