home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Poverioci bankrotiralog SAAB-a kažu da imovina švedske kompanije pokriva manje od jedne trećine ukupnog duga i da na povartak novca mogu da računaju uglavnom samo povlašćeni kreditori.

Inventar nekretnina koje pripadaju SAAB-u objavljen je u utorak 10. aprila.

Izračunato je da kompanija ima dug od 13 milijardi švedskih kruna (1,46 milijardi evra), a da imovina vredi svega 3,6 milijardi kruna (406 miliona evra), prenele su agencije.

U dug je uključeno 606 miliona kruna (68 miliona €) potraživanja od bivšeg vlasnika SAAB-a, američke kompanije General Motors (GM), i 513 miliona kruna (58 miliona €) od zaposlenih u SAAB-u.

SAAB je bankrotirao u decembru 2011. godine, nakon čega je zatražio sudsku zastitu od poverilaca.

Ranije je saopšteno da šest ili sedam potencijalnih investitora razmatraju planove spasavanja švedske automobilske marke od propadanja, ali do konkretnog dogovora nije došlo.

Izvor: B92.net, Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / SAAB



čitanja : 842



Komentari

Tuga.
Gde su bre Kinezi da spasu ovo od umiranja?

Autor Raziel 10 Apr 2012, 20:07

To jedino da dođe neko da kupi licence za automobile i da beži odatle i da ih proizvodi na drugom mestu. Kod nas najbolje.
Oni i sami rade na svoju štetu, do dogovora nije došlo jer oni neće da se dogovaraju, ne shvataju da konci više nisu u njihovim rukama i da nisu u poziciji da vode igru i da zahtevaju. A zahtevaju, i naravno, nema dogovora, dugovi se gomilaju i sad niko neće da ih kupi.

Autor MasterHaosis 11 Apr 2012, 01:13

da i neko kupi saab nista ne dobiva osim imena i fabrike. ne dobiva jedan jedini model jer svi novi saabovi su gm-ov proizvod i gm nece dozvoliti kinezima ili bilo kom drugom da preuzme proizvodnju vozila bez ikakve finaniske nadoknade jer je ipak gm ulagao pare u razvoj i testiranje

Autor mile antena 11 Apr 2012, 01:48

mile antena, GM nije ulagao ništa, zato je Saab i prso. GM je ulagao u sebe. Da je bar malo ulagao kako treba ni jedna fabrika u Evropi nebi prsla. To smo milion puta dokazali.
GM je jednostavno nesposoban da vodi evropske proizvođače. Američki sistem ne fukncioniše ovde, isto kao što evropski sistem ne funkcioniše tamo.
I GM je bivši vlasnik, oni nemaju prava više na te automobile, nema on tu šta da dozvoli ili ne. Rekli su oni sve čim su ih se odrekli nakon što su ih unakazili. Za sve što se desilo blamiram GM, to i jeste njihova krivica.
Da su Šveđani malo pametni, da ignorišu GM i da urade šta oni misle da je najbolje.

Autor MasterHaosis 11 Apr 2012, 14:42

mozda bi onda mogao da mi objasnis par stvari ...
1) ako gm nije u stanju da vodi evropske kompanije uspesno, kako to da vodi opel evo vec 80 godina?
2) ako je gm razlog financiske krize u saabu, zasto je saab imao financiske probleme i pre nego sto ga je gm preuzeo?
3) ovo je vise komentar nego pitanje ... gm je trosio pare za razvoj saabovih vozila. do zadnjeg dana gm je recimo proizvodio saab 9-4x u svojoj fabrici u meksiku i onda ga prodavao saabu koji ga je kasnije prodavao kupcima. i sad bi novi vlasnik da se pojavi, uzme patente za svu gm tehnologiju ... nemozes uzeti tudji proizvod tj. gotov projekat koji je neko drugi financirao i onda ga prodavati pod svojim imenom. ako hoces da kupis dozvolu onda lepo plati, ali nista nema besplatno.
ali 'ebiga, po obicaju najlakse je kriviti amerikance za sve.
da saab ima buducnost nasao bi se vlasnik lako, te sve price kako je svedska skupa za auto industriju padaju u vodu jer je ford bez problema nasao kupca za volvo i taj volvo je uvek poslovao sasvim solidno. realno, saab je trebao da pukne jos pre 20 godina, gm je bio dovoljno glup da im produzi zivot, a sad nema neke nove budale koja ce trpeti saab narednih 20 godina i koja ce se baviti njihovim gubitcima. surov je svet, najjaci samo opstaju. te price "mi smo drugaciji, nas ne mogu svi da razumeju" padaju u vodu, ovo nisu vise 1960s pa da mozes da eksperimentises ...

