
Kako piše Tanjug, izvršni direktor Fijata Serđo Markione potvrdio je da je italijanski auto-gigant i dalje zainteresovan da postane jedini gazda američke grupe Krajsler. Fijat je trenutno vlasnik 58,5 odsto Krajslera.
Markione je izjavio je Fijat sasvim "tehnički spreman" da krene sa preuzimanjem svih akcija u američkoj grupaciji koje još nije kupio.
Markione je istovremeno i šef Krajslera nakon što je italijanska kompanija obezbedila deo udela u američkoj grupi i 2009. godine preuzela kontrolu nad tom korporacijom kada je bila pred bankrotom.
Sadašnjih 41,5 odsto akcija u Krajsleru drži sindikalni investicioni fond američkih radnika u autoindustriji (VEBA). Markione je precizirao da Fijat može da izabere između dve opcije za kupovinu VEBA akcija.
Prva je mogućnost da Fijat preuzme do 16,6 odsto Krajslera u period od jula 2012 do juna 2016. kupovinom ne više od 3,32 odsto procenata ukupnih deonica svakih šest meseci.
Prema proceni finansijskih analitičara Fijat će platiti nešto manje od 200 miliona dolara za jednu kupovinu 3,32 procenata udela u američkoj firmi, na osnovu rezultata poslovanja Fijata i Krajslera u poslednja četiri tromesečja.
Druga opcija dozvoljava Fijatu da preuzmea 41,5 odsto VEBA akcija za 4,25 milijarde dolara, plus kamate na godišnjem nivou od 1. januara 2010.
Markione smatra da je malo verovatno da se dve velike autokompanije udruže ove godine. Dve kompanije procenjuju da bi do formalnog spajanja moglo doći do kraja 2015.
On je takođe stavio do znanja da nema plan izdvajanja filijala za izradu luksuznih kola Ferari i Maserati, naglašavajući da ta dva odeljenja moraju da ostanu unutar grupacije Fijat.
Autor: Tanjug.rs
Foto: Chrysler
Naravno da će Ferari i Maserati da ostanu unutar grupacije Fijat.
I naravno da hoće da bude jedini gazda, neće čovek da se prepire sa američkom vladom. I ne mogu dve guzice na jednoj fotelji.
,,Mani Marčione" ima da bude gazda za desetku!
ma hoce 100% kompanije jer je chrysler jedini koji donosi pare fiatu :)))
@ mile antena
Ferrari i Maserati po 1 prodatom komadu donose mnogo viiše, nego 10 prodatih Krajslera!
@ mile
Uostalom Lično TI SI TVRDIO da GM drži propali Opel.
Pa neka Krajsler drži ,,propali'' Fijat.
Fiat ima fabrike na 4 kontinenta, a Opel?
U južnoj americi nema Opela, nego Chevrolet amblem.
Prema tome automobila sa Fijatovim znakom ima svuda po svetu. Znači Fijat je brojnija pojava.
E da u Kaliforniji ima više Ferarija i Maseratija, nego AMERIČKIH SS automobila zajedno!
Bla bla bla, hahaha
@Dejan L
Veća je zarada prodajom jednog većeg, bagera, većeg kamiona sa komplet nadgradnjom mešalice za beton, ili modernog autobusa nego ferarija i maseratija, pa šta?
Volvo napravi milione kamiona, i mašina, a ferari jedno 1000 kom, pa vidi ko je firma a ko šuster, ako već hoćeš!
@ toni
Ok, ajde još uporedi sa Jahtama i Raketama i Spejsšatlovima!
Cenim da je zarada na njima još veća.
Ne poredi babe i žabe!
@Dejan L
Zašto onda porediš Ferari i Krajzler? Kakve oni veze imaju, izuzev što oba imaju po 4 točka?
Zašto nisi upredio Krajzler sa tvojom miljenom Skodom i koliko puta je veća zarada na Krajzleru recimo?
dejane, daj da vidimo dokaze za to sta pricas, da vidimo kolika je zarada na svakom ferrariju i maseratiju, i koliko kojih auta je prodato u kaliforniji prosle godine.
@ toni
Mislio sam na sve što je Krajsler grupi ( Dodge Viper, Dodge Charger...)
@Dejan L
Ne zanosi se mnogo, ne mogu Maserati i Ferrari svojim velikim zaradama s obzirom na broj prodatih vozila da pokriju gubitke koje moze da stvori Fiat sa Alfom, Lanciom pa i svojim padom prodaje...
@ Orlo
Bitno da GM može da pokrije Opelove gubitke. :)))
Uz pomoć GM-a i Angele Merkel, možda i na gotove Pežoe zalepe Opelov logo!
Hahahahahahahahahaha
Fiat:
Drugo mesto po prodaji u Južnoj Americi!
Otvara fabriku u Rusiji!
Fabrika u Srbiji!
Kupili su američkog giganta Krajsler (sa svim pratećim brendovima, Dodge, Ram)!
Možda su u manjku zbog prevelikih ulaganja u zadnje 3 godine, u prevodu setva gotova, sada mogu samo da ubiraju plodove!
Što ne kritikujete mnoge koji nestaju sa lica ovozemaljskog, a čiji je vlasnik GM?
Fiatu se vidi dan propasti. Posle braka sa GM, u koji idu obično samo beznadležni slučajevi i sada sa Krajzlerom, koga je odbacio kao balast Mercedes Benc, fiat sa svojom trenutnom gamom modela, može komotno da zatvori vrata fabrika. Ovo što će se ponuditi svetu iz Fiat Srbija pogona je unapred osuđeno na propast. Od modela što može da ide kako tako je Panda i delom Grande Punto, a svi ostali modeli nisu vredni pomena. Uz to balast Lancije i Alfe, samo ih više preteže ka ponoru.