home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ljubitelji vremešnih četvorotočkaša juče su na Beogradskom sajmu mogli da uživaju u paradi oldtajmera "Memorijal princa Tomislava Karađorđevića".

"Oldtajmer, prema međunarodnim propisima, mora da ima najmanje 30 godina i u njega ne smeju da budu ugrađeni delovi od nekih drugih modela, rekao je Milan Zdravković, predsednik Automobilskog foruma, koji je organizovao paradu.

"Zaljubljenici u oldtajmere muku muče, jer to kod nas nije dovoljno regulisano - uvozi se iz inostranstva, privatno, plaćaju velike cene, dok s u drugim zemljama tačno zna gde mogu da se nađu delovi, koja je cena i sve je legalno", napomenuo je Zdravković primećujući da se u Srbiji vlasnici oldtajmera moraju snalaziti na razne načine.

Ne postoje precizni podaci koliko u Srbiji ima održavanih oldtajmera, odnosno automobila sa tim statusom, ali postoji veliki broj klubova zaljubljenika u njih.

"Sad je skupo održavati i običan auto, a kamoli oldatajmera", istakao je Zdravković i naveo da ta vozila uglavnom ne skupljaju prašinu u garažama.

Na paradu su došli vlasnici oldtajmera iz raznih krajeva Srbije, a najstariji je džip "ford vilus" iz Drugog svetskog rata.

"Na njima ne može da se zaradi kao u drugim zemljama u kojima je to dobra investicija", primetio je Zdravković, dodajući kako je za vlasnike, taj hobi trošak, ukoliko se gleda samo novac.

Zdravković je kazao da bi na oldtajmerima u Srbiji moga da zaradi jedino neko ko bi prodao veoma redak automobil.

Tomislav Devečerski iz Beograda, vlasnik odtajemera koji je privukao najveću pažnju - replika "jaugara ss 100" iz 1936, rađena sa "bubinom" šasijom i motorom 1964. i to samo u dva primerka, kazao je da je pored njega vlasnik tog lepotana još jedino nekadašnji fudbaler Crvene Zvezde Dusan Savić.

Devečerski je naveo da u pitanju nije originalna replika, jer je to veoma redak automobil u svetu.

Automehaničar Branislav Petrić iz Novog Sada, vlasnik DKW - a koji je preteča "audija", kazao je da sam održava taj auto iz 1962.

"Sve to radim iz hobija, inače, volim i nove automobile. Stare automobile vozim vikendom sa porodicom", kazao je Petrić i dodao da ima još nekoliko oldtajmera u svojoj kolekciji.

"Stari automobili imaju veću draž, gde god prođeš svi se okrenu, dok novi auto niko više ni ne primećuje", dodao je Petrić.

Radenko Jakovljević iz Aranđelovca, vlasnik već pomenutog džipa "ford vilus", kazao je da se za delove snalazi zajedno sa drugim ljubiteljima starih džipova.

Jakovljevih je naveo da taj džip može bez problema da razvije maksimalnu brzinu nešto veću od 100 kilometara na čas, a troši između 12 i 15 litara na 100 kilometara vožnje.

Vlasnici kažu da ne bi prodali svoje oldtajmere i da ih ne održavaju zbog novca.

Ovo je 11. parada oldtajmera "Memorijal princa Tomislava Karađorđevića".

Izvor: Tanjug.rs / Mondo.rs



čitanja : 3072



Komentari

Jel ovo NSU Prinz

Autor Dejan L 01 Apr 2012, 09:25

@Dejan L
jeste, motor pozadi, zadnji pogon! :)))

Autor carobnjak 01 Apr 2012, 12:07

Svaki respekt! Jeste, među njima je i NSU Prinz, nažalost nije ona čuvena 1200TT varijanta sa 85ks i 700kg težinom koja je bez problema čupala i tadašnji Golf GTI. Neki su motore proširivali i na 1300cmm i tjunirali na celih 130KS. Mož' misliti 700kg auto sa 130KS kako to ubrzava! Ni današnji Golf GTI sa 1318kg i 210KS bi mu jedva mogao na crtu...

Autor Miki 01 Apr 2012, 12:37

@ Miki
U vreme princa nije bilo ni običnog golfa, a naročito GTI.

Autor Ex Italo fan 01 Apr 2012, 22:35

Отац ми је причао да је Принз имао одличан звук.
Још ми је причао и да је за то време био веома стартан аутомобил, али је био и прилично нестабилан.

Autor Цвеле 01 Apr 2012, 23:42

Plavi „Trabant“ je u svakodnevnoj upotrebi. ;)

Zanimljiv autić. Prednji pogon već u 1957. godini, nema pumpu za gorivo (slobodan pad), nema pokazivač goriva već merač potrošnje, mešavina podmazuje auspuh pa tako ga zaštiti od rđe, digneš nogu u četvrtoj brzini i on se prebacuje na „free-wheeling“, u prvoj brzini do 20 km/h najbrži auto u gradu, prostor ima za četiri plus prtljag (ma da je malo tesno ući) ... a pošto su ga nemci projektovali da traje 30 godina (nisu mogli brže da ih prave) deluje dosta solidno.

Jednom se govorilo da kada je berlinski zid pao, zapadni nemci se suočavali sa problemom kako da se reše skoro 3 miliona aktivnih „Trabanata“. Najpre je trebalo osigurati ove koje u tom trenutku nisu imali za bolje. A zapadni nemci nisu znali skoro ništa o „Trabantu“ i nisu verovali istočnjacima.

Tako su sami napravili svoj kreš test i, navodno, pronašli da je u prednjem delu testa „Trabant“ bio ravan „opel astri“, navodno i delimično zbog unikatnog materijala od kojeg je jedan deo karoserije napravljen.

Koliko je tačno, ne znam.
Ali po kreš testu na „YouTube“-u (barem prednjem), tu ima nešto ...

Ima negde i snimak kako „Trabant“ stabilno prođe kroz test na kojem se 1997. ili 1998. godine „mercedes a klasa“ famozno prevrnula. Jeste, svaki auto se može na jedan ili drugi način izbaciti iz takta pri iznenađujući maloj brzini, ali ipak ...

Inače postoje i teorije da je „Sachsenring“, koji je duže vreme radio koncepte na prednjim pogonom, projektovao i delovi prvog „Golfa“ ...

Autor CaMIRO 02 Apr 2012, 11:19

CaMIRO
A što mu je zvuk "automobilski"..
Rođak koji ga je dugo imao sada ima "grč" desne ruke.. I na sadašnjem automobilu traži polugicu, ali džabe..

Autor Panchev9 02 Apr 2012, 11:47