
"Fijat Automobili Srbija" otvara novu fabriku vozila u Kragujevcu. Novi model automobila "fijat 500 l" proizvodiće se u fabrici površine milion i 400.000 kvdrata.
Kompanija "Fijat Automobili Srbija" otvara u ponedeljak novu fabriku vozila u Kragujevcu. Biće to najveći fabrički kompleks te vrste u Jugoistočnoj Evropi.
Kompanija "Fijat Automobili Srbija" osnovana je krajem 2008. godine kao zajedničko privredno društvo u kojem "Fijat" ima 67, a Republika Srbija 33 odsto vlasništva.
Tri i po godine od potpisivanja ugovora, novi model automobila "fijat 500 l" proizvodiće se samo u Kragujevcu u novoj fabrici površine milion i 400.000 kvdrata.
Zvaničnom otvaranju fabrike automobila prisustvovaće premijer Srbije Mirko Cvetković, u pratnji najviših državnih zvaničnika, kao i generalni direktor grupacije "Fijat Krajsler" Serđo Markjone, zajedno sa članovima top menadžmenta te kompanije.Kako je ranije za RTS najavio direktor "Fijat automobila Srbija", serijska proizvodnja počinje krajem maja.
Generalni direktor "Fijat automobila Srbija" Antonio Ćezare Ferara kaže da je u fabrici sve spremno za proizvodnju novog modela.
"Fijat 500 l, sastoji se od oko 5.000 delova i gotovo svi će se proizvoditi u koperantskim fabrikama u Srbiji", rekao je generalni direktor. U Fabriku u Kragujevcu, uloženo je više od milijardu evra. Instalirana je najmodernija oprema koja se prvi put primenjuje u "Fijat grupaciji".
Koordinator projekta FAS Nebojša Zdravković rekao je da je fabrika projektovana da proizvodi 300.000 automobila ili više. Prema njegovim rečima, na toj istoj platformi može da se proizvode dva ili više modela.
Na proizvodnji novog modela "fijat 500 l", biće angažovano 2.400 radnika. Oni su prošli obuku u "Fijatovim" fabrikama u inostranstvu.
Zoran Marković iz Sindikata FAS-a kaže da očekuju da će radnici imati mnogo bolje uslove za rad, a očekuju i veće zarade za sve koji trenutno rade u "Fijat automobili Srbija".
Posla će biti i kod kooperanata. Sedam najvažnijih "Fijatovih" dobavljača, u svojim fabrikama zaposliće oko 1.000 ljudi. Za potrebe nove fabrike, urađena je i kompletna putna infrastruktura.
"Uradili smo svih šest ulica u dogovoru sa 'Fijatom', u rokovima, koji su definisani. U izgradnji su još tri mosta, koji će se završiti do prvoga maja", naveo je gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović.
Posle gotovo šest decenija, Srbija dobija novu fabriku automobila. A od dolaska "Fijata", građani očekuju mnogo.
Sa Fijatom je i počeo razvoj autoindustrije u našoj zemlji danas umesto popularnog "fiće", "fijat 500 l", od čijeg se izvoza na evropsko i američko tržište, već u narednoj godini, očekuje prihod od milijardu tristotine miliona evra.
Izvor: Rts.rs
Nek je sa srecom! Lep proizvod, samo da cena bude konkurentna.
Je l' postoje oficijelne slike ovog 500L gde se vidi enterijer? Cenim da je marketinski deo FIAT to dosad trebao da odradi vec...
koliki degenerik treba da budesh da kupish FIAT u osnovnoj varijanti za 16.000 eur pravljen u srbiji ??????????
Ne znam, koliki degenerik treba da budes da kupis Hyundai za 25000 evra u osnovnoj opremi a pravi se u Korei???
Ili SsongYang, a SUVovi obre marke su se prodavali i prodaju se kod nas prilicno dobro.
PUTNA INFRASTRUKTURA??? Bio sam tamo pre mesec dana, nikad gorim ulicama prosao nisam.
A "autoput" do "autoputa" nisu ni poceli, samo su masine naredjali levo i desno da deluje kao da se nesto "radi".
Mogli bi makar fasade da srede u krugu fabrike.
