
Nemački Audi je spreman za uvođenje niza novih tehnologija u svoje automobile, uključujući i potpuno nove motore, kada lansira novi model Audi A3 u toku ove godine.
Audi će ponuditi jedan TDI i tri TFSI motora zapremine u rasponu od 1.4 do 2.0 litre. Takođe, biće uvedena i Audi modularno-efikasna platforma sa Start-Stop sistemom koji koristi silikonski akumulator i može da smanji potrošnju goriva za 0,3 litre na 100 kilometara.

Automobili će takođe posedovati menadžment sistem upravljanja toplotnom energijom, koji osigurava da motor brzo dostigne optimalnu radnu temperaturu nakon hladnog starta kako bi se skratio period frikcionih gubitaka i obezbedilo brzo zagrevanje unutrašnjost automobila. Planirani su sledeći novi motori za Audi A3:
- 2.0 litarski TDI motor: ovaj motor je zapremine 1.968 ccm, snage 150 KS
pri 1.750-3.000 obrtaja u minutu. Motor prenosi 320 Nm obrtnog momenta na
osovinu i može da ubrza automobil do 100 km/h za 8,6 sekundi. Njegova potrošnja
goriva u kombinovanoj vožnji je 5 L/100 km, a emisija izduvnih gasova iznosi
106g/km. To je za 7 odsto manje od prethodnog motora.
- 1.4 litarski TFSI motor: ima 1.395 ccm zapremine i teži samo 18 kg (prethodni
motor težio je 33 kg). Frikcioni gubici smanjeni su za 20 odsto u odnosu na
prethodni motor, zahvaljujući ugrađenim poboljšanjima na klipnim
prstenovima i njihovim podešavanjem prilikom montiranja u svoja ležišta od
sivog livenog gvožđa. Motor proizvodi 122 KS uz maksimalni obrtni moment od 200
Nm, dok ubrzanje do 100 km/h dostiže za 9,3 sekunde sa maksimalnom brzinom od
200 km/h. Njegova potrošnja goriva iznosi 6,2 L/100 km uz emisiju izduvnih
gasova od 120g/km.
- 1.4 litarski TFSI motor sa kontrolisanim radom cilindara: ovo je
četvorocilindrični motor koji proizvodi 140 KS i 250 Nm obrtnog momenta u
rasponu 1.500-3.000 obrtaja u minutu, sa tehnologijom kontrolisanog rada
cilindara. Tehnologija je prvobitno predstavljena u velikom modelu Audi S. Ovaj
tzv. valve-lift sistem razlikuje se radom ventila na drugom i trećem cilindru i
oba ih zaustavlja pri niskim i umerenim opterećenjima motora.
- 1.8 litarski TFSI motor sa indirektnim ubrizgavanjem: to je najmoćniji motor
u novom modelu Audi A3. Može da proizvede obrtni momenat od 250 Nm pri rasponu
od 1.250 do 5.000 obrtaja u minutu. Automobil ubrzava do 100 km/h za 7,2
sekunde maksimalnom brzinom od 235 km/h. Njegova potrošnja goriva je 6,7 L/100
km, a emisija izduvnih gasova iznosi 130 g/km.
Izvor: Netauto.rs
"1.4 litarski TFSI motor: ima 1.395 ccm zapremine i teži samo 18 kg"
Smešna omaška, motor od 18kg! Pa da je skuter bilo bi tu negde.
"2.0 litarski TDI motor: ovaj motor je zapremine 1.968 ccm, snage 150 KS pri 1.750-3.000 obrtaja u minutu. Motor prenosi 320 Nm obrtnog momenta"
pa novi 1.6 DCI ima obrtni moment kao ovaj, napredak ravan 0.
Uglavnom samo Audi od nemačke premium trojke pokušava da smanji tažinu vozila po po KS i po korisnom prostoru, a time će za razliku od Merca i opstati. Oni su i dalje u kamionskom fazonu.