home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Britanski Daily Mail je u saradnji sa svojim stručnjakom za automobile i dizajn Stephenom Bayleyjem odabrao deset najboljih dizajna automobila u istoriji.

10. Smart (1998. godina)

Uprkos svojim manama, svoje mesto Smart je zaslužio zbog originalnosti i vizije kako bi budući gradski automobili trebalo da izgledaju.

9. Citroen DS (1955. godina)

Neponovljiva kombinacija hrabrog dizajna i napredne tehnologije bile su dovoljne za mnoge da Citroen DS proglase najboljim ikada napravljenim automobilom. Italijanski skulptor Flaminio Bertoni zaslužan je za dizajn ovog automobila.

8. Fiat 500 (1957. godina)

Zajedno sa skuterom Vespa simbol je obnove Italije. Sigurno jedan od najmanjih četvoroseda ikada napravljen, dizajniran je da lako prolazi uskim italijanskim ulicama.

7. Jaguar E-Type (1961. godina)

Naslednik Jaguara koji su dominirali trkama Le Mans u pedesetim godinama prošlog veka, E-type je sigurno najlepši i najuzbudljiviji automobil koji je otišao u serijsku proizvodnju. Ovaj automobil proizvod je genija osnivača Jagura Sir Williama Lyonsa. E-type je prvi automobil koji je našao svoje mesto u njujorškom Muzeju moderne umetnosti.

6. Mercedes-Benz 300SL (1961. godina)

Dizajn 300SL uradili su Friedrich Gieger sa inžinjerima Karlom Wilfertom i Walterom Hackerom, u saradnji sa francuskim skupltorom Paulom Bracquom. Prepoznatljivo obeležje ovog prelepog automobila su "krila" vrata zakačena na krov.

5. '49 Ford (1949. godina)

Ford je sa svojim modelom '49 moderni dizajn automobila približio američkom tržištu. Iako je bio tehnološki jednostavan automobil, komercijalno je bio revolucionaran. Dizajn ovog automobila rezultat je takmičenja koje je organizovao Ford, a pobednički dizajn delo je tima u kome je radio George Walker, koji je kasnije postao glavni dizajner Forda.

4. Volkswagen Beetle (1938. godina)

Dizajn ovog automobila napravio je Ferdinad Porsche prema naređenju Adolfa Hitlera da se napravi narodni (nem. volk; narod) automobil. Iako je dizajniran 1936. proizvodnja nije počela sve do 1945. godine, britanske okupacione snage odbile su da preuzmu postrojenja VW-a smatravši da ovaj automobil nema budućnost.

3. Jeep (1941. godina)

Kada je vojska Sjedinjenih Američkih Država naručila novo vozilo za njene potrebe, rezultat je bio bezvremenski dizajn. Bivši general i predsednik SAD-a Dwight Eisenhower rekao je da je pored transportnog aviona C-47 Dakota, Jeep najvažniji deo vojne opreme u Drugom svetskom ratu.

2. Mini (1959. godina)

Nije najlepši, ali je nauticajniji automobil ikada. Dizajner, Alec Issigonis, bio je opčinjen "pakiranjem", industrijskim terminom za efikasnost dizajna, što je rezultiralo dizajnom Minija. Budući da je tako estetski i tahnološki radikalan, za tradicionalne britance bilo je nemoguće da ga društveno kategorizuju, tako da je ostao prvi besklasni mali automobil.

1. Ford T (1908. godina)

Iako su Nemci izmislili benzinski motor, Henry Ford je prvi shvatio društveni potencijal automobila. Ford je bio opsednut efikasnošću, njegove proizvodne linije bile su inspisane fabrikama mesnih proizvoda iz Čikaga. Njegova poznata izreka da "kupci mogu da odaberu bilo koju boju samo ako je crna", nije bila zbog ograničavanja kupaca, nego da bi ograničila troškove proizvodnje, tih godina sveže ofarbane automobile sušilo je Sunce. Crna boja se brže sušila i tako se konačna cena snižavala. Već 1914. godine za proizvodnju Forda T bila su potrebna 93 minuta.

