
Kako piše Tanjug, pod pritiskom kompanije "Dženeral motros" da prekine poslovanje sa gubicima, nemački "Opel" je doveo u neizvesnost budućnost fabrike u Bohumu.
Uprava "Opela" odbija da pruži garancije zaposlenima u pogonu u Bohumu da će ostati na radnom mestu i posle 2014.
Fabrika, koja se nalazi u regionu Rura, gde je zatvoren rudnik uglja, prestaće da radi nakon što kompanija pocne da proizvodi narednu generaciju automobila "astra" u Poljskoj i Britaniji gde su nadnice manje. Ako se fabrika zatvori, bez posla će ostati 45.000 radnika.
U poslednje četiri godine Nemačka je suočena sa zatvaranje i drugih pogona, a dodavanjem još jednog na listu sa masovnim otkazima, bilo bi jedno od glavnih pitanja u kampanji 2013. na federalnim izborima.
Zaposleni su se nadali da će izvršni direktor "Opela" Karl-Fridrih Štrake uspeti da spase fabriku predloženim srednjoročnim planoma razvoja, koji ipak neće biti podnet na usvajanje nadzornom odboru direktora pre 28 juna.
Glasine da će Bohum biti zatvoren proširile su se prošle nedelje nakon što je GM najavio da će biti obustavljena proizvodnja modela "astra" u glavnoj "Opelovoj" fabrici u Ruselhajmu, u Nemačkoj, i da će biti prebačena u britanski pogon u Elesmer Portu i u Glivice u Poljskoj.
Potražnja za "Opelovim" vozilima u Evropi smanjena je 16 odsto u prva tri meseca ove godine. "To je glavni razlog zbog kojega GM želi da smanji kapacitete" , izjavio je Ferdinand Dudenhofer, direktor Centra za istraživanja u autoindsutriji. "Očekujem da će fabrika u Bohumu biti zatvorena posle 2014" , smatra taj analitičar.
Radnici "Opela" u Bohumu protive se smanjenu proizvodnje i zatvaranju postrojenja, ali menadžeri ne vide nikakvu alternativu za opstanak pogona. Kao jedini izlaz iz krize vidi se u širenju prodaje van evropskih granica. Radniči savet na nedavnoj sednici optužio je menadžment prezaduženog "Opela" i matičnu kompaniju GM da snose krivicu za neuspeh u poslovanju.
"Opel" mora da izađe iz Evrope, poručili su radnici u Bohumu. Oni računaju da bi izvozom van evropskih granica "Opel" godišnje mogao da proizvode 150 hiljada automobila više nego sada. Pored toga, GM bi mogao u Evropi da proizvodi modele robne marke "Ševrolet", a procenjuje se da bi u Bohumu moglo da se montira 40 hiljada modela "ševrolet orlanda."
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Opel