
Novi model kompaktne limuzine češkog proizvođača automobila "Škoda auto" za evropsko tržište zvaće se "rapid", rekao je novinarima predsednik upravnog odbora kompanije Vinfrid Valand uoči otvaranja salona automobila u Pekingu.
Prema ranijim informacijama, firma planira da u junu prestane sa proizvodnjom modela "oktavija tur", da bi umesto njega na jesen mogla da počne izrada nove kompaktne limuzine.
Novi model, koji su mediji još ranije nazivali "rapid", trebalo bi da se izrađuje u više varijanti karoserije. Kompaktna limuzina veličine između "fabije" i "oktavije" imaće nižu cenu od glavnog "Škodinog" modela "oktavija".

Serijska proizvodnja "rapida" odvijaće se u glavnoj "Škodinoj" fabrici u Mladoj Boleslavi zajedno sa "seatom toledo". Direktor tehničkog razvoja Ekhard Šolc je u razgovoru za ČTK rekao da će se, po dostizanju punog kapaciteta, proizvodnja nove porodice modela, kretati oko 150.000 vozila godišnje.

"Rapid" se već proizvodi u Indiji, ali će se njegova evropska varijanta razlikovati. S proizvodnjom novog modela "Škoda" računa i u Kini i Rusiji.
Naziv "rapid" fabrika je koristila za svoje modele još ranije - prvi put polovinom tridesetih, a drugi put osamdesetih godina prošlog veka. "Škoda" je isto postupila i kod modela "felicija" i "oktavija" kojima su dali imena s kraja pedesetih godina.
"Škoda" priprema nove modele jer ima cilj da 2018. godine dostigne prodaju od oko 1,5 miliona vozila godišnje. Zbog toga je prošle godine počela prodaju gradskog vozila "sitigou", a planira i da uvede treću generaciju "oktavije".
Vodeći češki proizvođač automobila prošle godine je povećao konsolidovanu dobit za 82 odsto, na 16,1 milijardu kruna (640 miliona evra). Promet je povećan 15 odsto, na 252,6 milijardi kruna. Firma je prošle godine prodala rekordnih 875.000 vozila, 15 odsto više nego prethodne godine.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs/ Carsspy.com
@Orlo
nikako da nam vec otkriju u koji segment ce da uguraju ovaj "hibrid"...
@carobnjak
Hoce da naprave pometnju medju decom simple clever krilatice...daj da iscimamo Kleopatru da vidi koja ce biti klasa... ;)
Pazi oni su dosta pametno odigrali sa Rapidom. Uzeli su manju platformu A0(plus) prepakovali napravili vecu limuzinu i to sa elementima platforme B-segmenta i tako mogu da dobiju konkurentan proizvod - cenovno, a s obzirom da bi naredna Octavia imala elemente novog Golfa 7 (platforma, mehanika, zadnji multilink itd) to automatski povlaci visu cenu i time i manju konkurentnost sa konkurentima tipa korejci koji se sklapaju za manje para i nude mnogo bolji odnos ulozeno-dobijeno...zato su oni ubacili koncept Vision D da ljudi razmisljaju o Octaviji kao HB...izvagace tako da opet budu konkurentni, a bice s obzirom na reputaciju i na kvalitet VW-ove skole koja je po meni za svaku pohvalu! :)
@Orlo
negde sam procitao da ce Octavia porasti i onda automatski ide u D segment, pa ce i zbrka nestati! U suprotnom...
P.S. a za platformu nije problem, ionako ce VW sve modele da radi na istoj novoj "supersonicnoj" platformi, od Up-a do Phaeton-a... :)))
@carobnjak
VW nema supersoničnu platformu, nego svemirsku, koja će biti i na prodaju za dizajnerske kuće, koje crtaju supersonične slike a slabo kola prave :)
@Razia
da, na to sam mislio. Ionako ce uskoro biti samo jedna marka, VW -milina!
