home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tanjug piše da se investicija "Fijata" u Srbiji realizuje u skladu ugovorenim rokovima koji predviđaju početak probne proizvodnje automobila u decembru ove godine, a serijske proizvodnje na proleće 2012. To je danas izjavio savetnik u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Aleksandar Ljubić.

- Sve ide po planu, kako je i predviđeno. U ovom trenutku u fabrici je u toku instaliranje opreme i ona će biti ugrađena do kraja novembra. Probna proizvodnja dva nova modela automobila počeće tokom decembra, a serijska proizvodnja u proleće 2012. godine - rekao je Ljubić.

On je dodao da "u ovom trenutku nema nikakvog probijanja rokova koji je veći od nedelju dana".

- Kompletna instalacija opreme treba da bude gotova do novembra, a prva nulta serija prema našem dinamičkom planu će početi negde oko 15 decembra - precizirao je Ljubić i naveo da je sva oprema predviđena za novu fabriku već stigla, ili je na putu do fabrike, a svi građevinski radovi su sinhronizovani sa njenom ugradnjom.

Kada je reč o infrastrukturi akcenat je stavljen na izgradnji lokalnih, pristupnih saobraćajnica u fabrici, a izgradnja poslednjih 12 kilometara autoputa od Kragujevca do Batočina biće završene do juna 2012. godine.

Ljubić je kazao da će "Fijat" proizvoditi određenu količinu vozila, što podrazumeva i pojačanu frekvenciju saobraćaja, te se ni u kom slučaju ne želi ugroziti komoditet građana Kragujevca i naglasio da će "do nove godine biti prioritet lokalna infrastruktura".

I kooperanti dolaze, tvrdi Ljubić te tako oni koji su u neposrednoj blizini fabrike, ili se nalaze na samoj matičnoj lokaciji, već su počeli da izvode građevinske radove čiji se završetak očekuje do kraja godine, nakon čega će se krenuti u instalaciju opreme.

Izgradnja fabrika kooperanata na mestu stare kasarne u Grošnici, trebalo bi takođe da počne na vreme, kazao je Ljubić.

- I u tom parku dobavljača su počeli radovi, koji se mogu videti svaki dan, počelo je pripremanje terena, priprema saobraćajnica. Svi kooperanti su izabrali svoje izvođače, a prema planu koji imaju, a i kako su nas obavestil, biće spremni sa svojim punim kapacitetom do početka serijske proizvodnje - rekao je Ljubić.

- Infrastrukturu, pristupne saobraćajnice, zgrade, sve to treba završiti do kraja ove godine, a tokom januara i februara 2012. testirati svoju opremu i biti spremni za početak serijske proizvodnje - rekao je Ljubić.

Obuka radnika

Ljubić je naglasio i da se trening i obučavanje radnika odvija po predviđenoj dinamici. Određeni broj ljudi je već na obuci u Italji i Poljskoj, kao i u drugim zemljama gde "Fijat" ima svoje pogone, a deo se obučava u Kragujevcu na osnovu ugovora koje "Fijat" ima sa Tehničkom školom u Kragujevcu, Mašinskim fakultetom i drugim obrazovnim ustanovama.

200.000 automobila godišnje

Vlada Srbije i italijanski "Fijat" su u septembru 2008. godine potpisali strateški Ugovor o zajedničkom ulaganju u "Zastavu", u ukupnoj vrednosti od 950 miliona evra. Ugovorom je predviđena proizvodnja potpuno novog modela A ili B klase u Kragujevcu i investicije od 800 miliona evra. Proizvodnja bi trebalo da se kreće na nivou od 200.000 automobila godišnje.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Fiat



čitanja : 1127



Komentari

U prevodu nista od aprilskog predstavljanja.

Autor krle 23 Avg 2011, 17:09

E blago nama...Na proleće će ionako morati zbog izbora, uoči prošlih su potpisali memorandum. Zanimljivo, Plaza u KGu planira otvaranje maja 2012e. Od kad je došao Fiat Radnički KG ušao je u prvu ligu u košarci i fudbalu. Slučajno ili?

Autor B.M. 23 Avg 2011, 18:44

Zar ne primecujete da se vise ne govori o tome koje godine ce poceti proizvodnja novog modela. Sada se govori u kom mesecu. Za par meseci ce novi model za KG biti predstavljen javnosti. Prvo kao renderi, kasnije i zvanicna verzija.

Autor 123 23 Avg 2011, 23:16

A da li je taj buduci model mozda nevidljiv?

Autor carobnjak 24 Avg 2011, 02:59

Ne čarobnjaku, nevidljivi su putevi i saobraćajnice koje grade, a oprema je na putu ko da je kamile prenose. Tačno je samo da su radovi unutar fabrike, a od opreme su stigle samo kade za lakirnicu iz Nemačke.Model auta je L0, Luzero, broj komada 0.

Autor B.M. 24 Avg 2011, 04:45

Često prolazim kroz fabriku ili ostatke od nekadašnje fabrike. Od stare Zastave nije ostalo bukvalno ništa.
18 velikih presa u preseraju od nekadašnjih 100, kompresorske stanice u tzv. "češlju"...rezervoari sa vodom...
Stvarno se pravi nova fabrika i ako stignu do novembra da završe predviđene radove treba im odati svako priznanje.

Autor DejaVu 24 Avg 2011, 11:09

@DejaVu, mene su izbacili zajedno s presom.A sto bi pocinjali proizvodnju pred zimu pa da pocinju s grejanjem fabrike. Uhodavbanje sve do proleca. Nekom jesen a nekom prolece.

Autor B.M. 25 Avg 2011, 13:51