home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Inženjeri koji su radili na novom Chevrolet Malibuu su pre svetskog predstavljanja prošli milion milja (1,6 miliona kilometara) testiranja na putevima. Toliko se, naime, skupilo u 22 meseca test vožnje na šest kontinenata.

Opsežan razvojni i proces vrednovanja osiguravaju da ukupan osećaj vožnje, upravljanje, udobnost, kvalitet i trajnost novog Malibua budu na visini kada krene proizvodnja. Malibu će se prodavati u gotovo stotinu država na šest kontinenata, čime će biti prva globalna Chevrolet srednje velika limuzina.

„Kada provedete toliko vremena u automobilu, naučite puno o njemu – i to je upravo smisao“, rekao je Mark Moussa, globalni šef inženjerskog tima. „U poslednjih osamnaest meseci, svake minute svakoga dana, neko je negde na svetu vozio Malibu, i to sve kako bi ga učinio najboljim mogućim automobilom.“

Milion test milja sakupljeno je od prvog tromesečja 2010. grupom od 170 pretprodukcijskih vozila koja su svakog meseca zajedno prošla u proseku nešto više od 45.450 milja (73.145 km). To je kao da se:

  • kroz 66,66 godina automobilom pređe 15.000 milja (24.140 km) godišnje
  • napravi 201 povratno putovanje od New York-a do Los Angeles-a
  • dvaput otputuje do Meseca i natrag.

Test režim za Malibu bio je u skladu s GM-ovim standardima za ocenjivanje novih vozila, ali globalna priroda ovog projekta dala mu je na težini. U poređenju s testiranjem novog vozila za jedno tržište, ovde je načinjeno više voznih prototipa koji su predstavljali 13 kombinacija motora i brojnih paketa opreme s kojima će se Malibu prodavati širom sveta.

Velik broj različitih tržišnih zahteva pomogao je da se kolektivni brojač pređenih kilometara ovog projekta brzo nađe na sedam cifara.

General Motors je rane prototipe radio ručno u Sjedinjenim Državama i slao ih u razne delove sveta. Vozili su ih na GM-ovim test poligonima u severnoj Americi kao i na autoputu, otvorenim i lokalnim putevima po Sjedinjenim Državama, Kanadi, Australiji, Južnoj Koreji, Kini, Velikoj Britaniji, Dubaiju i Nemačkoj.

Razvojna faza pretprodukcijskih verzija Malibua bila je takva da su pogonski sistemi, oslanjanje i ostali ključni elementi tih automobila već dobili zeleno svetlo za punu proizvodnju. 24-satna test vožnja pomogla je da se dodatno fino uskladi ukupna dinamika performansi, odsutnost buke u unutrašnjosti, udobnost sedišta, vozna svojstva i ostalo.

Tokom testiranja Malibui su voženi Dolinom smrti po najvećoj letnjoj vrućini kako bi se ispitala efektnost klimatizacije, kao i po vrhovima planina radi testiranja ponašanja na velikim visinama. Automobili su na stotine milja proveli i u vožnji tipa „kreni – stani“ u gradskoj gužvi Chicaga i Seoula, kao i po brojnim brežuljcima severne Karoline kako bi se proverila udobnost sedišta i ostali faktori važni prilikom dugih vožnji.

Od izbrazdanih puteva do nemačkih autoputeva

Na korejskom i drugim azijskim tržištima tokom monsunske sezone česte su jake kiše, pa se u tim zemljama često sreću betonski putevi izbrazdani kanalima koji služe za odvođenje vode. Vrlo su efikasni tokom kišne sezone, no vožnja po njima kada je vreme suvo bila je za inženjere popriličan izazov, najviše zbog buke koja pritom nastaje.

„To je buka koju nije lako izolovati, a baš je na frekvenciji koja je za ljudsko uho vrlo neprijatna“, rekla je Kara Gordon, inženjerka za akustiku. „No to je stvarnost vozača na tim tržištima. Kako akustičke performanse vozila uveliko učestvuju u percepciji kvaliteta, jedan od ključnih delova razvoja bio je da se izvede da se Malibu vozi takvim izbrazdanim putevima što je tiše moguće.“

Završno podešavanje podvozja evropske varijante Chevrolet Malibua napravljeno je u Nemačkoj. Vrednovanje je uključivalo teranje automobila do samog ruba mogućnosti na poligonima bivše vazduhoplovne baze koji su danas pretvoreni u stazu za testiranje. Ukupno je pređeno oko 3.000 kilometara pri određivanju koje postavke podvozja najbolje odgovaraju evropskim putevima. Dodatna testiranja na evropskom tlu bila su fokusirana na podešavanje motora i prenosa, kao i Malibuov navigacioni i radio sistem.

I dok je većina tih pretprodukcijskih automobila bila u pogonu gotovo 24 sata dnevno, neki od njih uopšte nisu prošli puno kilometara. Razvojni modeli u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Državama voženi su kroz bazene sa slanom vodom, a zatim stavljeni u posebne komore u kojima se simuliraju uslovi nalik na godine korozije i vožnju u zimskim uslovima. Drugi su pak bili parkirani pod nemilosrdnim suncem Arizone da bi se videlo kako će se materijali u kabini ponašati na izuzetnoj vrućini.