Autor mile antena 11 Apr 2012, 15:10

Pa Opel je sledeci na zatvaranju.

Autor sabahudin 11 Apr 2012, 15:26

mile antena
,,1) ako gm nije u stanju da vodi evropske kompanije uspesno, kako to da vodi opel evo vec 80 godina?"

Ma nema što vodi ubilo se. Eno ti, samo je Opel crna mrlja u Nemačkoj, GM nezna više šta da radi sa njim, ako si pratio skore vesti, Opel planira da se udruži za PSA.
Drugo, ja sam i ranije to isto govorio, nisam rekao u celoj istoriji, rekao sam, na to se i moj komentar sada odnosio, na poslednjih nekoliko godina.
Kada je udarila kriza, GM je najlakše bilo da se reši evroskih proizvođača, to jest samo da vode računa o svojoj američkog guzici, a ostale da zapostave. Nisu ih sto posto zapostavili ali nisu dovoljno vodili računa o njima, išli su na tu ruku da će vlade da uskoče, kao u njihovom slučaju, pa će svaka vlada da skoči za svoju fabriku i da uloži onolko kolko je GM isplanirao u glavi i da ih spase. Naravno, to se nije desilo. Ne sećam se stvarno, znam da su vlade pomagale nešto malo nekima, ali to nije ni blizu onoga koliko je GM dobio i koliko je očekivao da će njegove firme u Evropi da dobiju. Znaš brate, ne ratuju svi za naftu. I tako se Gm malo preračunao.
Kako god bilo, GM ne ume da vodi Opel više
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2012/03/27/sindikati-ne-daju-opel

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2012/04/01/pocetak-kraja-opela

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2012/02/29/gm-i-peugeot-citroen-postigli-dogovor-o-udruzivanju-snaga

Znači sve je jasno.

,,2) ako je gm razlog financiske krize u saabu, zasto je saab imao financiske probleme i pre nego sto ga je gm preuzeo?"
To pitanje apsolutno nema veze sa ovim.
Ovde se govori O SADAŠNJOJ KRIZI SAABA, A NE PRE NEGO DA GA JE GM PREUZEO.
Znači Saab jeste oduvek imao finansijskih problema, to su apsolutno u pravu, ali opet GM ga je preuzeo sa ciljem da napravi boljitak, da ostavi profit, pa nije uspeo u tome, što znači opet da su oni krivi. Kupio si, i nisi uspeo.To opet dokazuje moju poentu da ne umeju da ga vode.
Jednostavno: ja sam u dugovima, ti kupiš mene, u nadi da me oporaviš i da kroz mene napraviš dobitak, i ja uahvaljujući tebi ostanem u dugovima ili imam još veće. I neki tvoj fanatik dođe i kaže: Pa šta, ako je mile antena kriv za njegovu propast, kako to da je MasterHaosis imao dugova još pre nego što ga je mile antena kupio?" To nema veze jedno sa drugim u poenti da ne ume da ga vodi GM. jednostavno, uzeli su ga da ga oporave i da ostvare sebi biznis kroz njega. Nisu uspeli da ostvare biznis, a on je još u goroj situaciji, znači da ne umeju da ga vode. Ne umeju da posluju sa Saabom. GOTOVO! Nema diskusije više na tu temu.
To je x puta dokazano da Amerikanci ne umeju da vode Evropljane uokviru krize.
Opet, VW i Fijat, i Englezi posluju ekstra, sa druge strane, GM i Ford posluju ekstra, ali svako posluje na svom kontinentu. Ja to uporno pokušavam da ti objasnim, ti opet pričaš nešto svoje, i braniš Amerikance.
A za ovo pod 3.
Saab je imao, to jest ima tri fabrike: 1.Trollhattan, u Švedskoj, i dve u Meksiku, Ramos i Arizpe, tako nešto.
Ja neznam kakvo im je poslovanje tamo, ja znam za ovde u Evropi, za Evropu sam i pričao, ali opet, ti dokazuješ moju poentu da GM ne ume da vodi Saab.
Ti kažeš da je GM ulagao u Saab. Tačno. Ali to je još gore po njih, jer se ispostavilo, da su i pored ulaganja u lošoj situaciji. Znali propala investicija.
Ulagao je a rezultati se ne vide. Propala investicija, mnogo jasno. To je pod jedan. Pod dva, nakon propale investicije oni su se povukli, digli ruke od Saaba, a sad traže svoja prava blokiraju im prodaju.
To ne može tako, to se kosi sa zakonima prirode, sa zakonima preživaljavanja.
prvo, imaš propalu investiciju, pa odustaješ pa onda tražiš svoja prava na to što si ulagao. To ne može tako. Ulagao si na svoju odgovornost, a nisi umeo da zaštitiš to što si ulagao. Onoga momenta kada si odustao ti si se odrekao svog uloženog novca i truda. To je tvoja odluka. I onda nemaju oni šta da traže više. Naravno, kad je Švedska glupa pa im dozvoljava.
Pogledaj normalne zemlje kao što su Kina i Rusija na primer. Da je Saab tamo, i da ga GM zajebava ovako, Rusi Kinez bi na silu otrgli firmu od GM, preuzeli bi ga ili prodali nekom drugom i gotovo.
Bio bi ultimatum GM-u postavljen: ,,Ili se slažeš sa odlukom vlade, ili napolje iz moje zemlje. Tamo u Ameriku pa komanduj i blokiraj tvoje fabrike. Šta si imao ti si pokazao ovih godina" Molim lepo, mnogo kristalno jasna stvar.