Ima oko 5000 delova, a 7 komponentaša je u Kragujevcu. Eto šanse i za ostale u Srbiji, da usvoje proizvodnju delova, ili dovedu strane komponentaše.
Osnovna varijanta će biti oko 12.5-13k evra... I to što je pravljen u Srbiji ne mora da bude minus. I Škode su pravljenje u Češkoj, Hyundai i Kia u Slovačkoj itd. Jesu one EU, ali su do nedavno (do 2004-te) bile "istočni blok" i još početkom 90-tih bile lošije od ex-YU...
Sve u svemu, videćemo kako će se cenovno pozicionirati 500L. Da bi se prodavao, moraće biti konkurentan i tu nema dileme... Polako, daj prvo da se pojavi na tržištu.
Većina u svetu nezna ni gde je Srbija. Ako se pokaže dobro prodavaće se, mada šta je to 200.000 za ceo svet, a prozvodiće se samo kod nas. Fiat godišnje proda preko 4 miliona auta.
Moram da priznam da sam srecan zbog otvaranja novih radnih mesta, novog auta koji ce ici u izvoz i prilike za dalji razvoj privrede. A da su se vodili proizvodjaci tipa Skoda, Hyundai, Kia, japanski nekada itd ne bi nikada uspeli, vec se te predrasude ruse proizvodima i kvalitetom proizvoda a ne poreklom. Ne razumem to omalovazavanje domaceg, nisam nacionalista, ali verujem da ce nas proizvod biti podjednako kvalitetan kao i onaj iz Italije, Poljske ili bilo kog mesta gde Fiat ima fabriku i da to najmanje ima veze odakle je neki proizvod vec od toga kakve standarde primenjuje proizvodjac.
Samo napred, kakav god da je bar da krene nešto što se proizvodi u srbiji. Cena mu je za moj polam visoka ali videćemo to su prve cene bez ikakvih popusta i povoljnosti.
Osnovna cena ovog Dizni junaka biće preko 15 000€. Svako dobro želim nama samima, ali sa ovako slabo konkurentnim proizvodom, nemamo perspektive.
Utisak je da se u startu želi ovako moderna fabrika ekonomski uništiti, da bi je neko jeftino preuzeo.
Za Fiat ne znam, ali nama srećno bilo, jer da je Fiat imao ozbiljne namere sa nama ne bi ovde proizvodio proizvod kojki se ne može udomiti nikome.
Bi li ste Vi kupili ovaj Fiat za 15000€ ? Ili Golf 6, za slične pare?
@jo
ovaj auto ima 2 katastrofichna problema,
1.napravljen u srbiji
2.nosi znak FIAT, a zna se da fiat nikad nije bio premium brend, samim tim kvalitet mu nikad nije bio jacha strana
Pitam se kako bi pljuvali Dačiju da se kod nas sklapa?
Mogu misliti.
Predrasude i predrasude.
Kome ne valja 500L, ima brate Dačiju, Chery, Geely, BYD, SsanYong, pa nemojte mi reći da su bolji od Fijata
Zvanicne cene uopste nisu ni objavljene, ostalo su spekulacije, uglavnom zlonamerene...
P.S. Golf "KLOTARAN" sa 80ks za 15000 eura ili napucana Elantra sa 132ks za iste pare? Svako ko je realan znace i odgovor...
@Dejan L
Cena Fiata i treba da bude na nivou Dacije, možda 10% više, jer Fiat tolikio i vredi i valja, tako da ovaj FAS model 500L, ako se uzme u obzir osnovna cena modela Dacija MCV od 9000€, treba da košta 10000€ a ne 16000€ kako upravo i ponovo zvanično objaviše na RTS-u.
Znači, cena će zaista počinjati od 16000€ i to onim motorčićem - igračkom sa 2 cilindra. Valjda računaju u Fiatu da ima dosta ljudi širom Sveta, koji su jeli bunike.
@ toni
Idi malo na Google, pa pogledaj koliko košta npr:
Opel Meriva (14.000),
C3 Picasso (13.000€),
Hyundai IX20 (12.900*, 14.900) , + nema na lageru osn oprema
Fiat 500L nije ni pravljen za Srbiju!
