
Toyota Motor Corporation (TMC) je 29.11.2011. preko svojih partnera širom zemlje počela da prima porudžbine za „Prius PHV” (plug-in hibrid), benzinsko-električno hibridno vozilo koje može da se puni preko kućne električne utičnice. TMC će 30. januara 2012. lansirati ovo vozilo u Japanu.
Sa naglaskom na svoje električne (EV) i hibridne (HV) karakteristike, Prius PHV dostiže visok nivo kako zaštite životne sredine, tako i voznih performansi. Na kratkim deonicama radi kao električno vozilo (EV), koristeći samo električni motor, dok za srednja i duga putovanja radi kao hibridno vozilo (HV). Vozači ne moraju da brinu o preostaloj količini baterije, s obzirom na to da se Prius PHV automatski prebacuje na hibridni način rada kada se baterija istroši do određenog nivoa. U cilju promocije električnih vozila, TMC prilagođava cenu da bude dostupna mnogima, čineći tako da ovo vozilo bude dostupno za široku upotrebu.
Sa ciljem da ubrza širenje upotrebe električnih vozila, TMC je razvoj Prius PHV fokusirala na tri glavna dela: 1) naglašavanje visokih performansi zaštite životne sredine, 2) vrednost proizvoda i jednostavnost upotrebe i 3) pristupačnost. Sa svojim komunikacionim linkom, Prius PHV izlazi iz okvira konvencionalnih automobila i pokazuje mogućnost ulaska u novo mobilno društvo.
Sa potpuno napunjenom novom litijum-jonskom baterijom velikog kapaciteta, Prius PHV u EV načinu rada ima domet od 26.4 km, dok je potrošnja goriva PHV-a 1.64 l/100 km, računato na osnovu kombinovane upotrebe u EV i HV načinu rada. Nivo potrošnje električne energije je 8.74 km/kWh(1).
Kako bi omogućili prijatniju i „zeleniju” upotrebu Priusa PHV, vozilo standardno dolazi sa novim servisom nazvanim „PHV podrška u vožnji”(2), koji služi da putem interneta poveže vlasnika sa svojim vozilom. Paket obuhvata pet usluga, koje su u prve tri godine korišćenja besplatne za vlasnike Priusa PHV. Paket uključuje i servis koji omogućava daljinsku proveru preostale količine baterije i lokacije stanica za punjenje, putem pametnog telefona. Takođe, omogućava i besplatno korišćene punjača (G-stanica) postavljenih kod partnera Toyote i na drugim lokacijama.
Prevazilaženje „zavisnosti” od goriva je neophodno kako bi nastalo društvo koje pravi niske emisije ugljen-dioksida, a električna energija je efikasan način za promociju korišćenja alternativnih energetskih izvora. Kako plug-in hibridna vozila, upotrebom električne energije, pomažu u smanjenju korišćenja fosilnih goriva i emisija CO2, TMC ih smatra stubom razvoja ekoloških vozila naredne generacije, nakon hibridnih vozila. Izbacujući Prius PHV na tržište, TMC se trudi da raširi upotrebu ekoloških vozila nove generacije.
Kanali prodaje u Japanu: Svi Toyota, Toyopet, Toyota Corolla i Netz partneri
Ciljana prodaja za Japan: 35000 do 40000 komada po godini
Fabrika: Tsutsumi fabrika, Toyota Motor Corporation
Predložena maloprodajna cena od strane proizvođača
Oprema Cena*
S 3.200.000 jena
G 3.400.000 jena
Kožni paket 4.200.000 jena
*Uključujući taksu za potrošnju, ali isključujući taksu za recikliranje. Cene se razlikuju na Hokaidu i Okinavi.
Osnovne karakteristike vozila
Visoke ekološke performanse, moguće samo kod PHV
Karakteristike Priusa PHV, Toyotinog hibridnog sistema II (1.8-litarski benzinski motor, električni motor i redukcioni zupčanik), zajedno sa novom 4.4 kWh litijum-jonskom baterijom visokog kapaciteta, značajno popravljaju performanse vožnje u EV režimu (domet, snagu i maksimalnu brzinu). Dalje, postignuta je visoka efikasnost u obnavljanju energije kroz povećanje količine regenerisane struje, dajući duži EV domet i bolju iskoristivost goriva. Takođe, vozilo je opremljeno visoko efikasnim punjačem unutar vozila, koji omogućava potpuno punjenje baterije za otprilike 90 minuta na struji od 200 V (180 minuta na struji od 100 V).
