
Prema istraživanju koje je sprovedeno u SAD, interesovanje za kupovinu novih automobila na hibridni pogon u blagom je padu. Proizvođače bi mogla da zabrine i informacija da se svega 35 odsto vlasnika ovog tipa vozila ponovo odlučuje za kupovinu hibridnog automobila.
Studija američke agencije Polk otkrila je da je procenat hibridnih vozila u ukupnom broju novoregistrovanih automobila opao sa 2,9 u 2008, na 2,4 odsto u 2011. godini.
Iako se izbor modela na hibridni pogon na američkom tržištu udvostručio u odnosu na 2007. godinu, samo je trećina vlasnika ove vrste vozila ponovo kupila hibrid u 2011.
Ovaj procenat je još niži ako se izuzme populacija vlasnika Toyote Prius, koji su najverniji prilikom kupovine novog hibrida.
Naime, samo se 25 % vlasnika ostalih hibridnih modela odlučuje za ponovnu kupovinu tog tipa vozila.
Istraživanje je pokazalo i da kupci ostaju u većem procentu verni proizvođaču, a manje hibridnom pogonu.
Tako je 60 % vlasnika Toyotinih hibrida pri kupovini novog automobila ponovo izabralo Toyotu, dok se svega 41 odsto njih ponovo odlučilo za neki od hibridnih modela.
Vlasnici hibridnih Hondi u 50 odsto slučajeva ostaju verni ovom proizvođaču, ali samo njih 20 % se odlučuje da opet kupi vozilo na hibridni pogon.
U agenciji Polk smatraju da se kupci, osim što su motivisani ekološkim razlozima, odlučuju za hibridno vozilo i zbog savremene tehnologije i alternativne vrste pogona koja ih izdvaja od ostatka populacije.
Bitno je bilo i to što su hibridi ekonomičniji u pogledu potrošnje goriva u odnosu na vozila sa konvencionalnim pogonom.
Ipak, zahvaljujući razvoju nove generacije motora sa unutrašnjim sagorevanjem, poslednjih godina je u segmentu kompaktnih i automobila iz srednje klase došlo do značajnog smanjenja potrošnje goriva.
Zbog toga je jedan od odlučujućih faktora pri kupovini hibridnog vozila, potrošnja goriva, izgubio prvobitni značaj, smatraju u Polku.
Preuzeto sa: B92.net
Foto: ahiva Autoblog.rs / Toyota