Pozdrav Energy! :)
Tek juče sam vratio letnje pneumatike... Posmatrao sam Škodislavu i uvideo da kočne stege, felne, podužni podni nosači, zadnji lonac, poklopac za maticu glavčine točka, kočne cevi, ... imaju VW i Audi znak. Sve je to isto samo je pakovanje jeftinije ;) Zato je Škoda "Simply clever" izbor;)
P.S. Ne podržavam male (vizuelne) razlike između modela firmi unutar VW koncerna (mislim na sličnost kao kod 107/C1/Aygo). Toledo i Rapid tako nešto najavljuju, a Mii, UP i Citigo već ostvaruju. Malo individualnosti na uštrb većih troškova proizvodnje doprinosi boljem imidžu...
PozZ za sve!
@Predrag
ej pozdrav druze!
A bas sam hteo da predlozim da konsultujemo tebe u vezi ovoga Rapida, koji ce biti segment... :)))
P.S. znaci ,ipak nista od Skodinih delova... :)))
@carobnjak
Pozdrav Čaki ;)
Na osnovu slika mi se čini da je u pitanju limuzina C segmenta (kao što je Fluence), ali ništa ne mogu da tvrdim bez dimenzija i ostalih tehničkih karakteristika.
Menjač se pravi u Škodi, neki motori, limarija (sve osim noseće strukture koja spada u platformu), enterijer, plastični delovi...
@Predrag
i ja mislim da ce biti C, a Orao kaze B! :)))
Imas dimenzije u prethodnim vestima, cini mi se oko 4.5 metra...
Znači, Predrag na svoju HTP fobiju treba da stavi "bedž" Auuudija ...
@carobnjak
Ne znam za tu vest, i dalje verujem da ce biti kako sam gore rekao, znas i sam kako oni sve rade isplanirano, koncepti potvdjuju, najavljuju i pripremaju javnost (Vision D, Mission L). E sad novinari znaju da malo zacine izmisljotinama kao u AB gde je pisalo da je Rapid izmedju Octavije i Superba...
"Supersonicna platforma" ;) - MQB videcemo koliko je revolucionarna - odlicna je ideja za smanjenje troskova na minimum i verujem da ce jos neko od proizvodjaca to da odradi, mada u principu oni i do sada su slicno radili pravili od manjih vece a nisu imali fancy ime za to.
Pozz Predraze! :)
@Predrag
a ja se uplasio da se ne javljas zbog remonta turbine od 1.2 TSI posto je to, kako cujem, postala moda... :)
@carobnjak
Ne javljam se zbog posla (privremenog), predavanja, učenja, sređivanja Yuga... "Remont" turbine se sastoji iz postavljanja podloške od 2 mm na osovinicu Wastegate elektromagnetnog aktuatora. Zazor je fabriki preveliki i "klapara" pri dodavanju gasa. Moron je primetio taj zvuk pri prvom susretu, a kasnije se njegov uzrok ispostavio kao masovni nedostatak. Problem je u međuvremenu rešen, a ja jedva čekam da mi zažuti "Check engine" kako bih prestao da mislim na pomenuti problem.
@Orlo
Pozdrav!
@Moron
Da, HTP :)))
Škoda ima lepši znak ;)
@Predrag
a zar nije problem u nasem "odlicnom" gorivu?
Sta znaci to da jedva cekas da "zazuti" lampica? Mislis da se ugasi?
@carobnjak
Nije problem u gorivu. U pitanju je konstrukcijska greška.
Čekam da se upali check engine lampica koja prijavljuje grešku. Tek tada ću moći da odem u servis da mi podloškama zUtegnu turbinicu ;)
@Predrag
aha, sad kontam.
Ja sam to za tvoju Fobiju lupio jer sam negde procitao da se masovno zale na 1.2 TSI pa se odmah setih tebe, a tebe nema pa pomislih da opet trazis novu (zamensku) Fobiju... :)))
Kostrukcijska greska? Fiatovi T-jet motori nemaju nikakvih problema, bar ne masovnih!
