home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Početak kraja Opela?

1 Apr 2012 - 17:22 Vesti Link

Preuzeto sa: dw.de

Radnici Opela u Bohumu protive se smanjenu proizvodnje i zatvaranju postrojenja. Zahtevaju otvaranje prema svetskom tržištu. Međutim, menadžeri ne vide nikakvu alternativu za opstanak postrojenja.

Radnici Opela u Bohumu smatraju da je jedina šansa za opstanak njihovih radnih mesta mogućnost da koncern Opel ubuduće ne proizvodi samo za evropsko tržište nego da se otvori za nova svetska tržišta. Savet zaposlenih i radnici su na sastanku u subotu optužili menadžment Opela i matičnu kompaniju General Motors da snose krivicu za neuspeh u poslovanju. Rajner Ajnenkel, predsednik Proizvodnog saveta radnika, je radnicima (2.500) poručio da još uvek nisu predstavljena prava rešenja za prevazilaženje trenutnog stanja. Takođe je naglasio da prve predloge očekuje narednih dana.

General Motors je do sada oklevao da proširi prodaju vozila van evropskih granica, što je zahtev radnika. „Opel mora da izađe iz svog dvorišta“, poručuju iz Bohuma. Izvozom automobila van evropskih granica Opel bi godišnje mogao da proizvode 150 hiljada automobila više nego što je to sada slučaj. Proizvodnja samo za oslabljeno evropsko tržište nije dovoljna, kaže Rajner Ajnenkel.

Pored toga, GM bi mogao u Evropi da proizvodi Ševrolet za evropsko tržište. U fabrici u Bohumu moglo bi se proizvesti 40 hiljada modela Ševrolet Orlanda. Osim toga, ne beleži samo Opel pad prodaje u Evropi. U tekućoj godini i Ford je takođe suočen sa lošom prodajom na evropskom tržištu, kaže Ajnenkel.

Blede prognoze za ovu godinu

Opelovi menadžeri, prema izveštaju u časopisu „Business Week“, očekuju zatvaranje pogona i smanjenje proizvodnje u slučaju da se situacija sa prodajom bitno ne poboljša. Osim toga, General Motors želi da sarađuje i sa francuskim proizvođačem automobila Pežo-Sitroen, što povećava pritisak na ostale pogone.

Zatvaranje Opela u Bohumu ili postrojenja u Velikoj Britaniji ugrozilo bi čitav niz evropskih kompanija. „Ako se zatvori fabrika u Bohumu, neće preživeti ni marka Opel“, smatra Ajnenkel. „GM bi trebalo da vidi šta se dešava sa novcem za sanaciju. Posebno što General Motors ima dovoljno novca“, dodaje Ajnenkel. On napominje da u Bohumu od pokrajine i države ne očekuju finansijsku pomoć.

Stručnjaci su izračunali da General Motors mora da zatvori sedam fabrika, kako bi kompenzovao višak kapaciteta na evropskom tržištu. Prošle godine je u zapadnoj Evropi prodato je 12,8 miliona automobila. A prognoze za 2012. kreću se oko 12 miliona.

zbs/nr/nis/uh/dpa/dapd



čitanja : 1488



Komentari

Bila bi velika steta da Opel zavrsi kao Saab! Siguran sam da ce Orlo naci vec neko resenje... :)))

Autor carobnjak 01 Apr 2012, 17:32

Po meni, Opel nikad nije bio bolji nego sad.

Autor ПИТБУЛ™ 01 Apr 2012, 18:06

Najbolja prilika za opel je bila kad je nudjen nemacki kapital za otkup, ali GM nije dozvolio, ovako ce polako, ali sigurno da propadaju, i oni i fiat i lancia...

Autor Damko 01 Apr 2012, 18:10

Opel u zadnje vreme ima odlicnu gamu, takodje imaju odlicnu prodaju na trzistu. Izgleda da ga GM debelo gusi, jbg :(

Autor Dragan 01 Apr 2012, 19:18

pitbul+1

Autor bmw 01 Apr 2012, 19:28

@ Damko
Pa ni Lancia nikad nije bila bolja, REALNO GLEDANO!
@ Dragan
Ja to govorim mesecima, GM svesno želi da uništi Opel. Biće to pravi američko-nemački hladni rat. Šta je GM napravio od Britanskih luksuznih brendova?

Autor Dejan L 01 Apr 2012, 19:36

Dejane L, TAKO JE!
To sam i ja govorio.

Damko, a ako će da propadnu i Fijat i Lanča, šta će da bude sa Alfa Romeom onda?

Autor MasterHaosis 01 Apr 2012, 21:02

Pre ili kasnije Opel ide pod led.
Lancija je davno propala, samo to ne znaju, a Alfa će završiti pod VW zastavom.

