
Direktor FAS-a Antonio Ćezare Ferara kaže da ta kompanija u Kragujevcu priprema proizvodnju novog modela "el zero", koji će se izvoziti na tržište Evrope i SAD.
On je to rekao na svečanosti Komore italijansko-srpskih privrednika koja je kompaniji Fijat automobili Srbija (FAS) dodelila nagradu za izuzetno isticanje i podršku razvoja ekonomskih odnosa Srbije i Italije.

Kako se navodi u saopštenju Komore, Ferara je rekao da je ta kompanija u Kragujevcu ove godine uložila 720 miliona evra od predviđenih 950 miliona evra.
On je rekao da FAS ulaže u neophodnu infrastrukturu, mehanizaciju i opremu
za proizvodnju modela "el zero" kao i da će dovesti dobavljače iz
Italije koji su tražili da budu koncentrisani u Kragujevcu ili najdalje do 25 kilometara.
Ferara je naveo da je bilo planirano da u Kragujevac dođe sedam dobavljača i da
su se u međuvremenu zainteresovale još dve firme i dodao da bi dobavljači
trebalo da ulože dodatnih 100 miliona evra u okviru tog projekta.
Predsednik Komore italijansko-srpskih privrednika Vinćenco Divela je kazao da
je nagrada uručena FAS-u za hrabrost za tako veliku investiciju započetu u Srbiji, od koje
veliku korist imaju Kragujevac i Srbija.
On je rekao da je FAS kompanija koja treba da služi kao primer za privlačenje
drugih investitora u Srbiju
Divela je dodao da u Srbiji ima više od 1.000 preduzeća sa italijanskim
kapitalom i pozvao italijanske investitore da u što većem broju dođu u Srbiju.
Komora italijansko-srpskih privrednika je apolitična i neprofitna organizacija koja predstavlja odgovor komercijalnim i ekonomskim zahtevima srpskih i italijanskih privrednika. Deo je svetske mreže od ukupno 74 italijanske privredne komore u inostranstvu, prisutne u ukupno 49 zemalja sa 140 kancelarija i više od 24.000 članica.
Izvor: Beta.rs / B92.net
Renderi: arhiva Autoblog.rs / Quattroruote
I neka ga izvezu. Made in Serbia znači gore od Made in China ili PRC, što Fiatu i priliči, jer je ionako najgori model na SAD tržištu.
"El zero" će kupovati filmska studia za kraš testove u filmovima, kupovaće roditelji deci kao prvi auto da nauče da voze.
energy saver.eto.a sto odma taj hejterski i negativan stav prema svemu sto se kod nas desava???
sta fali auto ko auto male litraze sa malom potrosnjom goriva i dobro dizajniran za potrebe porodice,a s tim atributima imaju dosta sanse za izvoz znaju oni sta rade.meni se dopada auto i ne verujem da nece biti kvalitetno uradjen sa obzirom na fiat 500
Samo neka se izvozi, nek malo smanjimo deficit spoljne trgovine. Uvezemo vozila vrednosti nekoliko desetina Milijardi, a izvezemo po koju prikolicu kukuruza i jabuka.
Koliko gajbica malina treba da se izveze, da se u državu vrati novac koji ode uvozom 1 vozila?
Koliko jabuka treba?
@sinkee
Ako je ovo gore lepo dizajniran auto, onda..........
Liči na Frankeštajn hibrid fiće i Kantri Minija, jednostavno da ne kažem šta!
Ako je po tebi fićo 500 kvalitetan auto, onda nemam reči dalje.
trebalo bi da se srpska dijaspora u svetu motivise da svi ponosno kupe po jedan fiat el zero iz srbije, i eto 3 smene za fabriku u kragujevcu. a auto ce biti ok, cim je u pitanju najnovija tehnologija koja se instalira u kg. (osim ako nije bila fotomontaza za dnevnik 2, kao u slobino vreme...)
@energy, iskreno ovaj automobil deluje puno skladnije od mini countrymena. Ono je totalni dizajnerski promasaj. Ne sumnjam da ce po kvalitetu biti u rangu koji tehnologija dozvoljava, jer nisu nasi majstori nista losiji od drugih, danas je sve postalo stvar tehnologije i materijala, nemaju nemci kvalitetnije automobile jer su nesto posebno, vec imaju vise para da ukljuce u razvoj.
Za početak dobro, mogao je i gori model, a mogli su i odustati od fabrike. Mislim da nebi ni počinjali, da su u početku znali za dve krize. Sumnjam da će u KGu praviti samo ovaj model, biće vremenom najmanje 2-3. Zavisi od prodaje koliko. A da je pojedine slušao ni Divac nebi išao za Ameriku a kamoli L0.
@Dejan L, nemoj tako, najviše smo izvezli žuta kukuruza , a bilo bi i bolje da nam kiša nije zeznula stvar s vodostajem na Dunavu. A L0 bi trebao više da donese izvoza od kukuruza, šećera i pšenice zajedno. Znači sada najviše izvozimo sirovine! U vezi tehnologije, svak zna da se više isplati prodavati pomfrit od krompira. Bakar iz Bora u Jurine kablove, lim iz Sartida u Fiatove školjke.
@boris
Od toga nema ništa pošto nemamo više na šta da budemo ponosni.
@ BM
Ja to i kažem! Ne možemo mi da proizvedemo i izvezemo poljoprivrednih proizvoda onoliko koliko uvezemo vozila, znači moramo i mi malo da izvozimo gotove proizvode, a ne samo sirovine
Auto industrija podstiče razvoj i ostale industrije, i danas se traže delovi za Fiću iako se više ne proizvodi. Znači imamo šansu, kad se komponentaši okupe oko Fijata, pre će doći i drugi. Još kad bi uzeli i Zastava kamione, što im je tu na dohvatu, a koje plaća država za nerad, bilo bi dobro. To su mali kamioni, bilo je i predloga da ih uzme neki komponentaš i promeni proizvodnju u auto delove a radnike zadrži.
Ja predlažem da licenca za Punto mk2, pošto ju je Zastava (Srbija) već kupila, otvori pogone u Somboru.
Mi licencu kupili oni prave u svojoj fabrici, a šta ćemo mi sa licencom (pravom na proizvodnju)????
U prevodu Srbija je kupovinom licence kupila PRAVO na proizvodnju Punta bez obzira da li se Punto mk2 proizvodi u FAS-u ILI MOŽDA NIJE?
Da li je Fijat igde ikako zabranio nama da ga proizvodimo?
Zna li neko?
@Dejan L
ma pusti Punta, svima nam ga preko glave, bolji je Yugo... :)))
Evo sad na vestima, ameri uzimaju Trajal, zbog posla s Fiatom. Svaka čast na poznavanju vozila, al u poslove auto industrije slabo se razumete.
@ BM
Nije tačno, koleginicin otac radi u Trajalu, ne kupuje ga zbog Fijata, nego što je radna snaga u Srbiji 3x jeftinija. A uslov je bio da snabdeva Fijat, jer tako ima sigurnog kupca za ogroman kontigent u okviru samih granica Srbije. Bez Fijata bi izvezli neki jadan broj van zemlje
@Dejan L, 5 miliona guma jadan broj? Većina ne zna, da je na proizvodnji delova velika zarada, zato što nema auta gde se ne menjaju delovi, a finalista ih samo jednom ugradi..A komponentaši se bore za finaliste kao Fiat, zato što svako kad menja deo traži original, tj. onaj iste marke koji je na vozilu.