home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Svi vozači koji su svakodnevno na putevima vozeći svoje četvorotočkaše ne može nešto više da razveseli od pada cene goriva.

Dok cene goriva u Srbiji i dalje rastu, predstavljamo 10 top saveta kako da uštedite gorivo.

1. Slabije napumpana guma uvek povećava potrošnju. Zato bi trebalo češće da proveravate pritisak u gumama;

2. Kada se zaustavljate, na primer ispred semafora, vozite u brzini, a ne s pritisnutim kvačilom;

3. Ne ubrzavajte i ne kočite bespotrebno, održavajte tempo vožnje;

4. Ne uključujte nepotrebno razne uređaje koji povećavaju potrošnju - klima, grejač stakla, grejač sedišta, itd;

5. Spajajte odredišta jer se tokom vožnje na kraćim relacijama troši više goriva;

6. Redovno održavajte vozilo;

7. Nemojte vozilo bespotrebno opterećivati - oslobodite ga svih nepotrebnih stvari koje prevozi (npr. krovnog nosača, ako vam baš nije potreban);

8. Vozite na niskim obrtajima, rano prebacujte na viši stepen;

9. Prilikom dužih stajanja ugasite motor;

10. Ne vozite s otvorenim prozorima - strujanje vazduha smanjuje aerodinamiku.

Izvor: Economy.rs



čitanja : 6016



Komentari

E sad sto me jos interesuje da li ,,kocenje motorom,, smanjuje potrosnju?

I da li neko zna tacno, ovde je dat taj savjet pod brojem 8 da se salta u visi stepen pri nizim obrtajima sto ja stalno i radim kad sam sportski nastrojen onda saltam na 2000 obrtaja :) Interesuje me da li automobil ima punu potrosnju kad naprimer pri 1500 obrtaja dodas pun gas iako on tad jedva i jako tromo ubrzava cuo sam da mu je potrosnja veoma velika kao da vozis pun gas na 6-7000 obrtaja. Pa ako je to tacno neko ko nema laku nogu bi vise potrosio tako vozeci onda je bolje saltati u visim obrtajima.

Autor Dakara 13 Mar 2012, 14:54

Koliega, ni meni takve stvari nisu potpuno jasne. Ja znam da svaki put, kad vidim izdaleka crveno svetlo ili zastoj, izbacim iz brzine i "divljam" u leru. U leru znam da trosi oko 1 litar goriva na sat, pa me to tesi da stedim.

Autor Alfista 13 Mar 2012, 15:21

@Dakara
Ovo su ti neki uopsteni savet. Naravno da sto su nizi obrtaji to je niza potrosnja ali ako u autu imas vise putnika ili je natovaren stvarima da bi postigao iste brzine moras da ides u vise obrtaje, jer je kod klasicnih ne turbo motora i snaga i obrtni moment na visim obrtajima. To da ako stisnes pun gas pri 1500 i trosi kao pri 6-7 hiljada pod punim gasom nije istina sigurno zato sto se ne usisava ista kolicina goriva zbog manjeg broja usisavanja na 1500 obrtaja a time i manja kolicina goriva.
Drzi se ti saveta broj 3., bez agresivne voznje menjaj u nizim obrtajima i eto niske potrosnje...naravno i ostali saveti su dobri.

Autor Orlo 13 Mar 2012, 15:53

Izmisljaju toplu vodu. Evo i top 11. Idite busom :)

Autor Bagzi 13 Mar 2012, 16:14

Bagzi, ispravka za top 11 - ako hocete ustedu SVERCUJTE se busom... :)

Autor Intruder 13 Mar 2012, 16:50

@Alfista
nisi u pravu!
Kod modernih motora, najmanje trosi kada na primer vidis izdaleka da je crveno svetlo i da ces morati stati, NE izbacujes iz brzine nego ostavis u visoj brzini (cetrvtoj ili petoj) ali BEZ gasa, i lepo se dovuces koristeci kineticku energiju. Tada motor dobija min. goriva jer je potrosnja srazmerna davanju gasa.
Medjutim, ako ga izbacis iz brzine, tada motor misli da si u mestu i ubrizgava gorivo spremno za polazak (zato je potrosnja najveca pri polasku).
Znaci rad motora u leru ali u mestu vise trosi nego kad je motor u leru ali ubacen u neku brzinu!
Ovo, navodno ne vazi kod starijih motora (karburator). Ni meni bas nije najasnije (nisam iz tehnicke struke, bar ne nezive...) ali sam ovo negde procitao.
Uvek saltam na nizim obrtajima, oko 2000 i brzo sam u 4-oj, sa min.gasom!
Od kako sve to primenujem, (takodje izbegavam i jaci gas pri polasku) prosecna potrosnja mi je opala za citav litar (benzinac je u pitanju)!

