
Kako piše Tanjug, američki "Dženeral motors" (GM) je objavio da je strategija preokreta u poslovanju nemačke filijale "Opel" propala i da je neophodno da se usvoji novi plan. To danas piše "Fajnanšl tajms Dojčland", pozivajući se na izjavu potpredsednika GM Stiva Girskog.
"Nažalost, naš plan da ''Opel'' postane profitabilan ove godine nije
urodio plodom," kazao je Girski u Njujorku. On je najavio da će šef "Opela"
Karl Fridrih Strake izraditi novi plan sa menadžmentom poznatog proizvođača
putničkih automobila, prenele su agencije.
Pre samo šest sedmica evropska filijala GM, kompanija "Opel/Voksol", bila
je na dobrom putu stabilizacije u 2011, sa šansom da naredne godine posluje sa
profitom, ali je ekonomska kriza uzdrmala tu progonozu analitičara koji
upozoravaju na negativan finansijski saldo zbog pada prodaje.
Ekperti sada kažu da "Opel/Voksol" čija se vozila prodaju u Evropi,
pre svega u Britaniji kao njihovo najveće tržiste, ponovo mora da smanjuje
troškove, zatvara fabrike i najverovatnije da započne pregovore sa sindikatima
povodom smanjivanja plata.
To prognoza nije nimalo svetla za "Opel/Voksol" koji je nedavno
stabilno napredovao u poređenju sa glavnim konkurentima, pogotovo ako se ima u
vidu da je od 1999. godine imao manjak od 14,5 milijardi dolara. Za devet
meseci 2011, GM evropske podružnice, "Opel", "Voksol" i
"Ševrolet" povećali su udeo prodaje na tržištu na 8,7 procenata, sa
8,5 dosto u istom periodu minule godine, kada je isporučeno više od 857.000
kola.
Njihovi glavni konkurenti na evropskom tržištu su "Pežo-Sitroen",
"Reno" i "Fijat'', koji takođe beleže pad isporuka. Francuske kompanije
imaju pad prodaje od oko sedam odsto u tom periodu, "Fijat" 11,6, a
"Ford-Evropa" od 3,6 procenata. "Opel/Voksol" izrađuje
kvalitetne automobile, po proceni stručnjaka, zbog čega je
"insignija" proglašena vozilom godine 2009. Sa njihovih taraka takođe
izlaze "astra", manja "korsa", kao i minivan
"zafira", koje mediji takođe ocenjuju kao atraktivna vozila.
Ali, prema investicionoj banci "Morgan Stenli", "GM-Evropa"
će ove godine imati gubitak od 600 miliona dolara, nakon manjka od 1,6
milijardi u 2010, zbog evropske dužničke krize koja ugrožava budućnost
jedinstvene evropske valute i, između ostalog, "veže ruke" kupcima
kola u regionu. Naredne godine, kako se procenjuje, gubitak će biti do
milijardu dolara.
Taj scenario prema "Morgan Stenliju" moguć je i pored toga što je GM
uložio 900 miliona dolara u restrukturisanje filijala ove godine u Španiji,
Britaniji, Belgiji i Nemačkoj, zbog čega je zatvorena belgijska fabrika u
Antverpenu, a u okviru plana stabilizacije kompanije ukinuto je oko 5.800 radnih
mesta. Plan je da se naredne godine uloži još 300 miliona dolara, ali će bez
posla ostati još 1.600 radnika.
GM je pre dve godine odustao od plana prodaje "Opela" i odlučio da
vlastitim snagama obezbedi bolju budućnost kompanije, a lane u avgustu najavio
je ambiciozni plan da do kraja 2014. na trzište izbaci još 13 novih modela.
GM je ranije demantovao da prodaje "Opel", o čemu su pisala dva
nemačka magazina "Špigl" i "Auto Bild", navodeći da bi
mogući kupci mogli biti "Folksvagen" ili jedna autokompanija iz Kine
čije se ime ne navodi. Predstavnik "Opela" obavestio je
"Automotiv njuz" za Evropu da je reč o "običnim
spekulacijama." "Zidojče cajtung", pisao je da sve GM evropske
filijale dobro posluju izuzev "Opela," ali je procenio da bi
"rastanak za obe strane bio bolan."
Autor: Tanjug.rs
Foto: Opel
Pa nek malo spuste cene, pa će prodati i više komada.
Đoka iz trafike prodavao žvake po 55 din, sad spustio na 45 din, idu ko alva. Prosto ne možeš da nađeš kad ti trebaju!
Korsa sa 3 vrata i 1.0 motorom 9.000€, pa nije niko sisao vesla.
Svima znulo ....