home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U Srbiji se primenjuje najpravedniji sistem plaćanja putarine - direktnom naplatom po pređenom kilometru, a cene su najniže u regionu. To je izjavio direktor sektora za putarinu u Javnom preduzeću "Putevi Srbije" Milenko Caković.

Vozači putničkih automobila plaćaju u Srbiji 0,03 evra po pređenom kilometru, Hrvatskoj 0,05, Italiji 0,05 evra, Španiji 0,085 i Francuskoj 0,095 evra, dok se u Sloveniji putarina za tu kategoriju vozila plaća posredstvom vinjeta - nalepnica kojima vozači dokazuju da su platili korišćenje puteva, rekao je Caković.

Putarina za 409 kilometara autoputa na relaciji Zagreb - Split je među najskupljim u Evropi i iznosi 21,5 evra, dok se u Srbiji za 450 kilometara do Niša do Subotice plaća 13,5 evra, ističu u Putevima Srbije.

On je ocenio da je opravdan zahtev "Puteva Srbije" za povećanje putarine u proseku oko 11 odsto, jer se taj novac koristi za održavanje autoputeva, magistralnih i regionalnih puteva. Caković je rekao da je za redovno održavanje "Putevima Srbije" potrebno duplo više novca nego što se sada koristi za te namene. Ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić ranije je izjavio da se u Srbiji godišnje troši oko 300 miliona evra za održavanje puteva, a da bi ta suma trebalo da bude veća za više od tri puta da bi, kako je naglasio, "bili na evropskom nivou."

Caković je kazao da se u Sloveniji za autobuse i šlepere direktno naplaćuje putarine po pređenom kilometru i da je skuplja nego u Srbiji.

U našoj zemlji autobusi plaćaju po pređenom kilometru 0,1 evra, a šleperi 0,19 evra, dok u Sloveniji vozači autobusa treba da izdvoje 0,20 i šlepera 0,287 evra.

Caković je objasnio da se u Evropi putarina naplaćuje na dva načina - direktnom naplatom sa otvorenim ili zatvorenim sistemom kao što je slučaj u Srbiji i putem vinjeta u pojedinim evropskim zemljama, na primer u Bugarskoj i Rumuniji.

U Bugarskoj i Rumuniji putarina se naplaćuje putem vinjeta i to za magistralne puteve, jer nemaju autoputeve, dok se kod nas prolazak magistralnim putevima ne naplaćuje.

Pojedine evropske zemlje koje koriste vinjete direktno naplaćuju putarinu za prelaz preko mostova i prolaz kroz tunele i imaju veoma visoke cene, dok Srbija ne primenjuje takav vid naplate, kažu u "Putevima Srbije.

Otvoreni sistem naplate putarine se primenjuje na deonicama na kojima se saobraćaj u odredjenom delu odvija u saobraćajnoj traci na kojoj smerovi nisu fizički razdvojeni, pa je moguće okretanje, ulazak ili izlazak na pojedinim delovima autoputa i putarina se naplaćuje za korišćenje cele deonice bez obzira na mesto ulaska ili izlaska, na primer na autoputu Niš - Leskovac.

Takav sistem se koristi i u drugim zemljama, kao što su Španija, Makedonija, Hrvatska i Grčka.

Caković je kazao da bi naplata putarine putem vinjeta sa trenutnim stepenom izgrađenosti autoputeva u Srbiji dovela u neravnopravan položaj žitelje koji povremeno koriste autoputeve, a kojih nije malo, jer bi plaćali nerealno visoku cenu u odnosu na one što koriste autoput svakodnevno i kojima bi se to isplatilo.

Na primer, u Sloveniji se za korišćenje autoputa u periodu od sedam dana za vinjetu plaća 15 evra, mesec dana 30 evra i godinu dana 95 evra.

Direktor sektora za naplatu putarine u "Putevima Srbije" je istakao da je cena putarine poslenji put promenjena 2008, a da je od tada zabeležen rast cena na malo veći od 10 odsto, kao i da je u februaru 2009. izjednačena cena putarine za domaća i strana vozila tako što je strancima putarina snižena u proseku za 40 odsto.

Time je smanjen i godišnji prihod od naplate putarine za 3,4 milijarde dinara, istakao je Caković podsetivši da su "Putevi Srbije" poslednji put podneli vladi zvaničan zahtev za povećanje putarine 17. maja minule godine.

