home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volvo je u drugom kvartalu 2011. godine zabeležio operativnu zaradu od 600 miliona švedskih kruna, što je povećanje od 170 miliona švedskih kruna u odnosu na isti period prošle godine.

„Postepeno se vraćamo održivoj profitabilnosti, mada nas čeka još mnogo posla, pre nego što ostvarimo naše ciljeve. Na mnogim tržištima je evidentan dobar rast prodaje, a intenzivno radimo i na revitalizovanju Volvo trzišne marke, kako bi privukli još veći broj kupaca“ - kaže Stefan Jacoby, predsednik Volvo Car korporacije.

Operativno poboljšanje od 170 miliona švedskih kruna se objašnjava prvenstveno boljom ponudom raznovrsnih modela automobila. U prvih šest meseci 2011. godine, Volvo je ostvario prihod od 1,2 milijarde švedskih kruna.

Prodaja automobila je u drugom kvartalu povećana za 26,6 odsto na 123.919 vozila, u odnosu na 97.884 u istom periodu 2010. godine. Rast je zabeležen u svim regionima, a najveći je u Kini, gde je iznosio punih 62,1 odsto u odnosu na 2010. godinu. Rast u Severnoj Americi iznosi 43,0 odsto, u Skandinaviji 17,7 odsto, a u Evropi 15,5 odsto. I tržišni udeo na svim tržištima je povećan.

Za prvih šest meseci 2011. godine, Volvo je prodao 230.746 vozila, što predstavlja povećanje od 20,3 odsto u odnosu na isti period 2010. godine. Zato je u junu objavljena potreba za dodatnim proizvodnim kapacitetima, odnosno pokrenut program zapošljavanja dodatnih 600 radnika.

  Poboljšanje prodaje se može prvenstveno zahvaliti snaznoj potražnji za modelima S60 i V60, dok prodaja XC60 crossover modela raste iz meseca u mesec. Kupci cene opredeljenost prema smanjenju emisije CO2, a tome svedoči podatak da 19,2 odsto ukupne prodaje u Evropi čine štedljivi DRIVe modeli. U drugoj polovini ove godine, počela je i proizvodnja prvih 250 primeraka modela C30 Electric, kojim Volvo predstavlja novo poglavlje na putu prema nultoj emisiji CO2.

Ukupno gledajući, rezultat u prvih šest meseci ove godine razlog je za povratak samopouzdanja u Volvo korporaciji. Ipak, aktuelna nestabila ekonomska klima će verovatno rezultirati dodatnim promenama, kako cena sirovog materijala, tako i interesa kupaca, te na kraju i profita. 

Pored toga, smanjenje proizvodnih kapaciteta tokom letnih godišnjih odmora redovno utiče na rezultate u trećem kvartalu.

„Poslednja dešavanja u globalnoj ekonomiji, otežavaju predviđanje situacije na tržištu automobila i moramo biti spremni na moguće nestabilnosti u zahtevima kupaca“ - zaključuje Stefan Jacoby.

Izvor : Autosport.hr

Foto : Volvo  



čitanja : 672



Komentari

bravo za Volvo :-)

Autor DaMir 19 Avg 2011, 08:45

Samo da ne prodje kao SAAB...

Autor carobnjak 19 Avg 2011, 10:05

@carobnjak
ja bi bas voleo Saab da stane na noge...nisam nikad imao ni vozio Saab, ali mi je nekako drag...svidja mi se njihova filozofija pravljenja kola...dobra kola prave...a stvarno nemaju srece :-(((

Autor DaMir 19 Avg 2011, 10:07

@DaMir
Da, i ja cenim obe marke ali nazalost sve sto nije komercijalno ( i za siroke mase kao sto je saVWrsheni) nema bas neku perspektivu...

Autor carobnjak 19 Avg 2011, 10:11

@carobnjak
sto se Volva tice, voleo bi u doglednoj buducnosti da uzmem XC60...imao sam priliku da ga probam i auto me je odusevio...a Saab sam gledao na sajmu u NS...extra je. Jbg oni se ne prave za siroke narodne mase...zato se i guse

Autor DaMir 19 Avg 2011, 10:27