Autor toni 01 Apr 2012, 21:30

@carobnjak
Preporucio bi im da pocnu od "nenamesetenih" tendera za sluzbena vozila na kojima se zna kako se vrsi odabir... ;)
Nemam resenje naci ce oni sami, a na ovu pricu mogu samo hejteri da nasednu i da se vesele necemu, ni jedna firma sa preko milion prodatih vozila nije propala nikada pa nece ni sada uglavnom izvise manji proizvodjaci...istorija je uciteljica... ;)

Autor Orlo 01 Apr 2012, 22:22

Orlo, a Saab je učitelj.

toni, misliš da će VW da kupi Alfu?
Pa ako kupe Alfu zašto nebi i Lanču?

Autor MasterHaosis 01 Apr 2012, 22:34

Lancija ne vredi ni jednog evra, pa zašto bi je ko kupio. Čist gubitaš, sa dizajnom koji plaši ljude. Taj brend je najjeftinije ugasiti.
Alfa ima nešto što bi se ograničeno moglo eksplatisati uz popravku kvaliteta i bolju mehaniku.

Autor toni 01 Apr 2012, 23:27

Ne mora značiti da će ugušiti Opel, ali se vrlo lako može desiti da ukinu proizvodnju u Njemačkoj i prebace je u Poljsku i Mađarsku.

Autor Milan 01 Apr 2012, 23:31

@Master
toni je lepo rekao,najlakse je Lanciu ugasiti,toliko je vredna...
Nije lako ugasiti takav brend,ali ako je neko samo gubitas toliko godina,najrealnije je gasenje...Kad vidim Krajsler a Lanciin znak,dovoljno je...
Alfa ce pre ili kasnije pod Vw,vise necete imati JTD Alfe,vec TDI i TSI :D Kada je bude preuzeo Vw,setite se ovog sto kazem,prodaja Alfe ce naglo porasti ;)

Autor dusan 02 Apr 2012, 00:03

@MasterHaosis
Ne znam stvarno o cemu pricas ali Saab nije prodavao vise od 100 hiljada komada godisnje i to kada nije bila kriza...pred kraj jedva 30 hiljada...

Autor Orlo 02 Apr 2012, 00:04

@dusan,
A ako se to desi u najludjim snovima ja cu prvi pljunuti na nju.

Autor Uros Cuore Sportivo 02 Apr 2012, 00:27

@MH

Mislim da su toni i dusan dali sasvim dobro obrazlozenje sta bi se pri takvom scenariju desilo sa alfom. Lancia (narocito sada kada je potpuno izgubila identitet) nikom nije zanimljiva, od alfe bi vw mogao da napravi uspesan brend (mada sam protiv tolike dominacije vw-a i povecanja brendova pod njihovim okriljem), ali imaju i seat, tu napreduju, ali sporo.

Fiat na evropskom trzistu nema sta da trazi od C segmenta pa navise, probali su, ne ide im, stave pocetnu cenu kao nemci, a ne bi smeli evra da su iznad francuza, a pravo bi im mesto bilo sa konkurentima iz J. Koreje cenovno (bravo nije smeo kosta vise od 10.900 evra).

Autor Damko 02 Apr 2012, 00:42

Orlo, Saab je bio pod GM.
Opel je pod GM. Sve što je evropsko a da je pod njima je puklo.
Drugo, ti i ja ne određujemo standarde pa da podešavamo dali će firma od milion prodatih automobila da pukne ili ne. To drugi odlučuju.
I Tojota je bila najprodavaniji brend, pa su se spustili toliko nisko da će teško da povrate staru slavu. Oni su najbolji dokaz da kvantitet ne znači kvalitet.
Treće, i Alfra Romeo ne prodaje ništa posebno pa je još živ brend. čačni nekog Alfistu i oči ima da ti iskopaju, ima da brane i glavom i bradom Alfu pod izgovorom kako su Alfe remek dela, i nisu za svakog, iako nemaju mnogo novih modelai prodaja im ide sve gore i gore, i u Ženevi skoro ništa da nisu prikazali.
Ja nigde nisam rekao da će Opel da pukne niti bi želeo to da se desi, ja samo kažem da milion prodatih vozila u prošlosti ne znače ništa.
Stara slava ne pomaže puno kada trenutno trebaš da platiš radnike, poreze, kada imaš gubitke. Džabe nekom što je ranije jeo pečenja, kavijar, skupa vina stalno, kada sada maže Dobro jutro margarin na hleba, kad je iz x razloga puko. A organizam mu traži da jede. Ono i sad jede i ranije je jeo, neće da umre, ali se sada ne oseća lakše jer je nekada jeo ekstra.
Tako i Opel, džaba njima istorija i busanje u grudi kada gledaj kakvi su sada. Oni su jedina crna rupa kod Nemaca. Seti se samo Audi, VW i Porše kada su skoro delili višak zaposlenima. I mercedes isto. BMW nije ništa dao, ali se dobro prodaje.
I ne može neko da me ubedi kako je samo u Opelu kriza. Za tako nešto nemam razumevanje. Ili narod jednostavno neće da prihvati njihov novi dizajn i imidž, kvalitet, šta već, ili je kriv GM za to. Ja lično blamiram GM za sve što se desilo u Evropi, jer Evropa nije Amerika, ne može tako da se posluje. GM je trebao da proda Opel dok je bilo vreme.

dušane, pa sve je moguće.