Ovo sto sam opisao potvrdjuje tacka br.2 iz gornjeg teksta!

Autor carobnjak 13 Mar 2012, 16:53

carobnjak
Bravo. Mislio sam najpre da pise Mange ili onaj skoda-covek.
Pozdrav

Autor Moron 13 Mar 2012, 17:40

carobnjak
Moron
A koja je to magija da Vam se automobil ne ugasi ako idete ka "crvenom semaforu", a ne "druzite" se sa kvacilom "pri kraju"? DSG ?

To za ler jeste tako..

Autor Panchev9 13 Mar 2012, 18:04

Svaki put kada se kod vozila koja imaju bilo koji od savremenih sistema za ubrizgavanje goriva pusti pedala za gas, u bilo kom stepenu prenosa, potrošnja pada na 0 l/100 km. To je omogućeno zahvaljujući "cut off" funkciji koja prekida ubrizgavanje goriva, pa motor počinje da radi u režimu kompresora, što se koristi pri tzv. kočenju motorom.

Autor Predrag 13 Mar 2012, 18:44

Panchev9
Ma, ja pri "krstarećoj" od 35 km/h na jedan km pre semfora ( na kome je "zeleno" ) ubacim u ler, jer dok do semafora dopuzim, bar 5 puta će da se promeni "svetlo", pri čemu je veća šansa da pri stizanju bude crveno ...
Tako ja "štedim"

Autor Moron 13 Mar 2012, 19:24

Ja samo otpustim kvacilo i u prvoj auto krece a da ne pipnem gas. Dzaba voznja! Jurim 30 na sat ko Topalovici!

Autor rasa 13 Mar 2012, 20:06

Ma, samo da ja popravim pedalu, u flasicu sipam vodu i cepaj, nema semafora, nema stajanja samo cepaj preko pesackog :) Ja imam corsu 2001 god, benzinac, i kao i kolega vec iz daljine izbacim iz brzine ( naravno pusteno kvacilo) i polako kocim kad zatreba. Ili se zaustavim na necijoj kuki

Autor Alfista 13 Mar 2012, 20:20

@Alfista
ako je Corsa 1.0 onda ti nema pomoci... :)))

P.S. bar ti je nick dobar! :)

Autor carobnjak 13 Mar 2012, 20:32

Jeste, Corsantin 1.0, kad idemo nas troje za grad, svako ima po jedan cilindar za sebe. Znam za sigurno da je kod Fiata (domaceg) na gas automatsko prekidanje dovoda gasa pri kocenju motorom.

Autor Alfista 13 Mar 2012, 20:42

http://www.blic.rs/Auto/297206/Najzanimljiviji-mitovi-o-automobilima

Autor Alfista 13 Mar 2012, 20:47

@Alfista
taj tekst je bio prosle godine i u Autobildu...

Autor carobnjak 13 Mar 2012, 21:12

@Predrag 13 Mar 2012, 18:44

Mislim da je to potpuno tacno. Ja npr. na nizbrdici kad idem 80 kmh u petoj i priblizavam se krivini, vratim u cetvrtu da motor koci, a bord pokazuje potrosnju 0.0 lit/100 km, bez obzira sto bude preko 2000 obr/min. Dizelas je u pitanju.

Autor Damko 13 Mar 2012, 21:12

@carobnjak
Vidi kod "savremnijih" motora sa ubrizgavanjem goriva kontrolu kolicine goriva pri raznim rezimima kontrolise ECU(el.centralna jedinica) koja ima odradjene "programe" za vise rezima rada. Kod karburatora imas pedalu gasa koja je vezana za leptir karburatora i preko njega se dozira kolicina koja ce uci vazduha a ona sa sobom povlaci gorivo ali i klipovi kada se krecu iz GMT u DMT u procesu usisavanja stvarajuci podpritisak. Kod takvih motora u leru leptir se zatvara i motor vuce gorivo koliko je samo potrebno da radi u leru na oko 800-900 o/min sto je znacajno nize od onih npr. 1500 obrtaja kada se vuce vise goriva, brze radi motor i automatski se ponavlja proces usiavanja goriva. Jel ti je jasno donekle?

@Predrag
Cekaj u cut off rezimu se koristi mala kolicina goriva, zar ne? Ako se motor prilikom kocenja "vrti" na npr 1500 obrtaja kako je moguce da u leru gde su obrtaji na 800-900 o/min bude veca potrosnja goriva? Ili se koristi princip slican usporivacima kod busa i kamiona?

