home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Firma za istraživanje tržišta Millward Brown je objavila godišnji BrandZ Top 100 globalni pregled najvrednijih brendova na svetu.

Što se automobila tiče, u nastavku pogledajte tabelu Top 10 automobilskih brendova za 2012 (u milijardama dolara):

1. BMW $24.62
2. Toyota $21.78
3. Mercedes $16.11
4. Honda $12.65
5. Nissan $9.85
6. Volkswagen $8.52
7. Ford $7.03
8. Audi $4.70
9. Hyundai $3.60
10. Lexus $3.39

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1973



Komentari

smori vise ovaj bmw...
merc+audi ispod 21.

Autor bmw 22 Maj 2012, 21:15

Koje se tu cifre vrte...

Mada, interesantno da neke druge grane industrije vrte još više.

Autor Raziel 22 Maj 2012, 21:30

ko bi drugi bio nego bmw..kralj na putu savrsenstvo na tockovima..

Autor ivan 22 Maj 2012, 21:30

Lexus odvojili od Toyote ?
Nisam neki ljubitelj ovih agencija i istrazivanja...
Mercedes, samo putnicki ili dostavni program?
Bmw sam ili sa Minijem ? :)

Autor NemanjaBB 22 Maj 2012, 21:32

i zar vw i audi nisu 1 brend?

Autor NemanjaBB 22 Maj 2012, 21:35

@bmw
I ipak mogu sebi da dozvole da imaju ss model dok za neke ss automobil nije dovoljno profitabilan:)

Autor cls 22 Maj 2012, 21:44

Audi je brend za sebe kao i VW, a pod cijim okriljem posluju je nesto drugo !!

Autor ALEKSANDAR BG 22 Maj 2012, 21:46

jos da je ovo merodovno,tj nesto me je ne logicno za ove cifre,nisu lepo izjasnili sta i kako.

Autor MercedesInfo 22 Maj 2012, 21:48

NemanjaBB 22 Maj 2012, 21:32

Naravno da nije teretni, jer bi u tom slucaju pisalo Daimler AG.

Autor hh 22 Maj 2012, 21:55

Kako moze Honda i Nissan da budu ispred Volkswagena to mi nije jasno.

Autor messi 22 Maj 2012, 22:24

@messi
Zato sto lista nije tacna :)
Gresaka koliko volis vec u startu.

Autor Panco 22 Maj 2012, 22:46

@cls
Mercedes nije izbacio ss model zato sto to znaju da naprave i zato sto su svetu zeleli da pokazu kako se pravi vrhunski ss model koji ce da kolje konkurenciju. Ne. Napravili su fenjerasa u poredjenju sa drugim ss automobilima. Napravili su ga upravo zbog toga da bi pojacali svoj imidz, vrednost brenda. Da bi pokusali da se priblize BMW-u po toj vrsti imidza - sportski brend. BMW-u to za imidz trenutno ne treba. Kad ovladaju potpuno proizvodnjom od ugljenicnih vlakana, i kad budu mogli da naprave ss auto koji ce da se ravnopravno nosi, ili pobedjuje ferarije i lamborginije, onda ce i da ga izbace. Dakle, BMW ne mora nikog da juri.
A kad ce ga izbaciti, recicu ti samo jedno: BMW je vec poceo zestoke pripreme za 2016. i proslavu 100 godina postojanja.

Autor toma, 7 22 Maj 2012, 22:53

Nema Fijata, to je problematično. Trebalo ga je metnuti pre Merdže jer mu se motor manje kvari od mercedesa.

Autor toni 22 Maj 2012, 22:56

Nisam ekonomista, pa da mi neko objasni. Po nekoj mojoj logici, vrednost "brenda" bi trebalo da zavisi od profita koji svom vlasniku donosi prodajom robe pod tim "žigom". Kako ovi odredjuju vrednost brenda, na osnovu kojih objektivnih parametara?

Autor Moron 22 Maj 2012, 23:38

@ Moron
Vrednost brenda nema veze sa realnom vrednošću (ekonomsko-materijalnom).
Recimo, Google realno vredi 1/2 miliona $ mesečno, toliko košta zakup filijala i par jakih uređaja-računara mesečno, znači oko 6 milona $ godišnje, a vrednost brenda je 2-3 milijarde.
Toliko o tome

Autor Dejan L 23 Maj 2012, 00:04

@Moron
na osnovu istih onih objektivnih parametara, na osnovu kojih ljudi kupuju premium proizvode....nego, ne razbijajte glavu sa raznim racunicama i ekonomijama, ako pogledate objektivno, sve je jasno kao dan:).