Damko, a zaboravio si da napomeneš cenu Fijata 500 koliko bi trebalo da košta.

Eto ljudi još jedan mali esej od mene.

Autor MasterHaosis 02 Apr 2012, 02:06

@Uros
A,kako svi vi podrzavate Alfu da ima sve Fiatovo,a ne bi da ima Vw-ovo?
Koliko znam,ko zna koliko godina su vec prepakovani Fiati.
Eto,uzme ih Vw i dobiju neku novu limuzinu na A8-ici ili naslednika 159 na A4...

Autor dusan 02 Apr 2012, 02:23

dušane, haha i da dobije tipična crna svetla, i VW motore. I dobiće nekog terenca baziranog na Tiguanu, sledeći Mito koji koristi platformu Pola, samo neznam ko bi mogao Golfovu platformu da koristi.

Autor MasterHaosis 02 Apr 2012, 02:36

@dusan,
Jasna je meni prica o parama i platama radnika. Ali neke stvari moraju biti izvorne. Ni Velika Britanija vise nema ni jednog svog proizvodjaca, sto je po meni nedopustivo. Zato svi Continental vide kao Fetona, RR kao BMW. Hvala Bogu da su te marke opstale, ali meni ti brendovi nisu ni priblizno zavodljivi kao ranije. FIAT je Made in Italy tako da mi Alfa ne smeta u tom okrilju. Kao sto mi smeta sto smo sve firme prodali strancima tako bi mi smetalo kada bi u Alf ina meracu za vodu umesto natpisa acqua stajao nemacki prevod. Sve je ovo mnogo licno i Alfu upravo zato mnogi vole. Plus, ko mi garantuje da VW ne bi uniformisao Alfu kao sto radi sa SEAT-om, davao joj stare platforme itd. Mogu samo da zamislim koliko bi neka nova Giullieta bila "ukrocena" u odnosu na aktuelnog Golfa...

Autor Uros Cuore Sportivo 02 Apr 2012, 08:53

@ Master Haosis
Ja lepo kažem, GM uništava evropske brendove čiji je vlasnik. Drugačije ne bi bio tu gde jeste. Preživljava na štetu drugih.
Nekad smo imali:
1.nemce,
2.britance,
3.francuze,
4.i itaijane (ko nema para)
a danas imamo:
1.nemce,
2.čehe,
3.koreance, francuze, italijane, kineze..., a britance? britance su uzeli Nemci, GM i Ford.
Mesto francuzima su uzeli koreanci. Ko se hvata u kolo sa GM-om, ode u istoriju

Autor Dejan L 02 Apr 2012, 09:49

@MasterHaosis
Znaci definitifno nemas pojma o cemu govoris. Nemam namere da pokusavam da ti promenim misljenje jer sam video da posle onoliko dobrih argumenata od strane mileta antene ti i dalje guras svoje stavove. Ne znam sta je to sve imao GM u Evropi kada je samo Saab propao. Prema njemu nije imao bas neku dobru politiku a i da nije uskocio GM 1999. godine jos tada bi propao. To je kapitalizam ako nesto donosi gubitak na duze staze se zatvara i ako nema nacina da se povrati ulozeno, nije to socijalizam ili komunizam pa da postoji drzavna svojina pa se sve radi u interesu naroda - ovo je privatna svojina. Dalje GM prema Opelu se ponasa kako se ponasa ali pogledaj koliko su noviteta i pronalazaka imali u poslednje vreme a koliko ostali u toj kategoriji. Oni ostvaraju gubitak na kraju godine ali im ne manjka novca za razvoj novih modela i tehnologija i dizajna.
Osim toga spominjes Alfu i Lanciu. Ove dve marke se samo odrzavaju u zivotu kako bi se pokazala snaga Fiata a ne zato sto posluju dobro. Razmisli malo zasto niko ne objavljuje profit koji stize iz te dve marke nego ukupan profit grupacije, zele da prividno pokazu stabilnost i prvenstveno zbog toga sto su se spojili sa Krajslerom da ne bi ispali gubitasi. Ja sam feliki fan Alfe i zao mi je sto se sada gama svela na dva modela ali nema novca za razvoj a to je problem celog Fiata. Preradjuju stare i dobijaju nove, na to su se sveli.

Autor Orlo 02 Apr 2012, 16:18

@Dejan L
Šta si mislio kad si stavio čehe na br. 2 ?? Jesi li to mislio na br.2 kao skodu ili kao ukupnu proizvodnju, ili kvalitet ili šta?
Skoda ti je izgleda jaka boljka od koje ne vidiš ni drvo u šumi!

Autor toni 02 Apr 2012, 16:23

@ toni
Pardon, zaboravio sam da na dnu lestvice stavim Dačiju, hahahaha

Autor Dejan L 02 Apr 2012, 17:29