,,ali 'ebiga, po obicaju najlakse je kriviti amerikance za sve."
Ali 'ebiga, ne ratuju svi za naftu, znaš. Neki žive i od poštenog rada.
Ne kupuju svi firme, pa kada propadnu pod njihovim vođstvom, ne traže svoja prava i ne blokiraju druge, nego neki prizjanu poraz i ućute se.
Opet, u Evropi proizvođači kupuju druge, neki dele višak zaposlenih, a samo Amerikanci traže svoja prava na uloženo, a ne prihvataju odgovornost za štetu i propale investicije.

,,da saab ima buducnost nasao bi se vlasnik lako,"
Ovo uopšte nije tačno. Potencijalnih vlasnika ima, nego je GM taj koji blokira sve to, namerno.
I naravno da je to teška misija sada da nađu vlasnika, jer dok su dve budale tu, treća teško da može da uskoči.
Prvo Šveđani koji dozvoljavaju sve to, drugo GM koji sabotira sve to, i sada kada se Saabu nagomilali dugovi, naravno da će vrednost da mu opadne i da će teže da nađe kupca.

,,te sve price kako je svedska skupa za auto industriju padaju u vodu jer je ford bez problema nasao kupca za volvo i taj volvo je uvek poslovao sasvim solidno."

Volvo je poslovao pod Fordom koji je kolko-tolko normalniji od GM. Ford je predvideo da će kriza da uzme maha, i da je bolje da proda Volvo kako bi izbegao ogromne probleme, i eto, rešio ga se na vreme.

,,realno, saab je trebao da pukne jos pre 20 godina, gm je bio dovoljno glup da im produzi zivot, a sad nema neke nove budale koja ce trpeti saab narednih 20 godina i koja ce se baviti njihovim gubitcima."

Pa sam kažeš da je GM bio dovboljno glup da im produži život. Zašto ih je onda uzimao?
Pa upravo zato, zbog svog cilja, sbog privatnih interesa. I nisu ostvarili cilj što dokazuje moje tvrdnje da je GM nesposoban da vodi Saab. Znači nesposobni su da ostvare svoj cilj.
Po načinu na koji ti pričaš i šta objašnjavaš, po tebi, GM je kupio Saab samo da bi ih spasio, da ih vrati u život iz ljubavi. kako da ne, kupili su ih zbog koristi koju nisu uspeli da ostvare kroz njih.
I mile antena, ja ih nisam udarao po uši da kupuju Saab, to je bio njihov izbor. Napravio je izbor i gotovo. Pogrešan izbor, neka se pomire sa time.

