
Samo godinu dana nakon što je bio veliko razočarenje na američkom tržištu gde nije uspeo da opravda očekivanja, Ford Focus ipak počinje da pokazuje znakove života. U prva tri meseca ove godine Ford je američkim kupcima isporučio 66,043 Focusa što je rast od čak 78.2% u poređenju sa istim periodom prošle godine.
To se posebno primetilo u martu kada je Focus završio kao najprodavaniji kompakt sa 28,293 prodatih primeraka – iza su se našli Toyota Corolla (28,289), Honda Civic (28,199), Chevrolet Cruze (21,607), Hyundai Elantra (19,681), Volkswagen Jetta (14,966) ...
Šta je napravilo razliku? Ford je, pre svega, početkom godine dodao u liniju jeftiniji “S“ model sa početnom cenom od $16,500 što je za $700 manje u poređenju sa najjeftinijim 2011 modelom, a veliku ulogu imaju i visoke cene goriva zahvaljujući kojima se kupci okreću jeftinijim autima.
Da sve ipak ne bude savršeno potrudio se sajt Autoblog.com koji je preneo vest da čak 45% prodatih Focusa završava u takozvanim “fleet sales“ i da ih najćešće kupuju agrencije za iznajmljivanje automobila. Takvi auomobili se prodaju ne samo po nižim cenama već i u velikoj meri umanjuju preprodajnu vrednost na duži period.
Autor: Zoran T. – Autoblog.rs
Slika: Ford
pa jesu, sam ford je kriv sto se focus prodaje tako uspesno :)))
Danas sam bio na testnoj vožnji focusa i konačno sam mogao da ga uporedim sa takođe danas voženoj Oktaviji i još po nečim što sam probao ovih dana. Konačan odgovor je : u ponedeljak nosim kaparu. Auto je odličan a za cenu za koju se dobija apsolutno sva oprema kod astre, golfa pa čak i Oktavije se dobija samo osnovna oprema sa eventualno metalik bojom i felnama ali bez ikakvog opcionala ili nešto opreme ali motori benzin 1.4 sa oko 80 ks. Focus je vozački auto sa dobrim dizel i solidnim benzinskim motorima, sa puno opreme i najsvežijim dizajnom jer se poslednji u klasi pojavio( ili skoro poslednji). Sve pohvale za ford kupili su me.Inače i ja uzimam sedana jer je doplata minimalna a auto je dosta ozbiljniji , i prtljažnik je nešto veći a dosta dobro izgleda. Od opreme uzimam 3. po redu paket Trend sport sa još nekim dodacima i sa 1.6 benz. motorom od 105 ks sve me izađe oko 15000. Da ne davim sa opremom ali ima skoro sve što se može poželeti. Jedina mana mala garancija ali obećali da će je do kraja godine produžiti i to retroaktivno za sve koji u ovoj godini kupuju.
@Vladan
Osim sto si odusevljen "voznim karakteristikama" koliko god si mogao njih da ocenis na test voznji ili savetom novinara, jel si proveravao da li ima razlike u ponudi prostora za suvozaca i putnike na zadnjoj klupi ili ces to naknadno nakon kupovine?
Ja sam se iskreno razocarao kod Fokusa po tom pitanju pa zato pitam...pozz
Pa test je trajao skoro sat vremena i to sa dva automobila, benzin i dizel, zaista su mi izašli u susret povodom toga i imali smo i gradsku ali i auto put probu, vozne karakteristike sam upoređivao na prilaznim putevima gradu i to sam upoređivao jedan auto sa običnim vešanjem dok je drugi imao sportsko vešanje. Mogu reći da je i sa sportskim vešanjem po gradu dosta udoban preko rupa dok je u brzim krivinama i pri nagloj promeni pravca upravljiviji mada je i sa običnim vešanjem dobar u vožnji. Što se tiče ponude prostora ja sam zadovoljan jer sam oko 110 kg a i iza mene ima mesta ponovo za nekog kao ja, to mi je merodavno. Na suvozačkom mestu se osećam dobro , ne mogu da kažem to mi nije prvi prioritet i možda postoji i neka bolja ponuda po tom pitanju ali meni je ok. Inače za tu sumu ima brdo opreme i to je bilo presudno, jer nema puno mana a oprema je tu da prevagne, osim kao što sam napomenuo kratke garancije, mada ću onda brže moći da ugradim plin a pošto ne prelazim više od 15 000km godišnje računam da neću imati ozbiljnije kvarove i nakon isteka garancije.
@Vladan
Prilicno je dugo trajao test sto je odlicno za upoznavanje sa autom. Kazi mi kakva iskustva imas sa tim test voznjama kod ostalih koje si testirao, mislim da li si i njih toliko testirao?
@Orlo
pusti coveka na miru, neka za svoj noveac uzme ono sto mu se svidja, i uziva... :)
Pa iskustva su šarena, recimo oktaviu sam mogao da vozim samo po dvorištu auto kuće i u prilaznoj ulici tako da međuubrzanja, i još dosta toga nisam mogao da proverim pa sam se snalazio kod poznanika da probam njihov auto mada nigde nisam našao auto sa baš malo kilometara. U opelu je moguće probati samo Astru clasic a najnoviju nemaju. U Kiji sam Rio sedan vozio nekoliko kilometara po gradu ali neregistrovano auto pa sam više strepeo od policije nego što sam gledao auto. Chevrolet mi je izašao u susret pa smo takođe imali opsežan test uključujući i izlazak na auto put. Dačia duster samo po gradu i to 2 bandere pa nazad a kobajagi neki terenac a nisam ni 2 ivičnjaka pregazio. Sve u svemu šareno ali sam Fordom generalno zadovoljan jer sam dobio 2 auta sa različitom opremom i motorima, izgleda procenili da sam ozbiljan. Dobio sam i dodatni popust na već snižene akcijske cene oko 500 do 600 eura ali kroz opremu.