Izvor : Sarajevo-x.com



čitanja : 2492



Komentari

Fin tekst, ali sta znaci "najbolji" dizajn? Da li najlepsi, najupotrebljiviji ili sta? Vise je nekako kombinovani spisak... Fali Spacek, eventualno Golf Mk1, Lamborghini Miura i jos neki.

Autor Uros Cuore Sportivo 22 Avg 2011, 00:30

@Uros
Pa nekako je suludo da buba bude ispred Jaguara E-Type-a! :D
Haha...

Autor dusan 22 Avg 2011, 00:49

@dusan,
Pa da,tek sad videh... :D Zaboravih da dodam Audi Quattro, sad ga se setih i Ford Mustang

Autor Uros Cuore Sportivo 22 Avg 2011, 00:50

Možda se misli na automobile koji imaju najupečatljivi dizajn.

Autor Cvele 22 Avg 2011, 01:03

ovo ti je kao da je neko tamo sasavljao listu... msm realno je glupi... moli su da stave slista mo dzrdzu kurcobradicu(jer mu glavic udara u bradu) pa onda 1)lada niva 2)ford renger 3)mecka a klasa ... msm clanak je totalno glup!!!

Autor stefan 22 Avg 2011, 04:34

@Uros CS
slazem se za sva tri...samo bi jos dodao Aston DB5 i Ferrari 250GTO

Autor DaMir 22 Avg 2011, 08:49

@DaMir,
...Renault Espace npr kao prvi monovolumen.

@Cvele,
Vise dizajn koji je doneo neku novinu. Svi su ovde bili prvi u necemu, da se tako izrazim. Ne mogu da se setim,ali sigurno bi trebali da ubace auto koji je prvi spojio sve delove karoserije u jednu celinu, dakle nisu bili odvojeni blatobrani i drugi delovi. Nije to bila neka revolucija ali je od njega sve krenulo na taj nacin. A da, bila je to Cisitalia 202 iz 1947.
"The hood, body, fenders, and headlights are integral to the continuously flowing surface, rather than added on. Before the Cisitalia, the prevailing approach followed by automobile designers when defining a volume and shaping the shell of an automobile was to treat each part of the body as a separate, distinct element—a box to house the passengers, another for the motor, and headlights as appendages. In the Cisitalia, there are no sharp edges. Swellings and depressions maintain the overall flow and unity, creating a sense of speed."

Autor Uros Cuore Sportivo 22 Avg 2011, 11:18

Glasam za Citroen DS, neprevazidjen i dan-danas!
A tek SM...

Autor carobnjak 22 Avg 2011, 12:21

@carobnjak,
Dobar je bio SM ali ruku na srce, nije doneo nista specijalno sem zanimljive fuzije dva totalno drugacija proizvodjaca :D

Autor Uros Cuore Sportivo 22 Avg 2011, 12:30

@Uros Cuore Sportivo
Kako nije? Pa da li bilo koji model imalo lici na DS/SM? Ne! Doneli su originalnost sto je danas retkost!

Autor carobnjak 22 Avg 2011, 12:35

@carobnjak,
Ne mislim na DS nego konkretno na SM. Ja sam ovu temu razumeo kao pogled na dizajn koji je doneo i otpoceo nesto novo, uveo novinu/preokret/novu klasu. Mislim da se SM-a ne seca niko sem nas auto entuzijasta :D Da je u pitanju originalnost, lista bi bila mnogo drugacija...

Autor Uros Cuore Sportivo 22 Avg 2011, 12:39

@Uros Cuore Sportivo
Pa SM je samo sportska i lux varijanta modela DS, izradjena u mali broj primeraka sa enormnom cenom!

Autor carobnjak 22 Avg 2011, 12:42

@carobnjak,
Divi ovu sedan varijantu SM-a.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:1974CitroenSMOpera.jpg

Autor Uros Cuore Sportivo 22 Avg 2011, 15:31