,,surov je svet, najjaci samo opstaju."
Da, to mi je poznato, reče Obama, pa Buš pre njega, pa Klinton. I poslaše svoju vojsku u pohode. Pitao bi te za američku auto industriju, i rasipanje da ne dolazi nafta odande.
Zato tebi i nije jasno da to američko poslovanje ne radi ovde u Evropi tako.

,,"mi smo drugaciji, nas ne mogu svi da razumeju" padaju u vodu, ovo nisu vise 1960s pa da mozes da eksperimentises ..."

To je apsolutno tačno što ti kažeš, ali opet dokazuje moju poentu po ko zna koj put.
Pa GM je bio na vlasti Saaba kolko dugo, i dozovlio im je da se tako ponašaju i da tako posluju. Znači opet oni su krivi za to.

Znaš ti šta je to, ukratko rečeno.
Odemo ti ja u kladionicu i uplatimo tikete za sto kinte,očekujemo dobitak od hiljadu i ja promašim utakmicu, puknem a ti pogodiš sve i dobiješ. I ja sad kukam kako sam puko na tiket, kriva mi kriza, Janko, Marko, i tražim svoja prava na tiket, tražim ono što sam uložio, da mi vrate sto dinara kojima sam platio tiket.
Da to moće tako onda bi svi bili na dobitku.
Znači GM je puko u Evropi, posebno kod Saaba, a sada traži uloženo, i samo izgovori neki.
Kao što si i sam rekao, život ide dalje, najjači opstaju, epa GM nije najjači, pogotovo u Evropi. I to smo dokazali po ko zna koj put.
A za Opel, pazi, Nemac nije glup kao Šveđanin, ako Nemac oseti da mu je GM pretna po Opel, po njegov ncionalni interes (jer ima fabrike koje zapošljavaju nemačke radnike), ima da preuzme Opel ovako ili onako, i da ga pripoje drugima, da ga prodaju nekom ili da ga sami vode, šta već, ali neće da dozvole da ga GM upropasti.

Evo, pišem ovaj esej već sat ipo!
Ja mislim da je rekord oboren.
Hvala na čitanju ko ga pročita ceo haha! (auto doduše jedini i mora da ga pročita)

Autor MasterHaosis 11 Apr 2012, 16:26

@MasterHaosis,
preleteo sam preko svega sta si napisao, ali sam na poslu, pa nemam vremena da pisem detaljno.
ali evo moj $.02.
saab je bio kao bolesnik koji je na samrti. znaci na ivici smrti. i doktor uradi operaciju i produzi coveku zivot za jos hajmo reci 6 meseci, ali posle toga taj covek ipak umre. doktor krivac?
tako je i bilo na relaciji gm-saab. saab je umirao i njihova politika jednostavno vise nije mogla da funkcionise. gm ih je kupio, pokusao da ih moderizuje i u tome nije uspeo. tako da jeste, gm je kriv, ali moja poenta je da bez tog gm-a - saab bi pukao jos pre 20 godina.
danas ima potencijalnih kupaca, ali to je sve na godinu-dve, dobiju pare od drzave koje odu tamo ili ovamo i onda opet novi vlasnik. to je uradio spyker sa saab, uradili bi i kinezi.
a to da gm ne zeli da proda saab ... razmisli malo. gm je kostalo poprilicno novca da saab bankrotira. bankrot nije nesto gde samo zatvoris vrata i gotovo. zasto bi gm radije placao pare za bankrot nego da proda saab nekome drugom za bilo koje pare?
kao sto sam rekao gore, mogu kinezi dobiti saab, ali prvo plati za to. jer gm je potrosio ogromne pare za razvoj i testiranje platforma na kojima se saab vozila prave. i kinezi bi sada da kupe saab za neke smesne pare (spominjala se cifra od $150 miliona cini mi se) i da dobiju sve dokumente o vozilima u koje je gm ulozio milijarde i milijarde u razvoju? i da sutra krenu da ih proizvode? a svi znamo koliko dobro kinezi kopiraju, a kina je gm-ovo najvece trziste. poslednje sta im treba je da kinezi pocnu praviti kopije po daleko nizim cenama, a to bi i radili.
nemoze to tako, to ti apsolutno niko nece dozvoliti. gm je samo stitio svoje interese, kao sto bi i svaka druga kompanija uradila. sve ima svoju cenu, a kinezi bi da dobiju besplatno ono sta u stvarnosti kosta milijarde i milijarde.

Autor mile antena 11 Apr 2012, 17:06