Autor toma 23 Maj 2012, 00:14

Imaš na manzana.rs..
Tako je bilo i u mojim knjigama..

Autor Panchev9 23 Maj 2012, 00:22

Deki, odmori nas. Google ima preko 33000 zaposlenih sirom sveta, i godisnji prihod od 38 milijardi dolara, a profit je preko 9 milijardi dolara.
http://en.wikipedia.org/wiki/Google
Razumes se u ekonomiju kao ja u spanska sela.

Autor loshmi 23 Maj 2012, 00:39

@ loshmi
Napisao sam figurativno!!!!
Realna vrednost i vrednost brenda su 2 različite stvari!
To je suština!
Svaka čast BMW-u, ali to nije realna vrednost

Autor Dejan L 23 Maj 2012, 00:45

@Dejan L
Da, ali fora je sto Google sa mnogo manje infrastrukture i zaposlenih napravi veci profit nego sto zajedno naprave Daimler i BMW.

Autor loshmi 23 Maj 2012, 00:58

@00:04
cista epika. Cak i figurativno. Pa ovi sto prave AngryBirds vec imaju nekoliko hiljada zaposlenih.
Nego sto se tice vrednosti, ako se striktno gleda, najobjektivnije moguce, to je broj akcija pomnozen sa vrednoscu pojedinacne akcije. To bi u slucaju BMW za 2011. godinu bilo oko 48,2 milijarde evra. Mozda sam se zabrojao sa brojem deonica, ali trebalo bi da je otprilike to.
Sto se tice same vrednosti brenda o kojoj se u ovoj vesti govori, ono sto je meni mnogo zanimljivije od samih ovih cifara je odnos izmedju brendova. Cifre se mogu uzeti sa ozbiljnom dozom rezervi, ali je odnos izmedju brendova i njihov redosled nesto sto je merodavnije od samih cifara.

Autor toma 23 Maj 2012, 01:01

Negde sam se ipak zabrojao sa brojem akcija. Cena akcije je u Aprilu bila oko 75evra, ali sam se nesto zeznuo za broj doticnih:) Ma totalno nebitno. Poenta je da ako izracunate vrednost BMW-a, lako izracunate i ostale. Od te vrednosti oduzmete 40% i dobijete vrednost prvog sledeceg premium brenda:)))
A ono za Google je bas epski. Moram jos jednom da napomenem.

Autor toma 23 Maj 2012, 01:06

Помирите се са овом чињеницом и лакше ћете живети. ;)

Autor Цвеле 23 Maj 2012, 01:26

heh... sve je to relativno.... i zavisno od "mjesta gledanja"...
ovaj "spisak" je očito sastavljan sa "pozicije amerikanaca", jer se Hyundai (pa i ostali azijski brendovi) nalazi visoko! kad bi spisak pisali europljani, definitivno bi izgledao drugačije, jer je precepcija "Hyundai branda" u europi definitivno drugačija...
a kad bi ga sastavljali "mi balkanci", na spisku ga nebi ni bilo... jer na našim prostorima, Hyundai kao brend, ne vredi "pola k*rca"!

ako ne vjerujete, slobodno si pročitajte vlastite komentare ispod vesti o cenama za novi i30 (ili Ceed ili Optimu... "sve nam je to isto")... :))

jer "vrednost brenda" stoji isključivo na ugledu, kojeg brend ima kod eventuelnih kupaca! a taj "ugled" najlakše se mjeri sa time, koliko su eventuelni kupci još spremni izdvojit za njihov proizvod! pogotovo u relaciji sa sličnim proizvodom konkurencije...
sudjeći po večini tadašnjih komentara, Hyundai kao "brend", kojeg smo spremni platit, ovde (još) ne postoji... ;)

Autor drugmirko 23 Maj 2012, 11:02

Evo kako to izgleda kad najvredniji brend otvori svoj prodajno izlozbeni salon u Parizu:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=695681

Autor toma 24 Maj 2012, 01:10

@toma
Stvarno impresivno!

Autor cls 24 Maj 2012, 02:53