home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Bivša britanska premijerka Margaret Tačer jednom je izjavila da se muškarci stariji od 26 godina koji se voze autobusom mogu smatrati luzerima. Ipak, situacija se danas bitno promenila.

U velikim svetskim metropolama poput Njujorka, Toronta ili Londona polovina stanovništa uopšte ne poseduje automobil, prenosi dnevnik.hr.

Cena benzina, a i svega ostalog, naterala je mnoge da svoje vozilo ostave kod kuće, a na posao se upute javnim prevozom ili sve popularnijim biciklom.

Zanimljivo, prema nedavnom istraživanju, polovina američkih tinejdžera danas bi radije htela da dobije novi smartfon, nego novi automobil. Iako su nezamenjivi za prevoz stvari automobili, čini se, nemaju svetlu budućnost u gradskom prevozu. The Huffington Post donosi sedam razloga zašto NE bi trebalo posedovati automobil:

1. Previše košta - Američko domaćinstvo godišnje troši 16.700 dolara na održavanje automobila, ne računajući troškove parkiranja. Ne treba ni spominjati cenu benzina koja uglavnom samo raste. Naravno cene goriva su nezaustavljive i kod nas, u Srbiji.

2. Automobil jednostavno nije dobar za vas - S jedne strane, tu je zagađivanje okoline izduvnim gasovima gde izuzetak nisu ni neki električni automobili. Zagađenje koje naprave automobili prema procenama ubije 30.000 Amerikanaca godišnje. Takođe, uprkos modernim sigurnosnim mehanizmima u vozilima za godinu u Americi pogine 40.000 dece u saobraćajnim nesrećama. Na svetskoj nivou radi se o 1,2 miliona poginule dece.

3. Već je pronađen način kretanja po gradu bez automobila - Umesto patnje u saobraćajnim gužvama, možete da hodate, vozite bicikl ili se vozite autobusom ili tramvajem na duže relacije. U većim gradovima tu su i metro linije.

4. Gradovi su lepši bez automobila - Automobil nikada nije bio prikladno sredstvo za dnevni gradski prevoz. 21. vek tome doprinosi izbacivanjem vozila iz centra grada i podsticanjem na korišćenje javnog prevoza, vožnju biciklom i pešačenje.

5. Automobil bi mogao da vas odvede negde gde ne želite - Problem parkinga u gradu dobro je poznat svim vozačima, a u potrazi za slobodnim mestom možete se odvesti mnogo dalje od konačnog cilja.

Izvor: Smedia.rs

Foto: Guliver/Thinkstock



čitanja : 1989



Komentari

"Slučajno" zaboravljaju da Beograd nema metro, a javni gradski prevoz je očajan.

Kolima na posao stignem za 30min, a prevozom (morao bih da presedam) oko 2.5x duže, tj oko 75min. Pa to dva puta dnevno, ispada da sebi uštedim skoro 1.5h dnevno ili oko 40-tak sati mesečno!!! koje mogu da provedem sa porodicom, drugarima, da odmaram i sl. Meni dodatnih 40 sati mesečno slobodnog vremena itekako vredi 250din dnevno koliko potrošim na gorivo, a na autobus, sa markicom bih potrošio oko 100din.

Jeste, tu su i ostali troškovi održavanja vozila, ali vozilo mi pruža i dodatnu slobodu da idem vikendima na izlete, na godišnji odmor, itd itd, tako da se auta ionako ne bih generalno odrekao. A uz sve to, VOLIM da vozim. Kao što neko voli da puši ili pije, e pa ja volim da vozim!

Parking takođe nije problem, živim na periferiji grada i ima mesta za parkiranje koliko želim. U firmi imamo podzemnu garažu koju firma plaća.

Kad baš idem u centar, parkiram u javnoj garaži ili na ulici gde se nađe mesta. Nije problem otpešačiti odatle 5 minuta do krajnjeg odredišta.

A što se zagađenja tiče, pravim ga sigurno manje nego ranije kada su kola više trošila a D2 dizel zagađivao više nego danas evrodizel.

