
Nakon otvaranja fabrike Fijat automobili Srbija mediji komentarišu da će proizvođači auto delova u BiH ostati kratkih rukava po pitanju saradnje sa ovom firmom.
Uprkos velikim najavama i brojnim sastancima, nijedna od firmi u Bosni i Hercegovini nije uspela da sklopi ugovore s Italijanima, potvrdili su u Spoljnotrgovinskoj komori BiH i Privrednoj komori RS.
Pero Đorić, direktor sektora granskih udruženja u Privrednoj komori RS, izjavio je da će firme BiH na predstojećem sajmu auto-komponenti “AutoCompo”, koji će biti održan u Kragujevcu od 9. do 12. maja, pokušati da se izbore za poslove drugog i trećeg dobavljača za Fijat
“Malo koja naša firma ispunjava uslove koje je postavio Fijat, ali to i ne treba da čudi s obzirom na činjenicu da čak nijedna firma iz Srbije nije dobila posao prvog dobavljača”, istakao je Ćorić.
U Rafineriji ulja Modriča kažu da ispunjavaju sve zahtevane standarde kvaliteta i količinske isporuke, ali da u Fijatu, ipak, preferiraju italijansko motorno ulje selenija. Zbog toga će se, navode, fokusirati na razgovore za isporuku rashladnih tečnosti i ulja za menjače.
“Kada smo im prvi put dostavljali cene proizvoda, tražili su njihovo spuštanje, što za nas u pravilu nije problem ako postoji želja za čvrstom saradnjom i ugovaranjem značajnijih količina. Odavno imamo kupce u Italiji i Nemačkoj, pa ne vidim zašto ne bismo mogli dogovoriti saradnju i za Kragujevac”, kaže Pero Ćorić, direktor Rafinerije ulja Modriča.
Vlada Srbije i Fijat su ugovor o osnivanju preduzeća “Fijat automobili Srbija” potpisali još u septembru 2008. godine, s omjerom kapitala od 33 naprema 67 odsto. Kompleks u Kragujevcu prostire se na oko 1,4 miliona kvadratnih metara, od čega je više stotina hiljada kvadrata pod krovom, što je najveći objekat te vrste u jugoistočnoj Evropi. Kao podrška projektu, u istom gradu su svoje pogone otvorili i tradicionalni Fijatovi dobavljači i kooperanti – “Magneti Mareli”, SIGIT, HTL i “Džonson Kontrols”.
U Fiat-u su ranije najavili da će serijska proizvodnja modela Fiat 500L u Kragujevcu početi u maju uz godišnji plan prodaje 160.000 automobila.
Prema planu, do kraja ove godine u fabrici u Kragujevcu biće zaposleno ukupno 2.400 radnika.
Na listi potencijalnih dobavljača iz BiH nalazili su se “Cimos TMD Ai” Gradačac, “Mann Hummel” Tešanj, “ASA Prevent” Sarajevo, FAD Jelah, “Famos Adi” Sarajevo, “Čajavec FSU” Laktaši, TMD-AGS Gradačac i “Plamingo” Gračanica. Za saradnju su, pored njih, bila zainteresovana i preduzeća “Mreža Network” iz Dervente, “Fusol” iz Nevesinja, “Panafleks” Bijeljina i “Kovnica” Bileća.
Izvor: Capital.ba
/ B92.net
Foto: Tanjug.rs
U Bosni bi komotno mogli da prave ove instrument table za Fiće u boji karoserije.
Ne zavaravajte se, Fiat gleda da dovede stare i proverene dobavljače, svetski poznate, a ne neke indijance koji prvi put to rade, a firma im na ivici stečaja.
Sećam se kad je Zastava imala problema sa koperantima širom YU. Prekinu proizvodnju zbog plata ili dr., a onda generalni direktor Zastave Micić ih moli da nastave. Tako je na placu često bilo nekompletnih automobila.
Sećam se kad je Zastava imala problema sa koperantima širom YU. Prekinu proizvodnju zbog plata ili dr., a onda generalni direktor Zastave Micić ih moli da nastave. Tako je na placu često bilo nekompletnih automobila.
Slažem se sa B.M. To su sve neke privatne firmice koji bi se htjele uhvatiti u koštac sa "velikima"; možda bi ispunili standarde kvalitete, ali kvantitetu sigurno ne. To traži ulaganja i povećanje kapaciteta, a oni na to nisu spremni. Što se tiče rafinerije, oni proizvode kvalitetna maziva, ali da li misle da će FIAT seleniu kao svoju robnu marku zamijeniti modričkom?
Poprilicno se ne slazem sa autorom teksta, livnicu u kindi su digle firme iz BiH te rade zajednicki na veliko zadovoljstvo .. Odavno postoje firme koje rade dijelove za autombilske kompanije kao CIMOS TMD, firma iz Jajca pravi al-u felge koje se vjerovatno nalaze na fiatu, u tesnju se rade kocioni sistemi za sve marke. U gracanici se vrsi galvanizirane dijelova za sve mercedesa a ASA grupacija radi nove sistema i sve presvlake u VW i Audiu su prvogradnja iz BiH .. mogo bi jos dosta toga napisati .. Prema tome ima toga dosta ali moglo bi biti i puno vise, naravno na obostranu korist ..