A drugo, valjda ona koža u njemu i lifestyle izgled mora da košta! Hoćeš Miniven sa SUV izgledom? Pa onda uzmi pa plati!
@Dejan L
Ako C3 Picaso, vredi 13000€ i Meriva 14000€, onda 500L ne sme da pređe 11000€. Inače svi će pre da kupe te modele, jel da? A tek 16000€ za 500L!!! Što nije pravljen za Srbiju? Ovde nema ljudi koji kupuju skuplja kola??
Pa čiji su onda ovi silni skupi auti po našim ulicama?
carobnjak kaze,da i nama svane...
Kako ce to meni da svane sto krece ovo da se proizvodi,ne znam...
Ali znam da je ovo preskupo i da ovo u zivotu ne bih kupio...
@toni
to je cena o kojoj se lupeta vec pola godine!
Nije pocela ni proizvodnja niti je zvanicno predstavljen u Srbiji, u Zenevi nije bila finalna verzija, tako da ni nema govora o ceni!
Kad bude objavljena na sajtu Fiata, onda cemo divaniti...
Pozdrav Energy! :)
@dusan
a gde sam ja to rekao "nama" ???
Ako ti ne vidis siri znacaj dolaska Fiata i kooperanata u Srbiju, a verovatno i drugih proizvodjaca, onda ti ni ja necu uspeti objasniti! A necu ni pokusavati... :)
@carobnjak
početna vrednost Golfa 6 je 15500€ a 500L 16000€. Podatak o ceni je izjavljen u prisustvu našeg predsednika i na RTS danas, zvanično, tako da ne znam zašto sumnjaš??
Ko će u Srbiji da kupi 500L pored Golfa 6, koji je i komotniji, kvalitetniji, bolji po svim parametrima a uzgled je Auto prema ovoj karikaturi ?? Pa niko priseban!
A ova floskula, da nije za nas, valjda znači da su ovi gore u EU manje inteligentni od nas! Svašta!
@Dejan L
ovaj nash "fica na stereoidima" je za 16.000 sa onim maleckim motorchicem u osnovnoj opremi preskup, za te pare imash 5 puta boljih skoda seata opela fordova a svaki od njih je 25 puta kvalitetniji od ove nashe kante na tochkovima pri tome govorim o novim automobilima a ne polovnim,a inache ja nebih kupio nov auto vec polovan star 3 godine i to iskljuchivo BMW
Ne znam u čemu je to naš problem. Ako neće niko da kupi smanjiće cenu, il će praviti neki drugi model. Neće propasti fabrika zbog jednog modela, i dok je Zastava radila neki modeli su išli lošije, a neki bolje, iako je cena bila povoljna. Brinemo o prodaji L500, a nemamo ni za Punta.
Ne verujem da ce pocetna cena biti preko 15000, mozda do sledeceg proleca bude jaca cena..
Kvalitet ce biti dobar, u to ne sumnjam!
Fiat i alfa su generalno losiji sklopocijumi, pada im cena, ali recimo fiat 500 je dobro napravljen. Ima ga drug, skroz na mestu auto. Ne ostavlja utisak jeftinog i lose proizvedenog.
@Dejan L
os spomenutih, mozda bih pre uzeo Merivu samo, a 500L bih pre od c3P..
Mislim da ce i ta dva druga modela koji se ocekuju na njegovoj platformi biti hit.
Jedna limuzina, na fazon Linee, samo bolja i jedan mali autic za male pare...sa 3 i 5 vrata.
Ima da bude bum. Za god dve, polako.
gledajuci neke od komentara ovde, sasvim mi je jasno zasto nam je drzava u k**** u kakvom je... kolika koncentracija dijabolizma i negativizma na tako malom prostoru... pa da smo i amerika bili, propali bismo do sada sa ovakvim ljudima...
@toni
to znaci da je skoro cela proizvodnja namenjena zapadnom trzistu! A jel ti uopste znas koliko se godisnje komada proda u Srbiji ukupno?
Ta cena od 16k je moguca samo na Zapadu a oprema ce biti vrlo bogata u osnovnom modelu...
Za nas ce biti povoljnija cena, verovatno siromasnija opremom (koji ce mi start-stop sistem na primer?) ali sam cuo da vec postoji lista cekanja od 1000 komada! :)