Autor Miki 28 Apr 2012, 10:18

Sve ovo nema veze sa Srbijom i to:
1. Cena održvavanja moje trakalice sa registracijom, godišnje 500-600€;
2. Sto se tiče ekologije, baš volim miris benzina a seljak što pali livadu pravi štetu za 10000auta;
3. Kod nas nema metroa, a gužve služe da razbiju dosadu narodu koji nema posao;
4. U našim gradovima najlepši su baš automobili, posebno parkirani da zamaskiraju zapušten travljak;
5. Ja automobilom se uvučem tamo gde se i ne sme, uvek tik kraj stola u kafiću, samo mi je žao što ne mogu da ga parkiram pored kreveta.

E da još imam AMG 6.3 pa da po ceo dan poziram sa njime po kafićima. To je šteta, jer moj sadašnji Merc w211 je vremenski odronjavio, pa je popularnosti manje od Golfa 2.

Autor Razia 28 Apr 2012, 10:43

@Miki
Dobar komentar, posebno: "A uz sve to, VOLIM da vozim. Kao što neko voli da puši ili pije, e pa ja volim da vozim".

@Razia
I ja volim parkirati sto blize mestu gde izlazim, radim, pijem pice, odmaram, volim da mi je auto u vidokrugu. Odrekao bih se nekih drugih stvari, a auta jedino kad bih morao.

Autor Damko 28 Apr 2012, 11:33

Kad se odreknu nasi politicari premium limuzina onda cu i ja prestati da koristim kola u toku dana u gradu.

Autor Bati 28 Apr 2012, 12:11

Zapad je napredovao, ispred nas je mnogo kao sto svi znamo. Kod njih auto odavno nije statusni simbol, a mi smo kao nacija, da kazem u ekspanziji finansijskoj(doduse ne od krize na ovamo nego do nje) i broj automobila se znatno povecao od vremena kada ljudi nisu imali ni za gorivo. Oni su "prerasli ta vremena" kada je bilo potrebno da svi imaju svoj auto, a osim toga imaju neverovatno dobro razvijenu mrezu pruga kako medjumesnih tako i medjunarodnih tako da u principu ne pada nikom na pamet da vozi auto i zbog troskova i zbog brzine. Osim toga u gradovima je i mreza linija raznih vrsta metroa, autobusa i tramvaja koje su postavljene u skladu sa zeljama putnika a ne kao u Beogradu pa onda imate 2 ili 3 presedanja do cilja. Kada se umesto politicara i njihovih zelja i interesa simpatizera/finansijera slusali inzenjeri saobracaja bilo bi nam mnogo bolje...

Autor Orlo 28 Apr 2012, 12:36

A kako oni zamisljaju da vrsim dostavu, autobusom mozda?

Ispeci pa reci.

P.S. Zastava 10 na plin manje zagadjuje od onih dacija i limuzincina sto je drzava nakupovala, mogli su o tome da misle.

A autobus ne zagadjuje??? Pa 150 yuga manje zagadjuje nego jedan razdrndani GSP!

Autor Fordovac 28 Apr 2012, 12:41

A na tih pet dodju jos 100 zbog kojih ga treba imati.

Autor milan 28 Apr 2012, 14:25

@Orlo
Automobil će uvek i svuda biti statusni simbol. Tvoja tvrdnja za zapad nije tačna, jer i tamo iz godine u godinu raste prodaja premijum i superluksuznih automobila.

Autor STrider 28 Apr 2012, 14:37

@Fordovac
Odakle to da Zadtava 10 nešto manje zagađuje okolinu od Dacije recimo?? Lupi i pobeže!

Autor Razia 28 Apr 2012, 14:39

@STrider
Auto nije statusni simbol nego potreba, a to sto raste broj premium modela je i zbog zamene postojeceg voznog parka i zbog rasta standarda i zelje da se uvek ima nesto bolje, a kao sto dobro znas posle pada uvek sledi rast, i da te marginalne prodaje superluksuznih modela ne znace nista s obzirom na to da njih kupuje 1% populacije tako da se iskljucuju iz price. Osim toga rast prodaje jeftinijih vozila, i korejaca pobijaju predrasude da je auto tamo statusni simbol vec samo obicno sredstvo prevoza - da se preveze od tacke A do B. Naravno kao i svugde ali pogotovu u siromasnim zemljama poput nasa javlja se takvo razmisljanje, ali ono se nece promeniti sve dok ne bude povecanje standarda i dok vecina ne bude u mogucnosti da priusti sebi novi auto. Ja sam govorio o "obicnim" ljudima ne multimilionerima.

