home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Fiat 8V je premijerno prikazan na Ženevskom sajmu automobila 1952. godine, a bio je dizajniran da pokrene sportski imidž Fiata. Tokom ovogodišnje trke Mille Miglia (Hiljadu milja), Džon Elkan, predsednik Fiata, vozio je jedan primerak iz ove specijalne serije, a u pratnji mu je bila supruga Lavinija Boromeo – kao suvozač i navigator.

Samo 114 komada Fiat 8V je ukupno napravljeno (u raznim varijantama) počev od 1952. godine, pa zato i nisu mogli biti upamćeni po velikom komercijalnom uspehu, ali su u svetu tadašnjih auto trka bili visoko cenjeni, i zasluženo su prošli prvi kroz cilj na najprestižnijim trkama poput ”Targa Florio” i ”Mille Miglia”.

Skoro svih 114 primeraka je i danas u voznom stanju, odlično su održavani od strane svojih vlasnika, i redovno na aukcijama postižu visoke cene. Većina ih je po privatnim kolekcijama širom sveta, a pojedini se nalaze i u muzejima posvećenim automobilskoj industriji.

Izvor: Radulovic-group.com



čitanja : 944



Komentari

Mnoga "deca" ne znaju sta je Alfa, pa tako ni Fiat...

Autor carobnjak 23 Maj 2012, 16:12

@ carobnjak
Pa 'ajde nauči decu!
Početkom 20. veka trkačke automobile su imali SAMO Mercedes, Alfa i Jaguar.
Alfa 1910, a Jaguar 1922.
U isto to vreme Porsche je bio daleka budućnost, a BMW automobil je bio nezamisliv.
Dakle ,,Tata'' i Alfa su izmislili supersport auto na 4 točka. Porsche je ukraden koncept od Tatre, a 1. BMW je bio kopija britanskog Austina Dixi! Ne nada se Wagen za džabe da će Alfa na prodaju!
A o Alfi i njenoj supersport istoriji deca prvo treba da se informišu, pa tek onda da industrijalizuju

Autor Dejan L 23 Maj 2012, 17:18

@ carobnjak
NatGeo channel, Discovery, History, 1 emisija specijalno posvećena Huna Manuel Fanđu i Alfi Romeu! Samo i samo Mercedes i Alfa, čak je i Jaguar kaskao za njima!

Autor Dejan L 23 Maj 2012, 17:53

Neugledno..

Autor Panchev9 23 Maj 2012, 20:43

Dejan L:

Mala ispravka, nemoj shvatiti zlonamjerno, a vezano za prvi BMW: Austin nije bio dixi, nego Austin seven, koji je nakon kupovine licence postao BMW dixi.
Svako ko je ikada imalo volio FIAT, duša ga boli kada vidi šta su bili nekada, a gdje su sada, tim više što su oni uvijek pokrivali sve tržišne niše.

Autor Milan 23 Maj 2012, 22:50

@ Milan
Hvala na informaciji, u pravu si, evo sad sam tražio na net-u

Autor Dejan L 23 Maj 2012, 23:13

@Dejan L
Bas taj Porse,Ferdinand Porse je i pravio te sportske automobile Mercedesu ;) Ja kad vam kazem da Mercedes nikada nije znao sam da napravi sportski automobil,vi odmah skacete...Proucite malo pa cete znati ;) Tridesetih je bilo i Audija i jos drugih proizvodjaca,ali ocigledno nisi puno upucen...Zasto pominjes Porse?Zasto ne pomenes Lambo koji tada cak jos nije ni traktore poceo da pravi ili Ferari za koji mozda ni ne znas kako je nastao ali je bitno da prozivas Porse i Bmw,a velicas 'tatu',kako 'tata' nije mi jasno svih ovih meseci kada procitam na blogu,ali ok...Tridesetih je i Audi imao mnogooo uspeha na stazama,ali kako da kazes to kada moras prvo da pomenes 'tatu'...
Molim admine da mi objave komentar.

Autor dusan 23 Maj 2012, 23:26

@ dusan
Tridesetih da, ali Mercedes i Alfa 1910.
Jaguar 1922.
Razumeš poentu?
2 decenije pre poršea!!!!!!!!

Autor Dejan L 23 Maj 2012, 23:38