
Preuzeto sa: Kurir-info.rs
Fića je simbol stare Jugoslavije, dok su o Mercedesu obični građani mogli samo da sanjaju
Fića
Legendarni automobil, jedan od simbola stare Jugoslavije. Fića se proizvodio u pogonima "Crvene zastave" sve do 1985. godine. U njegovoj standardnoj verziji razvijao je 25 konja, što je bilo dovoljno za 110 km/h.
Škoda 120 LS
Škodini modeli 105-120 u svoje su vreme smatrani su sportskim limuzinama. Ipak, ljubitelji prave sportske vožnje posezali su za kupeom.
Jugo
Proizvodnja je počela 1981. godine, a 1986. kreće neslavna avantura "juga" u Ameriku. Posao veka pretvorio se u debakl.
Lada 1300
Ladina limuzina predstavljala je izbor za one željne luksuza i komfora. Vozili su je direktori i partijski funkcioneri, a u svoje vreme nije bila zastarela kao neki slični proizvodi istočnoevropskih proizvođača. Važila je kao neuništiva i pouzdana.
Mercedes W123
Mercedesove modele mogli su da voze samo najviši partijski funkcioneri. San gotovo svakoga građanina bivše Jugoslavije nije bio toliko retka pojava na putevima, za šta su se pobrinuli gastarbajteri koji su svoj poslovni uspeh iskazivali upravo modelom 200D serije W123.
Stojadin
U vreme kada se pojavio, 1971. godine, bio je jedan od automobila ispred svog vremena. Naime, stojadin je imao prednji pogon, što je u to doba bio više izuzetak nego pravilo. Proizvodio se sve do 2008. godine.
Reno 4
Popularna četvorka kproizvodilao se u Novom Mestu u Sloveniji, u fabrici koja je danas u vlasništvu Renoa. Proizvodnja je trajala od 1973. do 1992. godine.
Golf
Golf se takođe proizvodio u Jugoslaviji, i to u Vogošći, blizu Sarajeva. Osim Golfa prve i druge generacije, u TAS-u se proizvodila i Buba. Golf je bio izuzetno popularan u Jugoslaviji, naročito druga generacija.







Prigovor: nije Lada 1300, ona nije bila ništa posebno nego Lada 1600. Gdje je FIAT 132? Niste spomenuli ništa iz proizvodnog programa IDA-e. U principu, vozni park u SFRJ je bio daleko raznovrsniji nego što je navedeno ovdje u članku (koliko ja samo BMW-a trojki prodano, a vi kao sportski automobil navodite škodu!?)
golf dobraaaa masina, iako nisam bog zna sta ljubitelj vw, priznajem da je golf neprikosnoven u svojoj klasi (nije bez razloga poznata kao ''golf'' klasa)....
@Milan
Bravo za Ladu 1600. Imao je stric,79 god mislim. Znam da je bila udobna,nije se kvarila,ali je trosila kao tenk.
мало је наслов погрешан, требало би "аутомобиле које смо морали да возимо у југославији"
"...o Mercedesu obični građani mogli samo da sanjaju"? A sada je kao drugačije? Možda i jeste zato što danas ljudi više ni ne sanjaju.
A Opel Kadet iz IDE-e Kikinda a Peugeot 305 iz Pristine a Poljski Fiat 126p ... .