home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše Tanjug, francuski "Pežo-Sitroen" (PSA), italijanski "Fijat" i američki "Dženeral motors" predvode evropski pad prodaje automobila. To je juče saopštilo Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA).

Registarcija novih automobila pala je prošlog meseca tri procenta na godišnjem nivou, na 1,07 miliona vozila, dok su isporuke za 11 meseci smanjenje 1,1 odsto, na 12,6 miliona vozila.

Evropska prodaja "Pežoa", drugog proizvođača u regionu, smanjena je 13 procenata, a "Fijata" 12 odsto. GM, čiji su glavni brendovi u Evropi "Opel" i "Voksol", beleži pad prodaje od 11 procenata.

Četiri od pet najvećih tržišta u regionu zabeležilo je pad prodaje, pri čemu Francuska i Italija predvode u posrtanju sa 7,7, odnosno 9,2 procenta. 

"Pežo" i "Reno", dva najveća francuska proizvođača kola, najavila su kresanje proizvodnih kapaciteta kako bi se smanjile zalihe, dok italijanski "Fijat" pokušava da smanji rast dugova, budući da je domaće tržište automobila stiglo na najniži nivo u poslednjih 30 godina.  

ACEA objavljuje podatke zemlja članica Evropske unije, plus Švajcarske, Norveške i Islanda. Prodaja kola u državama zapadne Evrope, koje ne uključuju podatke zemlja koje su se priključile EU od 2004. godine, pala je 2,7 odsto, na milion vozila.

Prodaja u Španiji i Britaniji takođe je smanjena, 4,2, odnosno 6,4 odsto. Registracija novih kola u Nemačkoj, najvećem evropskom tržištu automobila gde se prodaje jedan od svaka četiri isporučena automobila u regionu, porasla je 2,6 odsto, čime će ukupna prodaja na tom tržištu dostići 9,1 odsto u 2011. 

Analitičari agencije "J.D. Pauer" procenjuje da će prodaja automobila u zapadnoj Evropi pasti na 12,6 miliona u 2012. godini, sa 12,8 miliona isporuka očekivanih u ovoj godini i 13 miliona prodatih kola u 2010.

Grupa "Dajmler", čije je odeljenje "Mercedes-Benc" treći proizvođač luksuznih kola na svetu, iza BMW-a i "Folksvagenove" filijale "Audi", zabeležila je pad evropske prodaje od 6,8 odsto. Prodaja "Renoa", francuskog drugog proizvođača, smanjena je jedan odsto, a američkog "Forda" 5,5 procenata.

Prodaja grupe "Folksvagen", najvećeg evropskog proizvođača, povećana je 5,8 odsto. 

Prodaja BMW-a porasla je 1,1 procenata, doprinoseći njegovoj najboljoj prodaji u novembru.

Evropska centralna banka smanjila je predviđanja stope rasta za 2012 u zoni evra na između minus 0,4 do plus jedan odsto, sa plus 0,4 procenata do 2,2 odosto, koliko je iznosila prethodna procena. Industrijska proizvodnja u Evropi smanjena je u novembru, a opalo je poverenje potrošača, navodi ACEA.

Autor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Peugeot / Fiat / Opel



čitanja : 1224



Komentari

Nekad je brojčano bilo ovako:
VW, Ford, Opel, Pežo, Reno, Fiat...
Danas je ovako:
VW, Ford, Hyundai, ...
Umetnuli se Korejci i potisnuli ostale, otkinuli dobar deo kolača

Autor Dejan L 17 Dec 2011, 08:54

@Dejan L
eh kad se samo setim nekad je Fiat bio prvi, druga polovina osamdesetih...
Nista, sad ce L(uzero)0 da ga opet vine u nebesa! :)))

Autor carobnjak 17 Dec 2011, 10:48

Fijat je 90-ih bio u prvih 6 proizvođača u Evropi, kada je Škoda imala samo 1 model (Favorit), kada je Dacia bila ispod socijale, tada je i Lada imala neki udeo u brojčanom učešću novoprodatih automobila. Seat je bio neka zlatna sredina. Japanaca je bilo takođe, najviše Toyote i Mitsubishi-ja, Suzuki, Honda, Mazda. Bilo je i američkih brendova. A onda su krenuli Daewoo (kasnije Chevrolet), Hyundai, Kia, Škoda, pa Dacia, sada stižu i kinezi, indijci...
Ja se sećam devedesetih Pajero je bio najpopularniji istočnjak. itd...

Autor Dejan L 17 Dec 2011, 11:10

@ carobnjak
A možeš li da tresneš svojim čarobnim štapićem ceo FAS, Dinkića, Altavilu i kompaniju? Što se tiče modela Bravo i Alfe 159, nisu trebali da ih gase, već da im spuste cenu. Samo toliko! Jok oni se drže nekog ponosa. Kad je kriza, spušatj cenu i ne leti visoko. Jel se slažeš?

Autor Dejan L 17 Dec 2011, 12:30

@Dejan L
pokusacu! :)))
Slazem se, ranije je trebalo misliti o spustanju cena...

Autor carobnjak 17 Dec 2011, 12:47

Rezultati su u skladu sa kvalitetom modela.

Autor Predrag 17 Dec 2011, 13:21

Nema, frka svugde ljudi ostaju bez posla misle kako ce da se snadju tako da se odricu kupovine auta, a fabrike auta ne mogu da povrate ulozeno i tako jedan magican krug....

Autor Orlo 17 Dec 2011, 22:26

Pad prodaje FAS ne pogađa jer ništa i ne proizvodi. A i taj naš bumbar će sklapati zavisno od potražnje. Baš me zanima dal ce da zaposle 2500 radnika kako piše u ugovoru od pre 4god. Šta će im toliko kad uvode robote.

Autor B M 18 Dec 2011, 15:18