Poboljšanje efikasnosti sistema, smanjenje mase i upotreba pneumatika sa sistemom koji smanjuje trenje, dalo je potrošnju električne energije od 8.74 km/kWh. Kada je potpuno napunjen, domet Priusa PHV u EV režimu je 3 km duži (otprilike 13% bolji) od 23.4 km, koliko je postigao njegov prethodnik.
Potrošnja goriva je 1.64 l/100 km u kombinovanom EV i HV načinu vožnje, uz samo 38 g/km emisija C02. Nakon pražnjenja baterije, u HV načinu rada se održava potrošnja goriva na 3.6 l/100km.
Smanjenje uticaja na životnu sredinu pomoću TMC-ovog sistema ekološke procene vozila (ECO-VAS)
Ekološki ciljevi postavljeni su na samom početku razvojne faze, tako da se uticaj na životnu sredinu smanji na najbolji način.
Procena životnog ciklusa vozila (Life Cycle Assessment – LCA) se obavlja kako bi se smanjila ukupna količina emisija CO2 i drugih zagađivača, ne samo u fazi vožnje, već i tokom čitavog životnog ciklusa vozila, od proizvodnje do odlaganja na otpad (približno 43% niže u poređenju sa vozilima iste klase sa benzinskim motorom, približno 9% niže u poređenju sa standardnim Priusom). Kada se električna energija dobije iz obnovljivih izvora kao što su solarna energija ili snaga vetra, emisije CO2 su još niže.
Britka vožnja u EV režimu i više režima vožnje
Snaga koju stvara nova litijum-jonska baterija velikog kapaciteta omogućava agilnu i britku vožnju, na koju ne utiče težina vozila, veća za 50 kg od osnovnog Priusa.
U EV (električno vozilo) režimu, ubrzanje je glatko i agilno, sve do brzine od 100 km/h. Kada se baterija istroši do određenog nivoa, vozilo se neosetno prebacuje na HV (hibridno vozilo) režim.
Materijali koji apsorbuju i izoluju zvuk su optimalno pozicionirani kako bi se smanjila buka od puta i motora, a takođe su preduzete mere za smanjivanje buke vetra, čime se postiže izuzetno tih rad.
Osim standardnog režima vožnje, vozač može da odabere još nekoliko dodatnih režima, uključujući „Eco“ (ekološki) i „Power“ (snažni). To, zajedno sa EV i HV režimima, vozaču daje slobodu da odabere stil vožnje koji najviše odgovara datoj situaciji.
Čitav asortiman funkcija prikladnih za jedno vozilo nove generacije
Prius PHV dolazi sa sledećim funkcijama, a aerodinamične performanse i osnovna oprema standardnog Priusa se podrazumevaju:
Oprema za punjenje
• Standardni, kompaktni i lagani kabl (5 m, AC 200 V(3)) omogućava lako punjenje.
• Utičnica za punjenje ima poklopac koji se otvara na pritisak, radi lakog otvaranja i zatvaranja; poklopac takođe ima indikator statusa punjenja i LED svetlo koje omogućava lakše punjenje na mračnim mestima.
• Kontrolna jedinica na kablu za punjenje omogućava bezbedan rad jer prati pad napona.
• Prius PHV je opremljeno tajmerom pomoću kog može da se programira vreme punjenja, npr. noću kada je jeftinija struja.
Pogodnosti u kabini
• Standardni grejači prednjih sedišta, koji brzo greju ramena i leđa, stvaraju udobnu temperaturu sedišta i pomažu da se kabina efikasnije zagreje.
• „My Room” funkcija putnicima omogućava da uživaju u audio programu, klima uređaju*4, grejanju sedišta i drugim funkcijama dok je vozilo na punjenju; standardni klima uređaj sa daljinskim upravljanjem može da se kontroliše preko ključa vozila dok je vozilo na punjenju ili ako je ostalo dovoljno snage u bateriji.
• Nova litijum-jonska baterija visokog kapaciteta omogućava zapreminu prtljažnika kao u standardnom Priusu (približno tri torbe za golf).
Bezbednosna oprema
• Sistem kontrole stabilnosti vozila sa asistencijom upravljača (S-VSC), šest vazdušnih jastuka i aktivni nasloni za glavu za vozača i suvozača su standardna oprema.
• Opcioni sistem za povećanje bezbednosti pre sudara (opremljen radarom sa milimetarskim talasima) dovodi do vodeće u klasi(5) bezbednosti po GOA(6), što je dodatno unapređeno integrisanjem koncepta višekanalne bezbednosti.