„Nikada ne bismo došli do nekih detalja da nismo vozila zaista stavili na put“, rekao je Moussa. „Naših milion test milja trebalo bi da uveri svakoga da se isplati kupiti novi Malibu.“

Osma generacija Chevrolet Malibua u Evropi će dolaziti opremljena 4-cilindričnim 2.0-litarskim dizel ili 2.4-litarskim benzinskim motorom. Malibu će u Srbiji biti predstavljen u drugoj polovini godine.

PR Chevrolet

Foto: © GM Company



čitanja : 2604



Komentari

Dobra ova trula višnja metalik i ovi hromirani delovi oko maglenki. Jel to neka dodatna oprema?

Autor Dejan L 26 Jan 2012, 18:16

Boja sa prve ski mu bash lezi, 2.0 dizel u ponudi, bice ovo solidan auto.

Autor Damko 26 Jan 2012, 18:23

Sevrolet testira modele 22 meseca pre izbacivanja, vec par godina traje testiranje buduceg Golfa 7, a Fijat ovaj "nas" model testira samo 3 meseca :/

Autor STrider 26 Jan 2012, 18:56

Jel ovo zadnji shtop promasen?
Konkurencija u Evropi je prejaka za Malibu-janija..

Autor Panchev9 26 Jan 2012, 19:18

@Panchev9,
tako su i za korejance govorili ...
a pored toga, malibu deli platformu sa opel insignia i sada vec ugasenim saab 9-5 tako da sumnjam da ce biti zamerki na racun toga

Autor mile antena 26 Jan 2012, 19:31

STrider
znas kako Predrag kaze da Fiat ionako samo prepakuje stari model u novi, pa nikakva testiranja nisu ni potrebna, logicno! :)))

Autor carobnjak 26 Jan 2012, 19:32

Zadnje stopke mi se nesto ne svidjaju... S kim je u klasi?

Autor hh 26 Jan 2012, 19:36

mile antena
Dozvolices mi da imam svoje misljenje o mogucem uspehu Malibu-janija na evropskom kontinentu.. ;)
A zelim im.. Nije da ne zelim.. Ipak, mislim da treba mnogo vode da prodje Dunavom.....
A sta kazes za shtop? Some new technology?

Autor Panchev9 26 Jan 2012, 19:37

@ Panchev9
Zameraš mu štopaljke?
A one grozne Hondine ne vidiš

Autor Dejan L 26 Jan 2012, 19:47

@Panchev9,
naravno da mozes imati svoje misljenje ... ali ajde da prvo pustimo malibu da izadje u prodaju i da pokaze sta ume pre nego sto ga pocnemo kritikovati?

Autor mile antena 26 Jan 2012, 19:48

mile antena
Uff.. Pa kako to da mi uskratis..
Nego, daj posalji FedEx-om neki Element, pa cemo se dogovoriti.. :)

Autor Panchev9 26 Jan 2012, 20:27

mile antena
Inace bila je ovde i Epica koja se samo malo z' guzice razlikuje.. ;)
Od napred i sa boka je poprilicno slicna..
Ali Malibu-jani je odlican kako izgleda Lincoln.. :) Kada mi treba smeh, pogledam Lincoln sajt i svirancija..

Autor Panchev9 26 Jan 2012, 20:47

@ Panchev9
Ja povraćam od onih ,,lepih'' hondi, frižideri i zamrzivači na točkiće. Gledaj i pukni!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/2004-2006_Honda_Edix_rear.jpg

http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2008/05/004_08hondafreed_opt.jpg

http://www.hybridcarblog.com/uploaded_images/honda_freed_minivan_hybrid-716900.jpg

http://www.theautochannel.com/news/2010/04/08/472453.3-lg.jpg

Autor Dejan L 26 Jan 2012, 21:14

Sta god da izadje na blogu a da nije neki "napredni" vw je smece za mnoge strucnjake , koji inace nisu imali priliku ni da ovaj automobil vide uzivo a kamoli da se provozaju ... Nekada su isti napadali samo italijene pa cak i kada vide samo koncept i vec tada znaju da nista ne valja , a sada vidim ne valja im ni korejac, japanac, amer itd ... Zao mi je sto ste toliko ograniceni !

Autor djene 26 Jan 2012, 22:19

Odlicno izgled na ovim fotkama, i dosta podseca na Saab 9-5 formom. Dizel motor ce kod nas biti popularan a ako ponudi dosta opreme za novce bice dobra kupovina, a citao sam da ga je nemacki AutoBild, ne ovaj nas, hvalio na sajmu kada se pojavio i to prostor i opremu.

Autor Orlo 26 Jan 2012, 22:45

Ček bre, 73.145 km mesečno je prešlo 170 automobila? Pa to je 430km mesečno po automobilu? Al su se pretrgli...

Autor dzigi 27 Jan 2012, 08:56

@dzigi
Tako nekako mu dodje.
Sve u svemu svidja mi se auto i nadam se da ce dobro da se pokaze.

Autor Bati 27 Jan 2012, 11:33

@dzigi
@Bati
Lepo pise u PROSEKU...
Neka su presla vise neka manje zavisi koji je auto za koje ispitivanje bio namenjen...

Autor Orlo 27 Jan 2012, 23:44

@orlo
Vidim da piše u proseku, što je još gore, pošto je najbolji automobil prešao ne više od 860km za jedan mesec.

Autor dzigi 28 Jan 2012, 00:08