Izvor : Tanjug.rs i B92.net



čitanja : 2645



Komentari

Kao što sam već rekao,u ovoj zemlji samo okreneš naopačke ono što kažu i dobiješ realno stanje stvari.

Autor PITBULL™ 25 Sep 2011, 03:19

najjevtinija relacija auto puta je novi sad -srbobran za kamione je 1980.dinaara

Autor dragan 25 Sep 2011, 07:06

Dobro je da su naveli i cene vinjeta u SLO,bas sam hteo da ih iznesem,kad videh da su ih stavili. Iz mog licnog iskustva mogu reci da su vinjete povoljniji nacin naplate putarina,za razliku od nasih rampi. Lopovi i ovo im je malo,uvek hoce jos.

Autor Godfather 25 Sep 2011, 09:54

Sve izrečeno u tekstu je tačno. Jedino poređenje klasične naplate putarine i Vinjeta je glupava stvar. V
Sistem naplate putarina putem "vinjeta" je mnogo jeftiniji, efikasniji za korisnika i za upravljača puta.
Inače je potpuno tačan podatak da imamao najjeftiniju putarinu u okruženju a i šire.
Jedino se cena putarine kroz Makedoniju može porediti sa našom, jer za nekih 130-tak kilometara platite tačno 3 evra. Ovo kažem iz izkustva jer sam obišao na točkovima veći deo Evrope.
Uzgred rečeno, posle bivših afera, u Srbiji je uveden najsavremeniji sistem naplate putarine u kome je praktično nemoguće krasti. I sami vidite da sistem automatski "očitava" kategoriju vozila, a sve kartice se moraju upariti.
Zato je glupo ovde ostavljati komentare, lopovi i sl.
I ne zaboravite, da su autoputevi komercijalni objekti, i kao takvi se moraju otplatiti, a većim delom se grade od komercijalnih kredita.

Autor Mange 25 Sep 2011, 10:39

Jos jedan "taliban" iz "Puteva"..
Uporedjuje Hr puteve sa nasim( i cene).. To stvarno treba biti dijabolik (jos bez dijagnoze)..

Autor Panchev9 25 Sep 2011, 11:20

Panchev9
Autoput je autoput. Putarina se mora plaćati. Imaš i autoput kroz Makedoniju, koji je sramotno loš i zapušten. Naši autoputevi više i nisu u tako neodrživom stanju. Vozio sam i po Francuskoj, Italiji a posebno Grčkoj po deonicama autoputeva koje se naplaćuju a lošije su od naših autoputeva globalno gledano.

Autor Mange 25 Sep 2011, 11:26

Mange
Nema potrebe braniti neodbranjivo..
Godinama imamo veoma skupe putarine za nase uslove(citaj nesagradjene puteve).. A razlog je sto se godinama kralo! Pa pre neki dan me ubedjivao covek da je godisnje super rezultat novih 20km auto-puta! Cak i da je naucno tacno, taj rezultat produktivnosti je gori nego u kameno doba..
Do Nisa i nazad od Bg je nekih 1600 din! Za Srbiju je mnogo.. I zasto onda imamo sve vise ljudi koji idu na Arandjelovac, Kragujevac itd. preko Sumadije.. A ne autoputem..
Najbolju putarinu ima BiH.. :))

Autor Panchev9 25 Sep 2011, 11:34

PS
I Hrvatska nije što je bila. Deonica Batrovci - Bregana, kroz "celu" Hrvatsku je tačno 16 evra, a dužina je oko 350km. To izađe 0.045 evra po kilometru a to je tačno 50% skuplja putarina nego kod nas. Taj autoput je pte 5-6 god. bio za primer a sada već se naziru kolotrazi, na barem 50km, imaš znakove za laganiju vožnju zbog oštećenja puteva, suženja, preusmerenja zbog radova na rehabilitaciji...
Za primer je Slovenija. Putevi su perfektni, bez izuzetka.
I uzmite u ubzir kreditno zaduženje Hrvatske, u prvom redu radi putne infrastruktute od nekih 20 mil. evra. Toliko im ne vredi cela lepa njina.

