
Preuzeto sa: Politika.rs
Do sada nije proizveden nijedan primerak novog „Fijatovog” modela, a do spektakla u Ženevi, marta 2012, biće montirano svega nekoliko „sajamskih komada”
U fabrici automobila prave se automobili! Ova spektakularna vest koju su objavili pojedini domaći mediji, a povodom „početka proizvodnje” novog „Fijatovog” modela u Kragujevcu, zaista zavređuje pažnju.

U srpskim medijima dosad se svašta moglo čuti i pročitati u vezi s „poslom stoleća”, ali je malo ko verovao da će se, osim senzacija, osmeliti da „štancuju” i – automobile. Doduše, u postupku fotomontaže, odnosno „simboličnog prikaza novog modela” koji, sa sve novopazarskim tablicama, trijumfalno stiže pred kapiju „kod šest topola” fabrike „Fijat automobili Srbija”.

U Kragujevcu dosad nije proizveden nijedan primerak novog „Fijatovog” modela. Prese japanske firme „Komacu”, koje su pre dvadesetak dana, što morem, što kopnom, dopremljene u fabriku još nisu sasvim montirane. Pogon Preseraj još nije u funkciji, a ni mnogobrojni sitni alati, neophodni za početak proizvodnje, nisu gotovi.

U „Fijatovoj” fabrici u Kragujevcu trenutno se sklapaju delovi pristigli iz uvoza, uglavnom Italije i Poljske, a montaža novog automobila počeće 9. decembra. Do spektakla u Ženevi, marta naredne godine, biće napravljeno svega nekoliko „sajamskih komada”. Nije, dakle, reč ni o „nultoj seriji”, budući da ta faza proizvodnje podrazumeva izradu između 100 i 300 automobila, sklopljenih radi detaljnih provera i kreš testova.


Prema rečima Antonija Čezare Ferara, generalnog direktora FAS-a, izrada probne serije vozila krenuće krajem godine, a do početka serijske proizvodnje proteći će između osam i devet meseci, koliko je potrebno da se izvrše sva neophodna testiranja, od kojih ona bezbednosna oduzimaju najviše vremena.
Upravo zbog toga, novi „Fijatov” model imaće dve varijante, s pet i sedam sedišta, od kojih će zadnja dva biti ugrađena radi sigurnosti putnika, posebno male dece koja ne mogu da se voze bez posebnih stolica.
Fabrika u Kragujevcu biće „savremenija od najsavremenije”. Tako je naslovljen tekst u jednim dnevnim novinama, posle povratka novinara iz Poljske gde je u organizaciji „Fijata” predstavljen sistem rada fabrike u Tihiju.
„Fabrika u Kragujevcu svakako će biti modernija od ove naše”, rekao je tom prilikom Zdislav Arlet, direktor modernog „Fijatovog” pogona u Poljskoj, navodeći da je to „normalna stvar”, budući da svakoj sledećoj „Fijatovoj“ fabrici „sleduje oprema novije generacije”.
Novi „Fijatov” model, što je, takođe, izjavio Ferara, biće pravljen samo u Kragujevcu. Šasija, iliti platforma, preuzeta je sa starijih modela torinske kompanije, kao što su „fijat idea” i „lanča mjuza”. Prvenac iz Kragujevca treba da nasledi ove modele, a noviteti se tiču svega onoga što kupcima mora da ponudi jedan auto iz „B” segmenta, budući da je reč o najtraženijoj i najprodavanijoj klasi četvorotočkaša.
„Fijat” zna i da je najveći pad prodaje, zbog svetske ekonomske krize koja je pogodila srednju klasu, doživeo upravo „B” segment. (Prodaja kragujevačkog „punta”, na primer, opala je za čak 58 procenata.) Zato će novi model biti višenamenski, odnosno sposoban da zadovolji potrebe u uslovima gradske vožnje, a moći će da se koristi i za duža porodična putovanja.
Upravo je to važeći trend u svetskoj automobilskoj industriji, jer sve manje kupaca ima novca za nabavku drugog ili trećeg automobila. Odatle i dve pomenute varijante s različitim brojem sedišta, od kojih će ona sa sedam mesta početi da se proizvodi kasnije, najverovatnije 2013. godine. Ta nešto duža varijanta, od 4,3 metra, trebalo bi da zameni vremešnu „fijat multiplu”.
Što se motora tiče, novi model će imati bogatu gamu, od dizelaša zapremine 1,4 litara, do dve grupe benzinaca, raspona od 1,2 do 1,6 litara. Najmanja snaga „Fijatove” uzdanice – JTD motora – iznosiće 85 konjskih snaga.
S obzirom na to da zbog svetske ekonomske krize „Fijat” za sada „nema u planu proizvodnju drugog modela” (izjavio Ferara), što je predmet ugovora sklopljenog s Vladom 29. septembra 2009. godine, u kragujevačkoj fabrici će biti zaposleno manje radnika nego što je planirano. Umesto 2.443, radiće oko 1.500 ljudi, što je dovoljno za planirani obim proizvodnje od oko 200.000 vozila godišnje.
Ala su ga nacrtali, svaka im čast
I „automobilski paparaci” rade punom parom, pa objave slike pre zvanične promocije na nekom sajmu. Ali kako je „Mirafioriju” – „mozgu” torinske kompanije – nemoguće prići, sve što je naša javnost mogla da vidi je „kroki” novog modela, koji su nacrtali ilustratori jednog italijanskog specijalizovanog časopisa, i to na osnovu opisa svojih „dobro obaveštenih izvora”.
Tako je novi model „Fijata” dobio svoje prve obrise, retuširane u „fotošopu”, te fotomontirane ispred kapija kragujevačke fabrike.
Autor: Brane Kartalović
Renderi: arhiva Autoblog.rs / Quattroruote
Svuda postoji ovaj cirkus. Pogledaj malo sajtove, pa ces videti. Pa uslikati novi model nekog proizvodjaca je uvek slag na torti. Takve fotke se za pristojne novce prodaju casopisima i web sajtovima. A inace automobili su napravljeni i sklopljeni u Kragujevcu. Vec su poslati u Italiju na ispitivanja. Otpresci su stigli iz Japana gde su radjeni alati. A montazna linija je dovoljno u funkciji da sa naprave vozila za PRS NL1 (pred serija na liniji 1)
Koliko znam u zadnjem javnom obraćanju Čezare je rekao da će serijska proizvodnja početi do juna. A za radnike se slažem, biće zaposleno manje pa će s rastom proizvodnje novi dobijati posao. A što se tiče slike biće više okrugao.
Delovi limarije koji su objavljeni ovde na blogu, pa povučeni, a mogu se naći kojekuda po netu, imali su dvostruki A stub, tako da ovi renderi ne piju vodu.
evo linka pa sami pogledajte (druga polovina) da li je moglo sta da se fotografise http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=548940&page=870
(uporniji ce naci i same fotografije)
e pa dragi moji dzabe sto ste vio ovo jos pre 10 dana objavili kada je upravo sada Mirko & son objavio da su oni prvi objavili ove slike..