
Kako prenosi Tanjug, kompanija "Ševrolet", jedna od filijala "Dženeral motorsa" (GM), dočekaće stotu godišnjicu poslovanja rekordnom prodajom koja je od janara do novembra dostigla 4,8 miliona automobila. To piše "Detroit njuz", navodeći da su i u decembru zabeleženi dobri rezultati.
"Ševroletov" udeo na globalnom tržištu takođe je povećan u 2011, a
oko 60 odsto ukupne proizvodnje prodaje se izvan američkog tržišta, prenele su
agencije. Kompanija je izašla iz krize koja je 2009. pogodila američku
autoindustriju i uspela da proširi poslovanje u svetu na Evropu i Aziju,
posebno u Kinu, Vijetnam i Južnu koreju.
Među najvećim kupcima "Ševroletovih" kola srednje veličine i
snažnijih automobila su Kina, Rusija. Uzbekistan i Indija, s još snažnim
prisustvom u Južnoj Americi, gde kompanija drži 18,7 odsto tržišnog udela.
"Ševrolet" je unapredio udeo u prodaji na americkcom tržištu za jedan
poen, na 13,7 odsto, premda mora da uloži još napora da bi pretekao rivalski
"Ford", najavećeg prodavca kola na SAD tržištu. Uprava kompanije
očekuje da će i u decembru uspeti da poveća prodaju, šesnaesti mesec uzastopno.
Pored "Ševroleta", u okviru grupe GM, najvećeg američkog proizvođača
kola, posluju robne marke "Kadilak", "Bjuik" i GMC. GM,
koji je prebrodio američku finansijsku krizu pre tri godine uz pomoć američke
administracije u iznosu od preko 50 milijardi dolara kredita, ove godine
zarađuje više nego ikada, zapošljava nove radnike i zauzima sve veći udeo u
prodaji, izuzev na evropskom tržištu.
GM je na dobrom putu da ove godine pretekne japansku "Tojotu" na
mestu najvećeg prodavca kola na svetu. U Evropi, GM posluje sa gubicima u 2011,
saopštila je kompanija prošlog meseca, nakon što je uveravala početkom godine
da će uspeti da stabilizuje poslovanje. Sada GM menadžment pregovara o mogućem
planu restrukturisanja nemačke filijale "Opel", pošto se odustalo od
prodaje čuvene robne marke.
Zbog evropskog privrednog usporavanja GM beleži pad isporuka od 44 odsto na tom
tržištu, a "Ford" 35 procenata. Naredna godina biće za GM tranziciona,
što se tiče novih modela. Kompanija priprema da lansira novi pik-ap krajem
2012, što znači da će privremneo smanjiti proizvodnju profitabilnog
"silverada", robne marke "Ševrolet'' i pika-apa
"sijera" koga izrađuje filijala GMC.
GM je zaposlio ili vratio na posao 13.000 radnika od avgusta 2009 i planira da
angažuje još 6.300 u naredne četiri godine. Profitabilnost GM ove godine,
merena zaradom pre isplate kamata i poreza na prihod, zaostaje iza
"Forda", "Folksvagena" i "Hjundaija", prema
podacima investicione banke "Morgan Stenli."
Kompanija GM je ove godine vratila titulu svetskog lidera time što je za šest
meseci prodala 4,53 miliona vozila. Na drugom mestu našao
"Folksvagen" koji je isporučio 4,13 miliona vozila, a na trećem
"Tojota", bivši prvak. GM je objavio i da je ostvario prihod u drugom
tromesečju ove godine od 2,5 milijarde dolara na ukupan promet od 39,4
milijarde dolara.
Autor: Tanjug.rs
Foto: Chevrolet