• Struktura karoserije koja smanjuje povrede pešaka, a naročito povrede glave, pruža nivo zaštite koji je vodeći u klasi.
Dizajn spoljašnjosti i unutrašnjosti koji naglašava originalnost Priusa PHV
• Gornji deo prednje maske ima hromirane detalje i specijalne plave farove, dok zadnja kombinovana svetla imaju providna sočiva zadnjih i stop svetala, što stvara sofisticiran izgled svojstven za PHV Prius.
• Trapezoidna donja maska, ručice vrata, ukrasni detalji na zadnjim vratima i ostali slični delovi su u srebrnoj boji, što naglašava jedinstven i premium izgled.
• Poseban logo na prednjem bočnom delu, pozadi i na tabli s instrumentima označava identitet PHV modela.
• Vozilo dolazi u ukupno osam boja karoserije, uključujući novu intenzivno plavu metalik (8W1), otmenu crnu metalik (218) i tamnoplavu metalik (8S6), koje nisu dostupne na osnovnom modelu Priusa u Japanu.
Servis koji pomaže da uživate u ekološki svesnoj vožnji
Kako bi vam pomogli da uživate u ekološki svesnoj vožnji Priusa PHV, ovaj model standardno dolazi sa PHV servisom za podršku u vožnji, koji se sastoji od sledećih pet usluga i besplatan je sa sve vlasnike Priusa PHV tokom tri godine:
1. Navigator za vlasnika(7): Usluga koja se koristi preko pametnog telefona, tableta ili personalnog računara i koja vam pomaže da naučite kako da na efikasan način koristite ovo vozilo.
2. eConnect(7): Omogućava korisniku da preko pametnog telefona proveri status vozila (snagu baterije i domet u EV režimu), lokacije najbližih stanica za punjenje preko „Toyota Smart Centra“ (TSC). Ova usluga takođe ima ESPO, sistem koji podstiče ekološki način vožnje, prikazuje zapise od potrošnji goriva vlasnika i poredi te zapise sa drugim Prius PHV vozilima u Japanu. Dodatno, opcioni navigacioni sistem omogućava daljinsko upravljanje klima uređajem(4) i sistemom za punjenje preko pametnog telefona.
3. Toyota Friend(7): Naša društvena mreža koja upravlja punjenjem i šalje podsetnike pomoću kratkih poruka (poput „tvitova”). Ona takođe omogućava komunikaciju između korisnika Priusa PHV.
4. Nega i provera baterije: Na osnovu informacija o potrošnji baterije koje se šalju „Toyota Smart Centru“, zastupnici Toyote mogu da korisnicima Priusa PHV daju savet kako da bolje koriste bateriju vozila.
5. Usluga punjenja: Korisnici Priusa PHV mogu besplatno (do jednog sata) da koriste stanice za punjenje (G-stanice) koje se nalaze kod partnera Toyote u Japanu.
TMC je svesna da će upravljanje dostavom i potrošnjom električne energije biti veoma važno za široku upotrebu električnih vozila, uključujući Prius PHV. Zbog toga, TMC je razvila proizvode za bezbedno i efikasno punjenje. Toyota Housing Corporation, kompanija iz grupacije, će u januaru 2012. početi prodaju jedinica za punjenje, zidnih punjača i stubnih punjača za kućnu upotrebu. Ona će takođe u januaru sledeće godine predstaviti „H2V Manager”, uređaj koji pomaže pri punjenju u kućnim uslovima i optimalno kontroliše punjenje vozila na osnovu potrošnje električne energije u kućanstvu.
(1) Svi podaci o dometu i potrošnji goriva u ovom obaveštenju su rađeni na osnovu JC08 japanskog ciklusa za testiranje i verifikovani od strane Ministarstva zemlje, infrastrukture, transporta i turizma Japana (MLIT)
(2) Zahteva registraciju korisnika.
(3) AC 100 V kabal dostupan kao zamena ili uz dodatno plaćanje.
(4) Samo za hlađenje.
(5) U poređenju da vozilima sa sličnom zapreminom motora.
(6) Global Outstanding Assessment (globalna procena izvanrednih rezultata) – Toyotin dobrovoljni cilj po pitanju bezbednosti.
(7) Korisnici moraju da preuzmu odgovarajuće aplikacije. Svi troškovi komunikacije su odgovornost korisnika.
PR Toyota