
Saradnja koju su pre dva meseca potpisali General Motors i PSA grupacija upravo je otišla stepenik više. U intervjuu koji je dao francuskom časopisu Ouest France, šef PSA fabrike u Rennesu Jean-Luc Perrard otkrio je da će nova generacija Citroena C5 umesto u njihovim pogonima biti pravljena u Opelovoj fabrici.
Za sada se još ne zna koje će to postrojenje biti zaduženo za proizvodnju novog C5 koji je trenutno poznat kao X8, ali velike su šanse da to bude Opelova fabrika u Rüsselsheimu gde se trenutno proizvodi Insignia.
Jedna od tačaka u potpisanom partnerstvu bila je raspodela poslova između ove dve kompanije. Dok je PSA preuzeo zadatak stvaranja novih generacija Citroëna C3, Peugeota 208 i Opel Corse, General Motors će se pozabaviti razvojem budućih generacija limuzina C5, 508 i Insignia.
Odlazak modela C5 s proizvodnih traka u Rennesu Francuzi će nadomestiti novim modelima, a pripreme za njihov dolazak će početi uskoro.
Izvor: Automotoportal.hr
Render: Autoplus.frFantastican!
Kad je definisana ova konkretna saradnja izmedju PSA i Opel-a?
Koliko se secam samo se pricalo da ce saradjivati...
@ carobnjak
autoblog.rs/blog/auto/vesti/2012/02/29/gm-i-peugeot-citroen-postigli-dogovor-o-udruzivanju-snaga
Lepo piše sklapati, a ne razvijati!
Kako mogu da razvijaju 508, kad je on već razvijen?
C5 je već spreman, testovi pouzdanosti su pri kraju.
Samo može nova korsa da nastane na 208 (C3) platformi!
Ipak će PSA voditi glavnu reč
@auto
secam se te vesti, to je ono sto sam rekao da CE saradjivati ali ne i kako...
@Dejan L
da vidimo sta ce nam Orlo reci, on je ovu vest potpuno negirao, ako se dobro secam?
@ carobnjak
Ne znam zašto nije napisano da će sklapati, a ne proizvoditi.
Ne može Opel da proizvodi gotov proizvod, ne može Opel proizvoditi 208 i C3, jer ti modeli već postoje. Korsa nastala od Grande Punta, pa izgleda opet čekali na Fijata da im razvije auto.
Grande punto nema naslednika jer se Fiat koncentrisao na Krajslerove modele, a kad je Opel toliko opasan brend što nije sam razvio Korsu za 2013. ?
Došlo vreme da se svi koji su potcenjivali Fijat uvere da ničija nije do zore gorela.
Bojim se da će Golfu crno da se piše, posmatrajući novi i30 i novi Ceed i ono što Kinezi prave upola jeftinije, a duplo opremljenije od Golfa, a sve su bolji i bolji...
Dejan L
I kakve veze ima Fiat sa ovom pričom? Fiat posle razlaza sa GM nije ni razvio ozbiljno vozilo. Fiat jedino za sada ume da razvija fiće. A Krajzler je naprotiv tu da zakrpi Fiat, tamo gde on nikada nije umeo da napravi auto.
@ Mange
Baš si prženica! Ma eto neki redovno pljuju Fiat, a Opel je bankrot. Zadnju Korsu mu razvio Fiat, a ne GM! A sad će Korsa da bude 208 sa Opel logogom na haubi
Dejan L
Ma pusti prženje. Koji je to Fiat napravio auto posle braka sa GM? I nije Fiat napravio Korsu, nego je to bio zajednički projekt, baš kao i Stilo, Signum i sl.
Opel je trebalo ugasiti ili naći sredstva da se upristoji. PSA je konstruktivno potpuna kontra od Opela. Da li će C limuzine postati tvrdo neudobne kao Opeli? To će biti sramota.
Kad se neki brend uhvati sa GM u kolo bliži mu se kraj.
hmm... iako je ovaj članak gore "smušena mješavina faktova i poluistinitih nagađanja" svejedno sam već najmanje zadnjih 15 godina sam uveren, da sve što GM takne, GM pretvara u govno!
zato nisam ni najmanje oduševljen s tim "partnerstvom"... pogotovo zbog omiljenog mi citroena!
ovaj render gore (ko i onaj pre neki dan "slikan" sa zadnje strane) nema puno veze s realnošću! to sam vam rekao već tada ali onda niste obraćali pretjeranu pažnju :))
razlozi za to su vrlo jednostavni...
prvo... oba randera su relativno stara, još iz vremena, kad se o GM-PSA saradnji nije ni "ugovaralo" a kamoli "podpisalo"! "projekt X8" se je tada još veselo razvijao.
ali...(drugo) sve se drastično promenilo sa podpisivanjem ugovora... "projekt X8" je prvo zamrznut a nakon nekoliko tjedana objavljeno je, da se zaustavlja, jer je odlučeno, da će idući C5 dijeliti platformu sa nasljednikom Insignije!!! sad... "dijeljenje platforme" je blago neugodna ali ne nužno pogubna stvar, koja je faktićki dobra za troškove... ali "opelova platforma" i "opelova proizvodnja" čuju se već ko loš horror movie!
što je još gore, ovo ni iz
daleka nijsu jedine "loše vesti"... otkazali su i razvoj sasvim svojeg mjenjaća s duplim kvačilom i umjesto njega, PSA će upotrebit GM-ovog (što i nebi bilo bog zna što... mogli su, ko i VW BorgWagnerovog, jednostavno kupit tehnologiju kod nekog od "ponudnika" tehnologije... ali imali su ga praktićki već razvijenog!!!), Mitsubishi je zbog podpisivanja ugovora prekinuo saradnju kod SUV vozila, najvjerojatnije će iz saradnje kod benzinskih motora "otić" i BMW ... ništa više se ne čuje o njihovoj saradnji kod elektirčne platforme ali se iznenada čuje o saradnji BMW-a, MB i univerziteta u Minhenu i o "zajedničkim planovima" PSA i GM-a...
čudne su i vesti o Citroenovim "niskocenovnim" modelima kodnih oznaka M4 i E3... "direktori" tvrde da ih neće bit, jer "im je u interesu dignut kvalitet i image svojih proizvoda a ne uvodit budget brandove" a s druge strane imamo hrpu fotki zakamufliranih M4 i a vidjeli smo več i teasere gotovog proizvoda...
u glavnom... sve skupa jako čudno i daje osječaj, ko da su "slepi" i "gluvonjemi" rešili da jedan drugome pomognu gledat film!
no, kakogod okreneš... ovaj render nema veze sa realnošću!
@carobnjak
Nisam nista negirao, nego u tom trenutku nije bilo ni jedne solidne informacije o buducim modelima, niti o tome kakva ce biti raspodela razvoja modela, nego je Deki Li na osnovu jedne slike na kojoj je na haubi Pezoa 208 bio zalepljen znak Opela napravio pricicu. Osim toga mozes se lako vratiti na izvornu vest pa da vidis da sam ja podrzao ovu saradnju i zajednicki razvoj...
https://autoblog.rs/blog/auto/noviteti/2012/02/29/citroen-c4-aircross-nove-slike
Pozz :)