
Preuzeto sa: dw.de
Opel je juče (12.7.) u Ruselshajmu iznenadio javnost - predsednik UO Karl-Friedrih Štrake više nije na toj funkciji. Tu funkciju obavljać zamenik šefa „Dženeral motorsa“ Štefen Girski. Radnici su uplašeni...
Karl-Friedrih Štrake (na slici gore) je nadzornom odboru „Opela“, pre samo
dve sedmice predstavio svoj poslovni plan: „Nadzorni odbor ’Opela’ odobrio je
poslovni plan koji će pomoći Opelu da ponovo, trajno bude profitabilna firma“,
rekao je tada Štrake.
Međutim, „Dženeral motors“ nije uveren da je Štrake i dalje pravi čovek za taj
posao. Saopštenje o ostavci predsednika upravnog odbora je suvoparno i kratko.
Iz Detroita, centrale „Dženeral motorsa, do Ruselshajma stigle su glasine da
Štrake, posle godinu dana na čelu „Opela“, nije otišao dobrovoljno. Pritisak je
bio ogroman, „Opel“ poslednjih godina pravi gubitke koje se mere milijardama.
Greh – saradnja sa radnicima?
Direktor „Dženeral motorsa“ Dan Akerson u više navrata jasno je dao do
znanja „Opel“ mora što pre da počne da donosi profit. To je rekao čak i
najavljujući saradnju sa „Pežo-Sitroenom“: „Savez sa ’Pežo-Sitroenom’ ne menja
ništa na činjenici da ’Opel’ mora ponovo da bude profitabilan.“
„Dženeral motors“ očigledno smatra da „Opel“ u Evropi ima ogroman višak
kapaciteta. Dan Akerson jasno je rekao da taj višak kapaciteta mora biti
smanjen, a čini se da u Detriotu nisu baš bili uvereni da Štrake ima
sposobnosti da donosi i sprovodi nepopularne odluke o racionalizaciji. On se,
naime, bio povezao sa radnicima, strategiju je izradio zajedno sa njima i, u
principu, bio je spreman da do 2016. odustane od zatvaranja fabrika i
otpuštanja radnika.
Zatvaranje fabrike?
Za sada se ne zna ko će biti Štrakeov naslednik. Radnici u Opelu su uznemireni,
jer više ne znaju strategiju „Dženeral motorsa“. Doduše, čak je i Štrakeu bilo
jasno da se „Opelova“ fabrika u Bohumu mora zatvoriti 2017, ali su se radnici
nadali će to pregovorima uspeti da odlože. Sada, posle odlaska Štrakea, u
„Opelu“ strahuju da bi sve moglo da počne od nule i da bi „Dženeral motors“
mogao da uvede drakonske mere štednje – baš kao i partner „Pežo-Sitroen“ koji u
Francuskoj ima nameru da zatvori jednu fabriku i ukine 8.000 radnih mesta.
Autori: Maks Hofman / Dijana Roščić
Odgovorni urednik: Ivan Đerković
Kakav truli kapitalizam, i makar malo da zamirise na socijalizam ode posao...
Opel u zadnje vreme ima jako dobre modele u ponudi, ali mu ovakve vesti ubijaju prodaju
Чим "владари света" или ти американци умешају своје прсте, све мора да пропадне. На жалост, фабрику Опел ће задесити иста судбина као што је било са Саб-ом.
@Gaga,
da, gm je postao vlasnik opela tek nedavno, 1931 godine, i vec je uspeo da ga propasti, to mora da je rekordno kratak period. trebalo mu je samo 81 godina neprestalnog srljanja iz greske u gresku da upropasti opel.
@mile antena
Dzabe se trudis da objasnis cinjenice kada ljudi slabo barataju istim... uostalom kada se pogledaju ostali evropski proizvodjaci koji takodje gube novac i otpustaju radnike masovno, sasvim bude jasno da Opel nije jedini i najgori, nego je suvise hejtera da bi gledali objektivno... :)
P.S. A osim toga tu je i mrznja prema svemu sto je americko osim prema njihovom novcu... ;)
@Predrag
sta je PCM?
Vecina Opelovih modela spada u najprodavanije po segmentima, kako nije profitabilan?
@Orlo,
tipicni komentari, kad opel pravi pare zasluzni su samo oni, kad gube kriv je gm ... najsmesniji su mi komentari tipa da je opet pravio bolje aute pre nego sto ih je gm preuzeo nego posle ... zanimljivo, ko je znao da su opeli bili bolji pre 1931 nego posle :)))
@carobnjak,
skupi troskovi proizvodnje
pa da vidimo ... sve i jedna gm-ova globalna divizija je napravila profit u poslednjih nekoliko godina ... osim opela, opel je jedini koji iz godine u godinu gubi pare.
da nije ipak sam opel problem?
@mile antena
A koliko su samo ulozili u razvoj novih modela poslednjih 3-4 godina, i to u vrhuncu krize - sve nove platforme, par novih motora, i dosta sigurnosnih sistema prvi put vidjenih u autoindustriji... sve to dodje na naplatu, ali i zahteva veci broj prodatih modela... u ostalom Opel jeste u gubicima ali zato razvija stalno nove modele parama GM-a sto u prevodu znaci - nikako ne moze bez GM-a. Ima i Opel jednu od glavnih uloga u razvoju ali opet, sve dok oni prodaju preko milion vozila godisnje nema zime za njih, puknu oni sto jedva prebace 100-200 hiljada komada - tako je bilo uvek do sada...
gm i opel ne mogu jedno bez drugog. opel da sutra postane samostalan - bankrotirao bi u roku od par godina, bilo bi kao mazda i ford. toliko slavili kad su postali samostalni, a onda 2 godine kasnije upali u financiske probleme i trazili partnere jer nisu mogli da prezive sami.