
Marka Volkswagen putnička vozila je znatno povećala isporuke u prva tri meseca ove godine i po prvi put ostvarila isporuku od 1,36 miliona primeraka (januar – mart 2011: 1,23; +10,5 odsto).
U martu je marka iz Wolfsburga postigla rekordnu prodaju
od 536.600 automobila i kupcima po prvi put u istoriji kompanije
isporučila preko pola miliona vozila. „Isporuke marke Volkswagen u martu su
ponovo skočile. Dok na evropskim tržištima još uvek vlada teška situacija, u
Severnoj Americi i Aziji beležimo značajan rast prodaje“, izjavio je u
Wolfsburgu Christian Klingler, član Uprave koncerna i marke Volkswagen putnička
vozila zadužen za prodaju i marketing.
Mada sa južnoevropskih tržišta pristižu negativni signali, marka Volkswagen Pkw
uspela je u prvom kvartalu da poveća prodajne brojke u regionu cele Evrope na
441.800 (420.400; +5,1 odsto). Prodaja u Zapadnoj Evropi (bez Nemačke) sa
232.600 isporuka, doduše, beleži lagani pad (241.600; -3,7 odsto, ali je zato
broj isporuka u Centralnoj i Istočnoj Evropi narastao za 61,8 odsto na 60.200
(37.200) vozila.
Na konstantno visokom nivou prodaje nalazi se Rusija, gde je
kvartalna prodaja sa 35.800 jedinica više nego udvostručena (16.800; +113,1 odsto).
Na domaćem tržištu Nemačke marka je kupcima isporučila 149.000 svojih
automobila (141.500; +5,3 odsto).
U regionu Azije/Pacifika Volkswagen Pkw realizuje prodajni plus od 13,7 odsto,
te je kupcima isporučeno 540.600 vozila (januar-mart 2011: 475.500). Na
najveće pojedinačno tržište – tržište Kine - (sa Hongkongom) u istom periodu je
lansirano 483.400 vozila (429.500; +12,5 odsto).
Američko tržište, na radost Wolfsburga, sledi pozitivan trend rasta: broj isporuka na severu ovog kontinenta narastao je za 27,6 odsto na 135.700 (106.300) primeraka; od toga je kupcima novih Volkswagen vozila u SAD-u predato 94.400 (67.000; +40,8 odsto) modela. U Južnoj Americi je prodato 190.400 primeraka (183.300), odnosno za 3,9 odsto više nego u istom periodu prošle godine.
Izvor: Volkswagen