Autor Orlo 13 Mar 2012, 21:42

@Orlo
ne ulazim ja u takve detalje...
Ja sam praktican covek i jedino sto je bitno je da se gorivo zaista tako i stedi...

Malo mi je cudan taj podatak da trosi nula goriva pri takvom rezimu! To znaci da radi samo na vazduh???

Autor carobnjak 13 Mar 2012, 22:20

@carobnjak
Ja konstanto ubacujem na ler, to mi je neka navika i na nekim nizbrdicama i pred semaforima, ne ubrzavam do daske pa kocim zatim, razmisljam unapred znam gde cu da krenem da kocim itd. Ovi saveti su ok ali mislim da je najvazniji nacin voznje nego sve ovo navedeno - ako vozis kao manijak ne pomaze ti nista.

Mislim da nije nula, malo jeste ali potpuno se ne gasi dovod goriva.

Autor Orlo 13 Mar 2012, 23:53

@Orlo
mislis IZbacujes na ler? Ler nije brzina... :)

Autor carobnjak 13 Mar 2012, 23:58

@carobnjak
Ubacim, izbacim, prebacim kako kad... ;)))
Ne pricaj da nije brzina. Hvala na informaciji da sam danas umro ne bih znao to... ;))))

Autor Orlo 14 Mar 2012, 00:23

Да ли под тим савременим моторима подразумевају и мотори са "ајншприц" убризгавањем?

Autor Cvele 14 Mar 2012, 00:24

@Orlo
Mislim da je lose to sto ga izbacujes na ler. Ako se desi nesto nepredvidjeno na putu pa treba da se izvuces gasom, eto problema :). Moj komsija tako napravio udes. Vozio na ler i morao da obidje neki auto koji se pokvario. Lepo presao na levu traku a iz drugog smera auto. On po gasu al ' malo sutra. Inace ja pre stajanja prebacujem iz vece u manju i kocim motorom plus sto se tako produzuje vek trajanja plocica, diskova, gurtni. A sto se tice potrosnj od nula litara!? Mislim da nije tacno. Bio bi to perpetumobile. Verovatnija je ona potrosnja od 0,5-0.6 litara na sat.

Autor Bagzi 14 Mar 2012, 00:30

@Orlo
voznja na leru je losa i zbog manje kontrole nad autom, pogotovo kad je klizavo.

po mom nekom iskustvu mucenje auta sa niskim obrtajima je lose za potrosnju(i motor), za svaki auto postoje neki optimalni broj obrtaja za menjanje brzine, nije logika sto manje to bolje, kad vidite da se auto jako muci da ubrza znajte da tad i vise trosi.

Autor maxi 14 Mar 2012, 01:14

@Bagzi
nije prepetumobile jer auto vec ima zalet ili je nizbrdica pa ga vuče gravitacija, a tad motor pokreću točkovi a ne gorivo pa bi potrošnja trebala biti približna nuli(kod modernijih auta)

Autor maxi 14 Mar 2012, 02:47

koliko se stvarno moze ustedeti goriva prateci ove savete ... i za koji period ... jednostavno, neko vozi onako neko ovako i budalasto je insistirati na nekim navikama zbog veoma diskutabilne koristi koju bi ta promena donela

Autor Stole 14 Mar 2012, 10:27

@Stole
evo ja ti kazem da mi je prosecna potrosnja manja za 1 litar, mereno "po dzepu"!
Najvise goriva uzima jak gas pri kretanju...
Tako vozim oko pola godine, a uporedjujem potrosnju za zimski period ove i prosle godine, imam sve zapisano! :)

Autor carobnjak 14 Mar 2012, 11:18

Sve gore navedeno u textu je istina, ko ima board kompjuter sa merenjem trenutne potrosnje to vec zna.
Ja sam u pocetku bio jako skeptican sto mi ispisuje koju brzinu da koristim, tj. cinilo mi se nerealnod aubacujem u 6. na 55km/h, ali evo isplatilo se kada sam se navikao.
Smanjio sam prosecnu potrosnju drasticno, a i voznja je tecnija i mirnija.

Autor krle 14 Mar 2012, 11:45

A ako ste na nekom magistralnom putu gde nema kola, pa pustite auto u ler, onda ce duze ici po inerciji i onda je vrv manja potrosnja nego kad je u visoj brzini. Ako je tacno da trosi nula kad se oduzme gas, mada ne znam kako to. Jedino preostalo gorivo u motoru da trosi, a ako potrosi, onda na suvo??? Sto tecnija voznja i ustaljenija brzina, truditi se da se vozi kao na otvorenom, koliko je to moguce, to je potrosnja minimala. Sto bi ja rekao da "tece" auto.