Autor Mange 25 Sep 2011, 11:34

Panchev9
Evropska unija je "naredila" da tarifa za strana i domaća vozila bude ista. Inače, ranije za domaća vozila putarina je bila duplo jeftinija.
Srbiji bi tačno odgovarala dinamika od 20-30km novih i još toliko rehabilitacije postojećih, autoputeva godišnje. E sad kad uzmeš u obzir da 20 godina nije urađen bez malo ni kilometar, onda shvatiš da si izgubio 500-600km a malo više ukupni i imamo.

Autor Mange 25 Sep 2011, 11:39

Mange
Prva recenica: jeste.. Ali naravno opet na stetu naroda..
Druga recenica: znaci VECNO kasnjenje.. Taj tempo je blizi raspadu, nego razvoju..

Autor Panchev9 25 Sep 2011, 11:43

Vinjete su u neku ruku rešenje. Povoljno i jednostavno, ali za zemlje koje imaju ravnomerno razvijenu merežu autoputeva. Sad stoji, da ljudi iz Zapadne Srbije, Sandžaka, većeg dela Šumadije i sl. nemaju uopšte ni potrebe ni prilike da koriste srpske autoputeve. U tom kontekstu, naplaćivati 7 dnevne ili sl. vinjete je potpuno nepravedno i problematično.

Autor Mange 25 Sep 2011, 11:46

Panchev9
Za period prošla i ova godina, Srbija će kompletirati oko 120km novih autoputeva.
To je veliki korak napred, ako potraje i dalje.
posebno je strašno što koridor 10, koji traži EU i za koje su dali kredite, još od 2001god. nije urađen.
Iskreno se nadam da će za dve godine kor.10 kroz "nas" biti komplet završen.

Autor Mange 25 Sep 2011, 11:50

Mange
Samo pogledaj koliko se gradi obilaznica oko Beograda..
Kao da je obilaznica oko Crne Gore..

Autor Panchev9 25 Sep 2011, 11:52

Panchev9
Obilaznica oko Bg je bila velika investicija za jednu propalu državu, koja je imala prečih 1000 rupa. Primer je most Gazela, koji je na kraju postao i skolon "padu"
I obilaznica oko Bg. ulazi u one "2 godine" i to od Bubanj potoka do Batajnice. Na žalost to će za sada biti poluautoput.

Autor Mange 25 Sep 2011, 12:07

Mange
Obilaznica ce biti jedno jako nesrecno resenje..
Ona oko Skoplja je odlicno uradjena..

Autor Panchev9 25 Sep 2011, 14:18

holandija-putarina 0
belgija - putarina 0
nemacka - putarina 0
grcka - putarina 0
makedonija 2-3 eur
madjarska,ceska i slovacka-vinjete 7-10 eur nedeljno i da,svi imaju autoputeve bolje nego mi.

ja bi se pre zapitao kolike plate imaju ovakvi pametnjakovici i kadrovi iz puteva srbije jer treba znati koliki su rashodi ako se vec traze veci prihodi.verovatno ovakvi imaju visestruko vece plate nego profesori na univerzitetima i doktori nauka.

Autor alex 25 Sep 2011, 14:45

@Mange
I ja sam bio u Italiji,autoput sija...Slovenija takodje,u Hrv je losiji...
Uglavnom,u Italiji tamo gde sam bio i prolazio,putevi su bili extra...

Autor dusan 25 Sep 2011, 15:10

alex
Žao mi je što ne znaš da u Grčkoj postoji putarina, koja je paprena. Atina - Solun, je oko 36 evra, za tačno 360km. Znači putarina je skuplja 3 puta nego u Srbiji. Naveo bi ovde i stanje puta od graničnog prelaza Evzoni do Soluna, koji je u izuzetno lošem stanju. Taj put je bio 30 godina pod koncesijom i za to vreme je naplaćivana putarina. I naravno grade se naplate rampe na novom autoputu od izlaska iz Soluna prema Krfu.
Svaka čast zemljama gde je korišćenje autoputeva besplatno, ali se tamo taj trošak nadoknađuje od cene goriva i prilikom registracije vozila. Znači džabe nema nigde.
Srbija još nije zrela za vinjete.

Autor Mange 25 Sep 2011, 15:14

Bravo Alex! A zapitao bih se i kada se već uzmu krediti za put, koliko se zaista ugradi u put a koliko ode u korupciju? Da li je autoput zaista sagrađen po svim propisima o kvalitetu i u ČIJE DŽEPOVE se prelije taj nekvalitet, jer na kraju krajeva svi mi to platimo? Zašto se ne odradi ocena kvaliteta puteva (poprečni presek), pa ako je zaista zabušavano (kradeno) da u najmanju ruku nadzorni organ ode u ćorku!

