home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Toyota i BMW su početkom ovog meseca potpisali sporazum o razmeni motora i hibridne tehnologije kako bi zajednički smanjili troškove razvoja vozila sa niskom emisijom štetnih gasova. Po novom sporazumu, BMW će dostaviti Toyoti 1,6 litrarske i 2,0 litarske četvorocilindrične dizel motore počev od 2014-te.

Mnogi su se zato pitali da li će Toyotin premium brend Lexus, koji se takmiči sa BMW-om, takođe dobiti dizel motore bavarske firme. Odgovor je ipak ne. ''Ugovor sa BMW-om ne podrazumeva snadbevanj eLexsusa BMW-ovim motorima", izjavio je predstavnik Toyote za Evropu, Etienne Plas.

Isti odgovor stigao je i od BMW-ovog direktora za razvoj, Klausa Draegera, koji je izjavio da se neće dogoditi da se BMW dizel motori nađu ispod poklopca motora Lexusa.

Pomenimo i to da je evropska prodaja Lexusa u prvih 11 meseci ove godine dostigla brojku od 24.623 komada, dok je BMW brend isporučio 590.453 automobila u istom periodu. Imajući to u vidu, profesor Ferdinand Dudenhoeffer iz Center Automotive Research (CAR) Univerziteta Duisburg-Essen, izjavio je da zbog Lexusove niske prodaje u Evropi, za Toyotu ima više smisla da pozicionira Lexus kao "inovatorski" brend u Evropi, odnosno da krene u smeru plug-in hibrida odnosno full-hibrida.

Izvor: Presretac.com  

U nastavku možete pročitati i PR saopštenje uvoznika Toyote za Srbiju o saradnji Toyote i BMW-a:

"BMW grupacija i Toyota su dogovorili srednjeročnu-dugoročnu saradnju radi istraživanja ekoloških tehnologija. Takođe, BMW grupacija će Toyoti Motor Europe isporučivati 1.6 i 2.0 litarske efikasne dizel motore.

BMW grupacija (BMW) i Toyota Motor Corporation (TMC) su objavili da su potpisali pismo o namerama radi srednjeročene-dugoročne saradnje na novoj generaciji ekoloških tehnologija.

Na osnovu ovog pisma o namerama, dve kompanije su se sporazumele da zajednički obavljaju istraživanja na polju nove generacije litijum-jonskih baterija. Štaviše, oni su se složili da razmotre i druge zajedničke projekte.

Osim toga, Toyota Motor Europe (TME), evropska podružnica TMC, i BMW su potpisali sporazum na osnovu kog će BMW isporučivati TME 1.6 i 2.0 litarske dizel motore, počevši od 2014. godine. Motori će se ugrađivati u određena Toyotina vozila, čija je prodaja planirana za evropsko tržište. Preko ovog ugovora, Toyota planira da proširi svoj asortiman u Evropi, kao i prodaju dizel vozila sa niskom potrošnjom goriva i emisijama CO2.

Najavljujući ovaj sporazum, Norbert Reithofer, predsednik upravnog odbora BMW AG, je rekao: “Toyota je vodeći proizvođač ekoloških tehnologija na masovnom tržištu, dok je BMW grupacija najinovativniji proizvođač premium automobila.  Sada smo udružili snage kako bismo dodatno razvili ekološke tehnologije i proširili naše vođstvo u inovacijama u svakom od segmenata. Isporuka naših efikasnih i dinamičnih dizel motora Toyoti predstavlja još jedan važan korak u planiranom proširenju naših prodajnih aktivnosti, kada su u pitanju motori i pogonski agregati.”

Predstavnik TMC, predsednik Akio Toyoda, je rekao: “Sa velikim zadovoljstvom i uzbuđenjem ulazimo u ovu srednjeročnu-dugoročnu saradnju sa BMW-om, kompanijom sa vlastitom kulturom i dugogodišnjom istorijom proizvodnje automobila u Evropi, kompanijom koja pravi automobile koji su zabavni za vožnju. U duhu razvoja automobilske industrije i društva, obe kompanije će udružiti svoje veliko znanje – za početak na polju ekoloških tehnologija –  i proizvesti još bolje automobile."


čitanja : 1685



Komentari

Strašno svi smanjuju snagu. Uskoro će u automobile srednje klase stavljati 1.3 motore sa 2 turbine kaok je krenulo.

Ili će se svi prebaciti na hibride...

Autor Raziel 18 Dec 2011, 00:49

Iako i sam volim brutalne motore (barem 6 cilindra, atmosferce), jednostavno je činjenica da:
1) nafte će biti sve manje i manje i biće sve skuplja
2) sve je više vozila i pogotovu gradovi su sve zagušljivijeg vazduha

Kad na povrh toga dodamo dimenziju para (veći motori, skuplji motori) i države (veće oporezivanje većih motora kao i po gramu CO2/km, i ekološke popuste), dolazimo do toga da su i kupci ali i proizvođači prinuđeni da igraju "downsizing" igru. Pravim ljubiteljima automobila se to ne sviđa, ali je dobro za 95% ljudi kojima je automobil samo alatka, kako i za sve ostale koji moraju da dišu.

Autor Miki 18 Dec 2011, 08:03

Na kraju ce svi koristiti BMW-ove motore, jednostavno nemaju premca.

Autor loshmi 18 Dec 2011, 22:30