
Japanska kompanija Toyota zvanično je predstavila novo razvojno rešenje, Toyota New Global Architecture (TNGA), koje će koristiti za dizajn i proizvodnju više modela automobila istovremeno kako bi povećala količinu zajedničkih delova koji se koriste u njima.
Ovo rešenje slično je onome gde više proizvođača automobila razvija manji broj novih auto-platformi, ali ih koristi u proizvodnji više novih modela. Kompanija Volkswagen, na primer, predstavila je svoju MQB platformu koja je prilagođena velikom broju novih različitih modela.
Toyota se nada da će primena ovog rešenja smanjiti troškove proizvodnje za najmanje 30 odsto. CEO kompanije Toyota, Akio Toyoda, razgovarajući sa novinarima u sedištu kompanije o novom rešenju, izrazio je mišljenje da će Toyota biti fokusirana na proizvodnju boljih automobila i idealno bi bilo da, po njemu, bude proizvedeno više uzbudljivih i sportskih automobila.
Novo razvojno rešenje takođe daje glavnim inženjerima veću kontrolu u procesu izmene dizajna automobila, dok rukovodiocima pruža mogućnost donošenja poslovnih odluka eliminisanjem nepotrebnih nivoa odlučivanja. "Toyota-in problem je što ima previše nepotrebnih kontrola i nivoa odlučivanja. Kada imate slučaj da je mnogo ljudi uključeno u nešto, možete završiti razvoj novog automobila eliminišući samo negativne strane posla, a ne stvarajući nešto korisno i pozitivno uz preuzimanje odgovarajućeg rizika.", izjavio je Tokuo Fukuichi, glavni dizajner Toyota-e.

Toyota pokreće TNGA rešenje na tri nove automobilske platforme sa pogonom na prednje točkove koje pokrivaju skoro polovinu njenih modela. Japanski proizvođač automobila razradio je i plan veće saradnje između sektora planiranja i dizajna automobila kako bi omogućio ne samo veću slobodu dizajnerima, nego i mogućnost auto-platformama da poboljšanju stil i upravljivost novih modela automobila.
Model Toyota NS4 Plug-in Hybrid je prvi nagoveštaj uspeha japanske kompanije kada je reč o primeni TNGA rešenja.
Izvor: Netauto.rs
Foto: Toyota
Ovaj monstrum izgleda isto kao Honda na hidrogen od pre koju godinu, cak je i iste boje.
Alfoidni degenrik.
Ukradeno od alfe: Kljun, mesto za tablicu (kako zakačiti?), tanka zadnja svetla, kopija koncepta Vitorio Jano!
A mene takodje interesuje upotrebljivost zadnjeg dela, poklopac prtljažnika i ovoliko neproporcionalno isturen zadnji branik ( staviš kofer u prtljažnik, pa ga povučeš nazad u branik? ) OMG
Zaista lose izgleda(konkretno prednji deo)... Ona Honda je lepotan za ovo. Svaka cast za hrabrost,ali ipak ne.
Za Kaliforniju, meku ekoloskih automobila, tablica na prednjem delu nije obavezna. Ako gresim, neka me neko ispravi.
ma daj Dejane, ne preteruj... prvo, Vittorio Jano uopšte nije bio Alfin koncept već je "uradak" nekog privatnog studia... što znaći, da ima s Alfom odprilike toliko, ko da smo ga nacrtali ti ili ja! što se mu u biti i vidi ;).
a ruku na srce, da bubnem sad... Vittorio Jano koncept ima bar 12x više sličnosti sa recimo Kia GT konceptom -bez obzira govorimo li o totalu (silhueti, liniji krova) ili o detajlu (zadnja vrata, zadnji krovni nosać)... pa nikome nije palo na pamet optuživati Shreyera za plagiranje, jer ga ni nema! koga briga kako se kaći tablica! po tom kriteriju imaju praktički i jednako okrugle točkove!
ako ova rugoba već liči na nešto, onda liči na još ružniju Toyotu Prius! prema noj je čak i jako "upeglana"!
a i poklopac prtljažnika zahvata praktički celi branik ;)... treba samo malo bolje pogledat, prije neg "racionalnost popusti" :))