
Istraživanje britanske osiguravajuće kompanije Esure pokazalo je da, ako u toku vožnje upravljate samo jednom rukom, brzina vaše reakcije u slučaju iznenadne neočekivane situacije usporava se za 44 %.
Iako vam se možda čini da povremeno, kratkotrajno spuštanje jedne ruke sa volana nije previše opasno, stvarnost je sasvim drugačija.
Čak i nekoliko sekundi koliko vam je potrebno da promenite radio stanicu na audio uređaju u automobilu, može dovesti do toga da izgubite kontrolu nad vozilom.
Situacija je potencijalno još opasnija ako želite da otvarite flašu sa vodom ili da pojedete nešto tokom vožnje. Zbog toga se na dužima putovanjima preporučuju češće pauze, tokom kojih bi vozač mogao da nešto pojede i popije, kako takve i slične aktivnosti ne bi uticale na koncentraciju u vožnji.
Istraživanje koje je sproveo Esure pokazalo je da je 8 % ispitanih vozača bar jednom doživelo saobraćajnu nesreću ili su u poslednjem trenutku izbegli udes dok su tokom vožnje upravljali samo jednom rukom.
Uprkos tome, 17 procenata vozača smatra da je prihvatljivo upravljati vozilom jednom rukom, dok 47 odsto anketiranih priznaje da to često radi tokom vožnje.
Preuzeto sa: B92.net
nije nebezbeto to sto voze jednom rukom vec sto drugom obavljaju neke druge poslove i ne gledaju put. da li je jedna ruka na volanu ili dve nije presudo vec odsustvo paznje.
Zna se gde ruke na volanu treba da stoje. Jedna na 09.00 i druga na 15.00 časova, tu dileme nema ...
@Moron: mene su učili na 10 i 14, al' dobro... Iskreno, relativno često vozim jednom rukom dok drugu odmaram, al' to obično uglavno dok ležerno vozim autoputem ili čekam na semaforu itd. Dok vozim kroz gužvu, ili po putu gde je jači saobraćaj ili pak iole oštrije vozim, obavezno imam obe šake na volanu.
Miki
I ja sebe nekada "uhvatim" da vozim jednom rukom ( ili da na auto putu "zavalim" sedište u polu ležeći položaj da bih smanjio bol u dupetu od dugotrajne vožnje, da spustim volan u krilo pa ga jedva držim jednim prstom ruke oslonjene na nogu, da "blejim" na zvezde na nebu i slično ), mogao bih naći nako "opravdanje" slično tvome, mada nemam dilemu da je sve to potpuno pogrešno, nebezbedno i da u odredjenim situacijama nemam odgovarajuće reakcije. Prosto, često grešim, a što sam stariji, grešim sve više.
Ruke ne držim baš na 9 i 15 ( šalio sam se ), pre na 10 i 14, mada mi je ćale ( dok me učio da vozim ), "lupao razne šamare", pa i za držanje ruku na volanu na pogrešnom mestu ili slične "propuste" ...
По правилу, руке се држе на 10 и 14. Скоро увек када возим споро и по ауто путу возим са једном руком. Једино када мало јаче нагазим папучицу гаса онда узимам волан у правилан положај. Уосталом, ко може да држи волан са две руке у правилном положају 4 или 5 сати вожње по ауто путу? Ја, искрено, не могу.
Takodje na 10 i 2,(ne 14!), a nekad i na 4 i 8, u duzoj vozni, ili samo jedna ruka/brojka! :)))
Gotovo uvek vozim sa dve ruke, i verujem da mi je to u par navrata spasilo automobil (ako ne i sam zivot), tako da se ne igram s time. Pogotovo kad vozim po krivudavom putu.
I ruke se drze na 9 i 15 (palcevi se nonsalantno okace o krakove volana), tako je kontrola mnogo veca nego kada su ruke na 10 do 2.