
Nemački proizvođač automobila Folksvagen (VW) je u prvom ovogodišnjem kvartalu, zbog velikog skoka prodaje, skoro udvostručio profit - na 3,19 milijardi evra.
U istom periodu 2011. profit je bio 1,71 milijarda evra.
Grupa Folksvagen koja obuhvata i marke Audi, Škoda, Seat i Bentli, saopštila je da je prodaja porasla za 26 odsto, sa 37,47 milijardi evra u prvom kvartalu lane, na 47,33 milijardi evra u istom razdoblju ove godine.
Generalni direktor Martin Vinterkorn je potvrdio ambicioznu prognozu rasta prodaje za 2012, uprkos neizvesnosti zbog ekonomske krize u Evropi.
Poređenja radi, francuska alijansa Pežo-Sitroen i Reno zabeležili su pad isporuka na početku ove godine, dok su američke autokompanije, kao što je Krajsler ostvarile oštar rast profita.
Grupa VW se nada da će njena pozicija na tržištu i dalje rasti laniranjem većeg broja novih modela ove godine i očekuje povećanje isporuka kupcima u vrednosti od preko 159,3 miliajrde dolara.
Uprava kompanije upozorila je da je suočena sa sve oštrijom konkurencijom, posebno u jednom broju evropskih zemalja. Prodaja u zapadnoj Evropi, koja se bori sa recesijom zbog dužničke krize, smanjena je 1,2 odsto u prvom tromesečju, s padom isporuka od 17,3 odsto u Italiji i devet procenata u Španiji.
Na drugoj strani, prodaja u centralnoj i istočnoj Evropi skočila je 35,1 odsto od janaura do marta, u Severnoj Americi 24,5, a u Kini 15,6 odsto.
Prodaja robnih marki VW i Audi povećana je preko 10 procenata. Jedini brend koji beleži manje isporuke je španski Seat, čija je prodaja smanjena 11,6 odsto i čiji su gubici porasli na 29 miliona evra.
Izvor: B92, Beta, Tanjug
Foto: Volkswagen