home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Kurir-info.rs

Fića je simbol stare Jugoslavije, dok su o Mercedesu obični građani mogli samo da sanjaju

Fića

Legendarni automobil, jedan od simbola stare Jugoslavije. Fića se proizvodio u pogonima "Crvene zastave" sve do 1985. godine. U njegovoj standardnoj verziji razvijao je 25 konja, što je bilo dovoljno za 110 km/h.

Škoda 120 LS

Škodini modeli 105-120 u svoje su vreme smatrani su sportskim limuzinama. Ipak, ljubitelji prave sportske vožnje posezali su za kupeom.

Jugo

Proizvodnja je počela 1981. godine, a 1986. kreće neslavna avantura "juga" u Ameriku. Posao veka pretvorio se u debakl.

Lada 1300

Ladina limuzina predstavljala je izbor za one željne luksuza i komfora. Vozili su je direktori i partijski funkcioneri, a u svoje vreme nije bila zastarela kao neki slični proizvodi istočnoevropskih proizvođača. Važila je kao neuništiva i pouzdana.

Mercedes W123

Mercedesove modele mogli su da voze samo najviši partijski funkcioneri. San gotovo svakoga građanina bivše Jugoslavije nije bio toliko retka pojava na putevima, za šta su se pobrinuli gastarbajteri koji su svoj poslovni uspeh iskazivali upravo modelom 200D serije W123.

Stojadin

U vreme kada se pojavio, 1971. godine, bio je jedan od automobila ispred svog vremena. Naime, stojadin je imao prednji pogon, što je u to doba bio više izuzetak nego pravilo. Proizvodio se sve do 2008. godine.

Reno 4

Popularna četvorka kproizvodilao se u Novom Mestu u Sloveniji, u fabrici koja je danas u vlasništvu Renoa. Proizvodnja je trajala od 1973. do 1992. godine.

Golf

Golf se takođe proizvodio u Jugoslaviji, i to u Vogošći, blizu Sarajeva. Osim Golfa prve i druge generacije, u TAS-u se proizvodila i Buba. Golf je bio izuzetno popularan u Jugoslaviji, naročito druga generacija.









čitanja : 3438



Komentari

Prigovor: nije Lada 1300, ona nije bila ništa posebno nego Lada 1600. Gdje je FIAT 132? Niste spomenuli ništa iz proizvodnog programa IDA-e. U principu, vozni park u SFRJ je bio daleko raznovrsniji nego što je navedeno ovdje u članku (koliko ja samo BMW-a trojki prodano, a vi kao sportski automobil navodite škodu!?)

Autor Milan 15 Apr 2012, 16:28

Škodilak je baš cakan

Autor Dejan L 15 Apr 2012, 16:55

Naravno, YUGO je THE BEST :))

Autor Predrag 15 Apr 2012, 17:23

golf dobraaaa masina, iako nisam bog zna sta ljubitelj vw, priznajem da je golf neprikosnoven u svojoj klasi (nije bez razloga poznata kao ''golf'' klasa)....

Autor mire_tz 15 Apr 2012, 17:28

@Milan
Bravo za Ladu 1600. Imao je stric,79 god mislim. Znam da je bila udobna,nije se kvarila,ali je trosila kao tenk.

Autor Bagzi 15 Apr 2012, 18:38

мало је наслов погрешан, требало би "аутомобиле које смо морали да возимо у југославији"

Autor toma mkd 15 Apr 2012, 20:31

"...o Mercedesu obični građani mogli samo da sanjaju"? A sada je kao drugačije? Možda i jeste zato što danas ljudi više ni ne sanjaju.

Autor pr 16 Apr 2012, 01:03

A Opel Kadet iz IDE-e Kikinda a Peugeot 305 iz Pristine a Poljski Fiat 126p ... .

Autor Dragon redjoe 16 Apr 2012, 01:42

Сада се хвале на сав глас што их је купио "Фијат". А некада се у Југославији производио Голф, Рено и Застава, па нико око тога није дизао толику прашину.

Autor Цвеле 16 Apr 2012, 04:35

Jedan je RENDZA!!!

Autor BOBI 16 Apr 2012, 08:54

@toma mkd 20:31

haha, odlican komentar! :)

Autor carobnjak 16 Apr 2012, 12:13