Dobar je fokus, meni bi on verovatno bio prvi pik iz niže srednje...
Hvala , ali rok isporuke je kraj maja zbog dosta dodatne opreme, pa kad stigne preneću utiske, dotle čamim čekajući...
mile antena, vidiš ipak da može da bude nešto od globalnog modela.
Ti si rekao da Amerikanci ne prihvataju globalne modele. Ovaj su odlično prihvatili.
A i kod nas dobro prolazi.
Vladan
Čestitam..
Nemamo isti ukus i "sve ostalo", ali puno kilometara sa novim Fokusom želim..
Da li je kraj maja rok isporuke za fabrički model? Jer ako imaju sa tom opremom, možda mogu da ga "ukradu" sa drugog tržišta..
Od sada kada budem gledao komfor na zadnjoj klupi, prvi faktor će mi biti Kilaža.. :)
Ma kakva visina i dužina donjih udova.. ;)
Ha, ha radujem se što uvodim novi standard za merenje prostora u autu ali meni je tako zgodno jer sam visok oko 180 cm i nemam nešto mnogo višlje prijatelje i sl. koje bih vozio a što se tiče gabariata svi ostali će se udobnije smestiti od mene a i ako ja mogu lagano da uđem i izađem onda će i ostali. Nije ovo S klasa neka se malo zguraju ili ako im ne odgovara ja da ih provozam malo u YUGU pa da nauče da cene....ha,ha,ha
Što se tiče roka isporuke nemaju takav model u Srbiji a objasnili su mi da su ovi modeli već u procesu proizvodnje i da još uvek mogu da biram između nekoliko boja (dvoumim se između Mars red, ili, Moondust silver, i da se još uvek može dodavati oprema. Lično mislim da su to kola koja se pripremaju za proizvodnju a nisu već ušla na traku ali mi rok toliko ne smeta doći će i to...
@MasterHaosis,
prodaje se zato sto velik broj odlazi u fleet sales, i dalje je on daleko od vrha. ford je ove godine povecao svoju fleet prodaju sa 22% na 27%
Vladan
Najbitnije da ta tvoja matematika deluje.. Nemoj samo da koristiš krojački metar, on zna vremenom da laže..
Gde nalaziš te toliko ljudi manjih od 180cm? Pa za Vas je i Fiesta( bukvalno "Fiesta" ).. :)
Šta ćeš ovde kod nas na jugu Srbije je sve malo i siromašno pa tako i ljudi , od gladi valjda ili zato što smo nerazvijeni u svakom pogledu, eto nema nas mnogo visokih, doduše mi rastemo u širinu, vidi se na mom primeru, a kao što rekoh navikli smo da vozimo Yugo i sl. pa nam ovo dođe kao neki premijum segment...
@Vladan
sto se boje tice uzmi srebrnu jer je ona najzahvalnija i neces morati da ga peres! :)))
@Vladan
Cestitam na kupovini, jedino me zanima kakav je utisak ostavila Elantra na tebe, rece da si bio i nju da provozas...
mile antena, a šta je to fleet sales?
Ej brate, dobro je da si se vratio, nemam u poslednje vreme sa kim da pričam ovde.
@ Vladan
Čestitam, ja sam jednom do Valjeva vozio Focus 1. generacije. Stabilan i upravljiv, a ujedno udoban, nije mi se svidela samo buka motora, a sve ostalo me oduševilo.
Za boju uzmi šta ti srce kaže. A silver metalik se stvarno najmanje prlja.
Elantru nisam ni probao, to sam ostavio za kraj ali nisam stigao, nešto se razmišljam da je probam pre nego odnesem kaparu za Focusa ali neću ni tu dobiti više opreme za te pare jer sam svraćao u salon pre neki dan samo zbog cena. Njene prednosti su motor od 132 ks, jači je nego kod focusa mada i focus nudi 1.6 sa 125 ks samo ga ja nisam uzeo jer sam probao pa mi i 105 ks solidno dobro vuku, onda elantra ima 6 brzina a focus 5, i duža je garancija. S druge strane mi enterijer nije baš po ukusu jer i u samom salonu kažu da je to auto pošto je globalni model razvijano pre svega za američko tržište, od napred mi se baš sviđa, pozadi mi je prevelika, kod focus sedana je zadnji deo dosta skladniji i boljih proporcija. U svakom slučaju elantra sa ovom opremom košta takođe oko 15000 i mislim da je dobra ponuda u klasi a što se garancije tiče ima i dobrih i loših strana. Recimo Kija ima 7 god. garanciju ali su mi rekli da je redovni servis za Rija 15000 dinara, dok je za focusa 1.6 oko 12000 din, E sad Kia radi na 15000km a Ford na 20000km, Ko hoće plin mora da čeka istek garancije i da se svo vreme vozi na benzin ili da ga oderu 1000 eura za uređaj koji se inače plaća 500 eura, ili recimo dosta marki kod nas uopšte i ne ugrađuju fabrički plin, To je kod mene jako bitna stavka i kad sve preračunam nalzim da dduga garancija i nije neki blagoslov pogotovu za mene jer mi je to 3. auto u porodici i za 7 god, ću preći oko 100 000 km . Dotle ne bi trebalo da bude ozbiljnih kvarova.
@Vladan
Hvala na informaciji. Poznanik kupuje auto pa me je pitao za savet oko tih test voznji pa ja reko da saznam iz prve ruke. :)
sta moze biti kad motor neradi ravnomjerno sam sebi daje pomalo gas i bucnije radi sto se tice vuce ide dobro benzinac je sa 100 ps hvala