home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Renault je počeo prodaju svojih prvih električnih automobila Fluence Z.E. i Kangoo Z.E. Električna ofanziva uskoro će biti nadopunjena modelima Twizy i Zoe.

Prošle su dve godine od predstavljanja konceptnih modela na sajmu u Franfurtu do početka prodaje. U program razvoja električnih vozila Renault je uložio 4 milijarde evra, a prvi konkretni automobili na tržištu stigli su u obliku električnih verzija aktuelnih modela Fluence i Kangoo.

U sledećoj rundi elektrifikacije voznog parka biće modeli Twizy i Zoe, koji su namenski razvijeni automobili, odnosno ne temelje se na aktuelnim modelima, pa treba i više vremena za razvoj i pripremu tržišnog nastupa.

Fluence Z.E. proizvodi se u fabrici u Bursi u Turskoj, zajedno sa običnim Fluenceom. Električni Fluence je u odnosu na obični produžen za 13 centimetara, do dužine od 475 cm, radi dodatnog prostora potrebnog za smeštaj baterija iza zadnjih sedišta.

Unutrašnjost automobila identična je običnom Fluenceu, a jedino je na instrument tabli obrtomer zamenjen pokazivačem napunjenosti baterija.  

Kangoo Z.E., koji će se proizvoditi u Maubeugeu u Francuskoj, je zapravo prerađeni Kangoo Express, tako da su mu i karakteristike iste – dugačak je 421 cm, ima do 3,5 kubika tovarnog prostora i nosivost do 650 kilograma.

Ovakva je iskoristivost moguća jer su baterije smeštene ispod poda, pa ne zauzimaju mesto u tovarnom prostoru.  

Pogon oba automobila je potpuno električni. Fluence pokreće sinhroni električni motor snage 70 kW, s maksimalnim momentom od 226 Nm. Masa motora je 160 kg, dok su litijumjonske baterije teške 250 kg. Smeštene su iza zadnjih sedišta, a od prtljažnika je ostalo 300 litara zapremine.

Baterije se dopunjavaju tokom vožnje, prilikom kočenja i usporavanja, a za potpuno punjenje koristiće se kućne utičnice (6 do 8 sati) ili stanice za brzo punjenje (30 minuta), a moguća će biti i zamena praznih baterija za pune (trajaće samo tri minute). Autonomija  sa punim baterijama biće 160 kilometara, a maksimalna brzina je ograničena na 135 km/h.

Kangoo Z.E. imaće malo slabiji električni motor, snage 44 kW, a moment je takođe 226 Nm. Maksimalna  brzina će biti 130 km/h, a domet sa punim baterijama je takođe 160 km.

Što se tiče litijum-jonskih baterija za Renaultove elektromobile, one će najpre biti uvožene iz  fabrike Nissan-NEC u Japanu, a posle će Alijansa postepeno otvarati fabrike baterija u Francuskoj, Engleskoj, Portugalu, SAD i još jednu u Japanu. Proizvodnja baterija postaće jedna od osnovnih delatnosti Alijanse, a kapacitet svih fabrika biće 475.000 baterija godišnje. 

Izvor : Netauto.rs

Foto : Renault



čitanja : 2030



Komentari

Fluence od 475 cm i "gepekom" od 300 litara?
A kako se baterije od 260 kg zamene za samo 3 minuta? I gde to?

Autor Moron 09 Okt 2011, 16:17