A lepo sam ti govorio ciji su motori bolji...:)
carobnjak
Kada turbina ostane "van funkcije", to je skoro banalnost, bar kada je škoda u pitanju... Naravno, može to i da bude problem ako ti se očekivana "nefunkcionalnost" desi, recimo, 500 km od servisa, u sred noći i sl.
Da je "Simply Clever poštenja", to bi sve odmah bilo "opozvano" i "sanirano" ( makar i "podloškama", kako Predrag kaže ), a ne ovako, da se "čeka" pojava "nefunkcionalnosti". Mislim da je to "iščekivanje" nekorektno, jako stresno, a potencijalno i opasno za vlasnike
@Moron
meni je samo zao sto je nas inzenjer ponovo naseo na tehnoloski "biser"... :)
carobnjak
Nije on "naseo", ni pogrešio, ja bih takav ( turbinski, bilo čiji ) motor isto kupio, jer je ugodan za vožnju.
Samo zameram fabrici, neopozivu i neotklanjanju problema na svim vozilima bez odlaganja. To je idiotizam koji mrzim
@Moron
ispada da ipak jeste!
Slicna prica kao sa prethodnom "lepoticom"... :)
@carobnjak
Ne mislim da sam pogrešio i nisam se pokajao nijednog trenutka.
Pre neku noć sam uz Bubanj Potok u pravcu BG-a četvrtom izvukao 160 km/h. Ni sam ne znam kako nisam izleteo sa puta. Fabija leti kao nevreme :)
@Moron
U AutoČačku su mi rekli da im je Škoda rekla da pozovu vlasnike na doradu ali oni to još uvek nisu uradili već čekaju da ljudi sami dođu tek kada im se upali lampica. Znam jednog vlasnika Fabije TSI koji je prevalio famoznih 25.000 km i upalila mu se lampica i motor je izgubio snagu. Nakon ponovnog startovanja motor je normalno proradio, a kada je otišao u servis stavili su mu pomenutu podlošku. Auto mu od tada normalno radi i bolje ide (tako bar kaže) ;)
carobnjak
Eto vidš šta ti je mladost i škodin "Wastegate elektromagnetnog aktuatora"... Tuda kuda on 160, ja 80 km/h... Doduše, sa 3 ili 4 bicikla na krovu
@Moron
A obrtaji su negde oko 4100-4200 o/min. Petom ide oko 135 km/h, ali četvrta pruža neverovatne mogućnosti ;) Ubrzanja na usponu bez posustajanja :))
@carobnjak
Sa motorom je sve u redu. Pomenuti aktuator koji otvara i zatvara klapnu kojom se reguliše pritisak natpunjenja, ima veliki zazor na spoju osovinice i klapne. Pri dodavanju gasa se čuje kao da nešto zvecka. Ništa drugo.
@Predrag
hoces da kazes da se taj famozni problem resava samo jednom podloskom?!?
Zar je moguce da cuveni koncern napravi takav propust???
@carobnjak
Da, problem se rešava podloškom. Zovi servis i pitaj (ako mi ne veruješ). Zavrnuo ih je dobavljač ;) Mora da je neki Fiatov :))
carobnjak
"Jedna podloška" ... Kod škodilaka genijalnost je u jednostavnosti...
Pozdrav starom društvu.
Da li je moguće da je ponovo omogućeno neselektivno i trenutno objavljivanje komentara? Ako je tako, ponovo kao nekad, svaka čast!
Mange
Pozdrav!
Kakav je tvoj stručni komentar "tegobe" TSI-a? Ne mislim na lanac kod 1,4 TSI, već na ovo kod 1,2 TSI
Moron
Veliki pozdrav. Turbo punjač na 1.2 TSI je proizveden od relativno nepoznatog proizvođača. Problem koji se pominje sa podešavanjem zazora Waster gate elektromegnetnog ventila nije jedini koji se javlja na turbini. Sramota je što njije ostavljena mogućnost podešavanja klapne na drugi načinn.