Autor ... 14 Mar 2012, 12:23

@Stole
ja sam pazljivijom voznjom na 1.8 tsi motoru smanjio potrosnju za vise od jednog litra (sa 9,2 na 8,0), a na 1.2 (60 KS), u gradskoj mi je pala sa 6,7 na 6,2 litre.

Autor Uzelac 14 Mar 2012, 12:39

aman ljudi, jeste li vi ozbiljni ... imam dva vozila koja mesecno zajedno prelaze oko 1600 do 2000 km ... nek im je prosecna potrosnja oko 10 l ... evrodizela ... to je po sadasnjim cenama 224 evra mesecno za ovaj nizi prosek ... ajde da kazemo da promenom navika ustedim 10% mesecno ... sto je nemoguce, al ajde racunice radi... ostaje mi da platim 202 evra mesecno umesto 224 ... i zbog 22 evra mesecno ja i moja zena treba sad da menjamo navike u voznji ... pri tom, ta cifra je realno neuporedivo manja nego tih 10% statistickih...

Autor Stole 14 Mar 2012, 14:07

@maxi
@Bagzi
Ja ga pustam na ler samo kada su svi ispunjeni uslovi. Suv kolovoz, slab saobracaj, uvek noga spremna za kocenje i kada poznajem put. Nisam lud da zbog ustede 0.1 l/100 km da rizikujem. Najbolje je umerenije voziti ne preterivati i da ubrzavas minut do 60kmh, odrzavati brzinu na nekom pravcu konstantnom, zaletanje pred uzbrdicom itd.

@carobnjak
Zima i nije bas neko vreme za ustedu goriva najbolje je da ga tada i ne pustas u ler ili da ubacujes u visi prenos, najbolje je nizi da je konstantan pogon na tockove jer je tako najsigurnije.

Autor Orlo 14 Mar 2012, 15:02

@Stole
neko ima za Mercedes a neko nema ni za taxi!

Uz toliku kilometrazu usteda je mala, ali ja trenutno gazim hiljadarku nedeljno i meni to znaci!

Autor carobnjak 14 Mar 2012, 15:27

@Orlo
sada bas i nije zima, ja sam govorio o vise faktora koje sam promenio od prosle godine!
Meni je usteda 1L na 100km a ne 0.1!
Mereno na svaki rezervoar...

Imas pozdrave kod VW zarade... :)

Autor carobnjak 14 Mar 2012, 15:33

@Cvele
Da ajnspric je nemacki naziv za motore sa ubrizgavanjem goriva tkzv. injection.

Autor Orlo 14 Mar 2012, 15:41

@carobnjak
Sta je ta tolika voznja? Ovi neki sto stavljaju u ler pri zaletu se varaju da manje trosi auto. Samo pustite gas i motorno kocenje. Kad ima bord komp sve vidis oko potrosnje i sa kakvim rezimima voznje...

Autor McLaren 14 Mar 2012, 15:55

@McLaren
ne razumem bas sta me pitas?
A bojim se da ni ti nisi razumeo o cemu se ovde prica...

Autor carobnjak 14 Mar 2012, 17:11

P.S. putni racunar obicno gresi, novcanik nikada!

Autor carobnjak 14 Mar 2012, 17:26

Evo od mene TOP JEDAN SAVET za uštedu goriva:
Idite peške!

Autor MasterHaosis 15 Mar 2012, 01:53

Da li se najniža potrpšnja ostvaruje na taj način i na automobilima koji idu na gas. U pitanju je obični plinski uređaj.

Ja pretpostavljam da da, jer znam da plin ide preko usisne grane. A znam i to da imaju neke dve lopatice na početku usisa koje se zatvore kada pustim gas.

Ali voleo bi da čujem stručno mišljenje.

@Orlo
Hvala na odgovoru.

Autor Cvele 15 Mar 2012, 01:58

imam ugradjene sonde u rezervaru i opet mi se pojavljuje velika potrosnja dali je moguce da se krade sa sondami i kako

Autor zoran 13 Maj 2012, 12:32

Na koliko obrtaja treba da se vozi corsa C 1.0 2002 godiste.
Koliki je optimalam broj obrtaja. Procitala sam da se brzina menja na 2500 obrtaja, alis ta polse?

Autor adan70 19 Jul 2012, 23:36