Autor Orlo 28 Apr 2012, 15:47

ako pricamo o obicnim smrtnicima, automobil uopste nije potreban onima koji zive u ogromnim gradovima u americi jer su troskovi ogromni. evo uzecu chicago za primer gde je parking dnevno izmedju $15-$20. onda gorivo, potrosi se minimalno $50-$60 sedmicno. znaci pricamo o $600 mesecno samo za gorivo i parking. a javni prevoz u tako velikim gradovima je nevidjeno dobar, a autobuska karta je obicno ispod $3. znaci ko koristi autobus za posao potrosi $60 mesecno, a onaj ko ide autom potrosi $600. a ako je vec auto toliko potreban za odlazak na vikend negde - lepo se iznajmi, vecina agencija pruza nove aute za svega $30-$40 dnevno.
zbog toga vecina onih koji zive u velikim gradovima imaju aute, ali opet koriste javni prevoz za odlazak na posao. ne samo sto je jeftinije vec je i brze

Autor mile antena 28 Apr 2012, 15:51

To su zvanicni podaci.

Komaprativno fiat izbacuje 133 a sandero 135 g/km CO2.

A da ne spominejmo audije, skode superbe i ostale luksuze koji su nabavljani. Svi su 155+ (a 155 je peugeot).

Autor Fordovac 28 Apr 2012, 16:22

Slažem se sa svim stavkama, ali vreme je takvo da je auto jednostavno potreba i čovek hteo ne hteo MORA da ima auto.

Autor Raziel 28 Apr 2012, 17:12

I apsolutno se slažem s mile antena.

Autor Raziel 28 Apr 2012, 17:39

Kad god odem autom do npr. Beča, parkiram ga i koristim isključivo savršen gradski prevoz. Da je takav i u bg, sigurno bih manje koristio auto.

Autor dzigi 28 Apr 2012, 20:09

Uglavnom što si dalje od grada veca je potreba, jel po selima nema mnogih stvari, a ne možes stalno na autobus..Problem je što su cene novih velike, nek prave nešto prostije sa osnovnom opremom za nekoliko hiljada.

Autor B. M. 28 Apr 2012, 20:10

Jeah, a što u Berlinu 95% zagađenja vazduha potpada pod industriju sa periferije grada, to su takođe automobili krivi?

Autor erorr 29 Apr 2012, 11:12

Nemam auto, a ni dozvolu. AutoBlog posecujem jer mi je dizajn automobila oduvek bio zanimljiv. Koristim GSP svakodnevno za prevoz do posla i uglavnom sam zadovoljan. Definitivno je jeftinije, ali je takodje cinjenica da je sporije i zamornije. Ali zato stalno imam muziku u usima i ne razmisljam o troskovima i odrzavanju kola. Siguran sam da kad bih jednom poceo da vozim da bih se jako tesko vratio na javni prevoz, ali za sada nemam preku potrebu da se upustam u pribavljanje dozvole i automobila.

Autor Kolega 29 Apr 2012, 12:19

@ Kolega
Mnogo propustas :)
Slazem se da je u velegradu ( centar)auto manje potreban, ali periferija , manji gradovi, mislim da je nezamenljiv.

Autor Bagzi 29 Apr 2012, 12:59

Da sam ja "vlast", ja bih bukvalno "izzonirao" celu Srbiju ( svako selo ) i "šamaraao", jer su tu pare budućnosti, veće nego u onim škriljcima...
Da li znate ko "stoji" iza firmi "Metroparking sever", "Metroparking jug", "Metroparking centar", "Metroparking istok"..., koje pokrivaju skoro celu Srbiju? "Stoji" "Metroparking", Beograd, a iza njega ( i svega ) "pretežno" ( 77% ) samo jedan čovek ...

Autor Moron 29 Apr 2012, 22:17