@Mange
:)))))
Veliki pozdrav!
Gde si Mange??? :)) Plašim se da je sve što je lepo i dobro (kao i uvek) ne traje dugo.
Taman počeh da hvalim Rapid-no Boleslavce, a ono kod njega Turbo znači brzina kojom sa novim automobilom ideš u servis( koji te btw ne zove i smatra te nepotrebnim)..
carobnjak
Posle posete masi kojekakvih forum klanova, shvatio sam da tamo ima mnogooo većih čarobnjaka od tebe, tako da....
carobnjak
Šala mu dođe pola zdravlja, a nerviranje bolest 100%
Inače što pomenu Moron lanac kao pogon ventilskog razvoda, da navedem da se pojava zupčastog kaiša smatrala revolucijom, a danas pojedini ponovo forsiraju španere i lance i naravno problem je tu, baš kao nekad.
Meni se čini da su ovde svi "originali" osim Morona.. Tamo piše da bi kupio TSI? To nije on.. "Nije Jakovljević"..
@Mange
jel taj "TSI-problem" postoji i u Nemackoj ili samo na "srecnijim" trzistima?
carobnjak
Što se škode tiče, na svim tržištima je isto stanje a veovatno i sa celim VW programom.
Nisu Turbo benzin motori bezazleni, seti se samo šta sam nekada pričao. Treba vreme da sazre.
@Mange
a sta si cuo za Fiatove T-Jet motore? Sad ih ugradjuju u sve modele...
Pozdrav svima.
@ Mange
Šta možeš da nam kažeš o znatiželjnim klipnjačama na TDI motorima?
carobnjak
Fiat T-jet neće ništa biti pouzdaniji od TSI. Čim više elektronike na malom i jeftinom motoru, eto sistemskih kvarova.
Odavno gledam rasturen motor Fiata 2.0 Coupe Turbo, za koji teško da bude leka u nekom prihvatljivom budžetu.
@Mange
pa proslo je vec 5 godina kako se ugradjuje u Bravo, nisam cuo da je bilo problema, ili nisam hteo da cujem... :)))
Ipak Fiatov motor ima 1 turbinu za razliku od TSI koji ima 2, jel tako?
Mangeta,
to beše onaj "petak" sa 20 komada ventila?
Takođe pozdrav svima ;)
@Mange
hoces da kazes da si se na drugim forumima proslavio, VG na primer? :)))
@carobnjak
Ima i većih čarobnjaka od tebe ;)
TSI ima 1 turbinu, osim onog "nasviranog" 1.4 TSI. 1.2 TSI ima "fiksnu" turbinu + Wastegate, a ostali imaju "pomerljivu" ;)
PozZ!
LN svima!
carobnjak
Svaki motor sa dve turbine, ili kombinacijom turbine i kompresora su naravno bolje i značajno skuplje.
Što se foruma u Srbiji tiče, bude baš kao "jaki regioni jaka Srbija", tj. čim neko zna nešto što drugi ne znaju odma nastupa problem i masovni linč. Zato tamo i nema bilo koga ko je pismen za materiju.
Predrag
Svi benzinci imaju turbinu fiksne geometrije, osim jednog Porchea i još jednog auta, ali ne mogu da se setim koga. Znači, dva u istoriji...
@Predrag
turbina i kompresor, dodje mu na isto...
Na to sam mislio!
Ni stari VW 1,8 sa G-lederom se nije proslavio... gonio ga je kaiš, beše.
Mange
Nazdravlje..
Znači, ovaj rapid je toliko napredan da pravi novu kategoriju u auto-industriji.. Meni deluje kao mini Jetta..
Panchev9
Ovaj škodilak kao i mnoga druga nova kola moga bi da opišem, jedno telo a više odela, a kupac stiče utisak nečeg Wau!
Sve se uklapa u teoriju "programirane zastarelosti" u čemu dizajn igra glavnu ulogu.