Tanjug piše da vozači hibridnih automobila, u poređenju sa klasičnim, imaju 25 odsto manje šansi da budu povređeni u sudaru. To je pokazala prva studija te vrste u svetu, koju je uradio Institut za štete na autoputevima.
Potpredsednik Instituta i autor studije Mat Mur, ističe da
je težina vozila bila vrlo važan faktor u njegovim analizama, naglašavajući da
su hibridi generalno 10 procenata teži od običnih vozila. On tvrdi da ta ekstra
masa daje hibridima prednost u sudarima u odnosu na konvencionalna vozila.
Institut koji analizira štete nastale na drumovima je jedna od filijala
američkog Nacionalnog instituta za bezbednost na autoputevima.
Najnovijom studijom obuhvaćeno je oko 25 parova hibridnih i konvencionalnih
vozila, modeli od 2003. do 2011. godine koji se izrađuju u hibridnoj i
klasičnoj verziji.
Analizom nisu obuhvaćena vozila koja se prodaju jedino kao hibridni ili
električni automobili, kao što su "honda insajt", "tojota
prijus", "ševrolet volt" i "nisan lif", preneo je
CBS-njuz.
Agencija dalje otkriva da i drugi faktori takođe mogu da utiču na rezultate
analize, kao što je "bučnost" kojom se kreću kola.
Uprkos dobrim rezultatima ponašanja hibrida na putevima, proizvođači takvih vozila moraće da se suoče i sa jednim problemom - bešumnim kretanjem vozila. Studija je, naime, pokazala da hibridi, u poređenju sa konvencionalnim vozilima, mogu biti za 20 procenata više "akteri" sudara sa pešacima koji dovode do ljudskih povreda.
To se dešava zbog toga što pešaci nisu u stanju da čuju hibridno vozilo koje dolazi u susret, pogotovo ako ga pokreće samo električni motor. Hibridna vozila imaju dva agregata, motore na benzinski i električni pogon na baterije.
Autor: Tanjug.rs