Autor Miki 25 Sep 2011, 15:20

dusan
Ima i u Italiji propalih deonica po autoputevima. Recimo od Trsta prema Veneciji. Ceo autoput je srednja žalost, čak lošiji nego naši bolji, a deonica na izlasku iz Trsta u dužini od oko 20km je katastrofa. Itd....

Autor Mange 25 Sep 2011, 15:21

"U Srbiji se primenjuje najpravedniji sistem plaćanja putarine - direktnom naplatom po pređenom kilometru"
Ovo je laz... Pre neki dan su mi naplatili 240 din od Indjije do Beske, isto koliko bi mi naplatili da sam isao iz BG za NS. A 6 puta je kraci put.

Autor loshmi 25 Sep 2011, 15:22

@Miki
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2011/09/09/zasto-samo-11-zemalja-i-to-uglavnom-africkih-ima-losije-puteve-od-nasih
Evo ti ocene kvaliteta nasih puteva...

Autor loshmi 25 Sep 2011, 15:25

Miki
Niko nije lud tako da krade! Ne budi dete i pusti priču, rekla kazala. Sve se proverava, ali za pare koje se ulože i sa resursima koje imamo realno bolje ne može. I opet dođemo do kvaliteta i rafinerije Pančevo i Rusa i njihove nafte, od koje nema ni goriva ni bitumena da valja.
Pare namenjene autoputevima i glavnim državnim putevima se raspoređuju na upravnom odboru JP"Puteva Srbije". Odatle se pare kriminalni i zvanično usmeravaju po Srbiji, kao pomoć gradovima selima, mesnim zajednicama i sl, i tu nastaje kriminal koji praktično niko ne kontroliše. Ni koliko je izgrađeno ni kako. Em je predizborna kampanja, em se pune budžeti stranaka, em privatni džepovi i to u stiliu, gde ima tu se priosipa. Pogledaj malo nove asfaltirane puteve za sela i zaseoke gde živi po jedna starica. Put skuplji od sela... Tamo je i obilaznica i autoput. To je i MR. Velja rekao da skine jedan Km autoputa i napravi 5 u selu. Ali ne krađom, nego zvanično preko upravnog odbora. Tu je kvaka a posle se po selima razvlači.....
Svaki kredit od međunarodnih banaka, isprate i njihove stručne službe, a to su autoputevi i veliki projekti. Tu zajeba nema, plaćaju se penali (što je i bilo masa puta).

Autor Mange 25 Sep 2011, 15:31

Mange
"Neko" je uspeo samo 7 stanova "od puteva"..
Trebalo je vise?

Autor Panchev9 25 Sep 2011, 15:39

Panchev9
7 stanova je ništa prema veličini sistema. A šta je istina, videćemo jednog dana.
Čovek je i propao zato što je pokušao da stopira sistem koji sam gore naveo.
Zato su ove sitnice izašle na videlo. Prvobitno je odgovarao zbog probijanja budžeta a zbog pomoći "selu" a koji je odobren na Vladi, "usmeno" kao i uvek.

Autor Mange 25 Sep 2011, 15:43

@Mange
Ja sam uglavnom prolazio po veoma dobrom putu,sijao je...A,bio sam do Rima,i realno bio sam odusevljen putem,kulturom vozaca...
Tamo biciklista napravi kolonu,niko ne legne na sirenu,vec cekaju da se skloni npr,to mi ostalo u pamcenju posto kod nas ima da te bace sa puta,a pre toga ima da legnu na sirenu svi koji su iza tebe...Mada mogu reci i da italijan kao italijan nije nesto presrecan kad mu srbin udje u radnju...Osetio ja :D :D Sve u svemu,Italija je prelepa,mada sve to i nije tema,ali eto :))

Autor dusan 25 Sep 2011, 16:19

ovoliko price o putarini vode samo ka njihovom novom poskupljenju. da se ima za kampanje sada.

Autor NemanjaBB 25 Sep 2011, 20:07

Nemojte da kradete! Samo kraduckajte!

Autor bk 26 Sep 2011, 08:54