
Prodaja novih automobila u Evropi pala je na 14-mesečni minimum u martu ove godine. Proizvođači automobila Fiat, PSA (Peugeot-Citroen) i Renault su među najteže pogođenima u ovom trenutku zbog zastoja ekonomskog rasta, dužničke krize u regionu i pada poverenja potrošača.
Registracije novih automobila u zemljama članicama EU,
Švajcarskoj, Norveškoj i Islandu pale su za 6,6 odsto u odnosu na isti mesec
prošle godine, tj. za 1,5 miliona vozila manje, što je najlošiji rezultat od
marta 1998. godine, objavilo je udruženje ACEA, European Automobile
Manufacturers Association u utorak. Prodaja pada šesti mesec zaredom kako se
produbljavala kriza u Francuskoj i Italiji, bez obzira na kratki oporavak
tržišta u Nemačkoj i Velikoj Britaniji.
Kompanija Fiat Group, uključujući brendove Alfa Romeo i Lancia, zabeležila je
pad za 25,8 odsto na 81.469 prodatih automobila. Prodaja Fiat brenda opala je
za 27 odsto, 12,9 odsto manja je prodaja brenda Lancia, a brend Alfa Romeo je
pao čak za 37,6 odsto.
Grupacija PSA, drugi evropski proizvođač automobila po veličini, ima pad za 19,2 odsto na 165.118 prodatih vozila u istom periodu. Grupacija Renault ima pad od 20,4 odsto na 112.894 automobila, gde Renault brend ima pad prodaje od 19,6 odsto, a brend Dacia pad od 23,8 odsto. Prodaja General Motors automobila sa brend-ovima Opel i Vauxhall pala je za 11 odsto na 111.285 prodatih automobila. Kompanija Ford ima pad od 7,6 odsto na 131.410 isporučenih automobila.
Samo je Volkswagen poboljšao rezultate tokom marta, zahvaljujući porastu prodaje na domaćem tržištu. Prodaja automobila VW Group-e porasla je za 1,7 odsto na 352.455 prodatih automobila, uz povećanje prodaje za 3,4 odsto osnovnog brenda VW i povećanja od 7 odsto kod brenda Audi. Češki brend Škoda prodala je isti broj automobila kao i prošle godine, a brend Seat imao je smanjenje prodaje od 15,2 odsto. BMW je povećao prodaju za 5,3 odsto na 73.899 prodatih jedinica, dok je kod Mercedes-a prodaja porasla za 6,8 odsto na 65.814 prodatih automobila. Južnokorejske kompanije Hyundai i Kia nastavile su dobre prodajne rezultate na tradicionalnim evropskim tržištima, podižući svoj kombinovani tržišni udeo na 5,7 odsto sa 13 odsto boljim rezultatima u prodaji novih modela.
Među nacionalnim auto-tržištima, pad prodaje je mnogo izraženiji u južnoj Evropi sa prodajom manjom za 27 odsto u Italiji, 23 odsto u Francuskoj i 4,5 odsto u Španiji. U Nemačkoj, prodaja novih automobila je porasla za 3,4 odsto, dok je prodaja u Velikoj Britaniji porasla za 1,8 odsto. Kompanije PSA, Toyota i BMW prognozirale su učešće od 5 odsto na auto-tržištima u regionu ove godine, što je peti uzastopni godišnji pad ovih proizvođača.
Izvor: Netauto.rs
Ništa čudno, prodaja će vremenom biti sve lošija. Kriza ne jenjava, sve više ljudi ostaje bez posla. Na kraju će nova auta kupovati samo oni što su nasledili veliku lovu ili prodali imovinu. :)
"...za 1,5 miliona vozila manje..." - strasno, ali stvarno strasno!!!
Ko "mora" da kupi auto u vreme ove krize birace jeftinije aute, a interesantno je da se na trziste pojavljuje sve vise novih modela iz A, B segmenta znaci da se ocekuje dublja kriza i zele da isprate proizvodima da bi radili nesto, a kao i po obicaju - najjeftiniji i najskuplji prolaze dobro...